Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

en tiedä paljonko oli yöllä ollu miinusta, mjutta klo 12 aikaan oli vielä -15. kolme kertaa inahti vaivalloisesti 360tkm ajetu aero, ja sitten neljännellä karahti käyntiin :)
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Vuodatetaan vaikka tänne. Iivari oli aamulla 2 tuntia roikassa, mutta ehti kuitenkin tunnin jäähtyä, kun menin starttaamaan, kuului vain: "ei ei tä-nään, lii-an ky-ly-mä". Ei muuta kuin kaasarin avaimet sisältä ja matkaan. Ei pahemmin valitellut, vaikka 22 pakkasta ja viimeksi liikuteltu kai torstaina.

Myöhemmin, noin kolmen tunnin roikassa olon jälkeen iivari starttasi "kuin palmun alta", eli ei se akkukaan nyt ihan tyhjä ollut. Vaatii vaan lämmitystä.

Kyllä se taitaa niin olla, että meikäpoika keskittyy jatkossa vain näihin "talviautoihin"... ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Emännän käyttöauto oli seissyt perjantaista asti pihassa taivasalla ja koko ajan on ollut -17...-23 astetta. Eilen illalla sitten piti lähteä liikenteeseen. Ei mitään lohkolämmittimiä eikä muitakaan temppuja, hiukan alakuloinen oli startin ääni mutta alle kahdessa sekunnissa pärähti käyntiin nätisti. Kyseessä on 13 vuotta vanha ja yli 200Mm ajettu parjatun ranskalaismerkin edustaja joka oli sattumoisin TM:n talvitestin 1994 voittaja :D
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Vaimon työpaikalla eivät olleet laittaneet täksi aamuksi uudehkoa korollaa lämppäriin, joten eipä se lähtenyt. Joutuivat menemään omalla autolla. Pakkasta 25 astetta ja korolla on diisseli. (Taustaa: vaimo ei saa oman auton käytöstä kilometrikorvauksia, koska työpaikka tarjoaa auton aina päiväksi kerrallaan käyttöön)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

akun varauksen taso tuntuu näyttävän kovin olennaista roolia tuossa kylmäkäynnistyvyydessä. mikähän siinä on että normaalikäytössä akku ei pysy ihan timmissä varauksessa (siis auton laturin avulla), kun heittää akun lataukseen puoleksi päiväksi niin kylmäkäynistykset sujuu ihan eri malliin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

99 seisoi pihassa kolme yötä, tänäaamuna 24 pakkasta, kaksi tuntia lohkolämmitystä, ekalla käyntiin.

Autossa on uudet tulpat ja sytytysjohdot, akku ladattu edellisviikonloppuna CTEK-laturilla piripintaan. Öljynpainevalon sammumiseen tosin kului nyt aikaa enemmän kuin koskaan, yli kuusi sekuntia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Satku lähti lohkosta kauniisti, kun palasin kotiin, siitä loppui tietty bensa, jolloin lähdin tupliksella hakemaan ainetta lisää. Tuplis starttasi alle nanosekunnin tarkan ryypyn + kaasupolkimen käytön jälkeen, röpötti aikansa ja poistui horisonttiin. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

En uskaltanut combilla lähteä, kun akku tuntui vaimealta, vaikka kävin tien päällä heittämässä "latauskiekan". Otin kylmän sedanin, jonka akku tuntuu jaksavan.

Vara-akku ensin lataukseen ja sitten peräkonttiin. Ei hirmuna luottoa nyt, kun kerran jo jätti starttaamatta.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:Tuplis starttasi alle nanosekunnin tarkan ryypyn + kaasupolkimen käytön jälkeen, röpötti aikansa ja poistui horisonttiin. 8)
Toi on tupliksessa kohillaan tuo ryypyn kahvan paikka. Satkussa, kun virtalukko ja ryyppy on vierekkäin, niin ryyppy pitäisi osata laittaa ensin kohilleen, mutta arvaa vaan onnistuuko aina. Sitten kun molemmat kädet on siellä samassa välissä, niin on se koomista, vaikka vain itse sitä touhua katsonkin :oops:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

jariha kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Tuplis starttasi alle nanosekunnin tarkan ryypyn + kaasupolkimen käytön jälkeen, röpötti aikansa ja poistui horisonttiin. 8)
Toi on tupliksessa kohillaan tuo ryypyn kahvan paikka. Satkussa, kun virtalukko ja ryyppy on vierekkäin, niin ryyppy pitäisi osata laittaa ensin kohilleen, mutta arvaa vaan onnistuuko aina. Sitten kun molemmat kädet on siellä samassa välissä, niin on se koomista, vaikka vain itse sitä touhua katsonkin :oops:
Täysin totta, siksipä säädin satkut niin rikkaalle, ettei pikkupakkasilla ryyppyä kaivannut. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

taas kuin palmun alta... vähän normaalia pidempi starttaus käynnistymisen jälkeen, ja heti toimii...

(lohkolämmittimen korjaus vasta kun on oikeesti kylmä :lol: :lol:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

turkkaki kirjoitti:taas kuin palmun alta... vähän normaalia pidempi starttaus käynnistymisen jälkeen, ja heti toimii...

(lohkolämmittimen korjaus vasta kun on oikeesti kylmä :lol: :lol:
Ja hyvää tekee moottorille..Olen katsellut kun naapuri ei pidä farmari ford focustaan roikassa vaikka silläkin sama homma kun meillä eli sisältä napista voi laittaa roikkaan virran.
No sen tuore auto pöläyttää jo nyt sinistä kun sen tulille laittaa..
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

-24 pakkasta ja lähti kuin kesälläkin käyntiin. ½h ajon jälkeen piti heittää vaatetta pois kun tuli jo kuuma vaikka kabiiniin säädetty 20 astetta. Kuuma talviauto ;)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Taas kerran joutui kylmää tonnaria veivaamaan 20 pakkasesta.. :x ..mutta oikein hyvin lähti kyllä.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Hyvin tärähti tulille,ei ongelmia.
Kankea on kyllä ohjaustehostin alussa ja laatikko on aika jämäkän tuntuinen,mutta kyllä se siitä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin