
Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vuodatetaan vaikka tänne. Iivari oli aamulla 2 tuntia roikassa, mutta ehti kuitenkin tunnin jäähtyä, kun menin starttaamaan, kuului vain: "ei ei tä-nään, lii-an ky-ly-mä". Ei muuta kuin kaasarin avaimet sisältä ja matkaan. Ei pahemmin valitellut, vaikka 22 pakkasta ja viimeksi liikuteltu kai torstaina.
Myöhemmin, noin kolmen tunnin roikassa olon jälkeen iivari starttasi "kuin palmun alta", eli ei se akkukaan nyt ihan tyhjä ollut. Vaatii vaan lämmitystä.
Kyllä se taitaa niin olla, että meikäpoika keskittyy jatkossa vain näihin "talviautoihin"...
Myöhemmin, noin kolmen tunnin roikassa olon jälkeen iivari starttasi "kuin palmun alta", eli ei se akkukaan nyt ihan tyhjä ollut. Vaatii vaan lämmitystä.
Kyllä se taitaa niin olla, että meikäpoika keskittyy jatkossa vain näihin "talviautoihin"...

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Emännän käyttöauto oli seissyt perjantaista asti pihassa taivasalla ja koko ajan on ollut -17...-23 astetta. Eilen illalla sitten piti lähteä liikenteeseen. Ei mitään lohkolämmittimiä eikä muitakaan temppuja, hiukan alakuloinen oli startin ääni mutta alle kahdessa sekunnissa pärähti käyntiin nätisti. Kyseessä on 13 vuotta vanha ja yli 200Mm ajettu parjatun ranskalaismerkin edustaja joka oli sattumoisin TM:n talvitestin 1994 voittaja 

- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vaimon työpaikalla eivät olleet laittaneet täksi aamuksi uudehkoa korollaa lämppäriin, joten eipä se lähtenyt. Joutuivat menemään omalla autolla. Pakkasta 25 astetta ja korolla on diisseli. (Taustaa: vaimo ei saa oman auton käytöstä kilometrikorvauksia, koska työpaikka tarjoaa auton aina päiväksi kerrallaan käyttöön)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
akun varauksen taso tuntuu näyttävän kovin olennaista roolia tuossa kylmäkäynnistyvyydessä. mikähän siinä on että normaalikäytössä akku ei pysy ihan timmissä varauksessa (siis auton laturin avulla), kun heittää akun lataukseen puoleksi päiväksi niin kylmäkäynistykset sujuu ihan eri malliin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
99 seisoi pihassa kolme yötä, tänäaamuna 24 pakkasta, kaksi tuntia lohkolämmitystä, ekalla käyntiin.
Autossa on uudet tulpat ja sytytysjohdot, akku ladattu edellisviikonloppuna CTEK-laturilla piripintaan. Öljynpainevalon sammumiseen tosin kului nyt aikaa enemmän kuin koskaan, yli kuusi sekuntia.
Autossa on uudet tulpat ja sytytysjohdot, akku ladattu edellisviikonloppuna CTEK-laturilla piripintaan. Öljynpainevalon sammumiseen tosin kului nyt aikaa enemmän kuin koskaan, yli kuusi sekuntia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Satku lähti lohkosta kauniisti, kun palasin kotiin, siitä loppui tietty bensa, jolloin lähdin tupliksella hakemaan ainetta lisää. Tuplis starttasi alle nanosekunnin tarkan ryypyn + kaasupolkimen käytön jälkeen, röpötti aikansa ja poistui horisonttiin. 

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
En uskaltanut combilla lähteä, kun akku tuntui vaimealta, vaikka kävin tien päällä heittämässä "latauskiekan". Otin kylmän sedanin, jonka akku tuntuu jaksavan.
Vara-akku ensin lataukseen ja sitten peräkonttiin. Ei hirmuna luottoa nyt, kun kerran jo jätti starttaamatta.
Vara-akku ensin lataukseen ja sitten peräkonttiin. Ei hirmuna luottoa nyt, kun kerran jo jätti starttaamatta.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Toi on tupliksessa kohillaan tuo ryypyn kahvan paikka. Satkussa, kun virtalukko ja ryyppy on vierekkäin, niin ryyppy pitäisi osata laittaa ensin kohilleen, mutta arvaa vaan onnistuuko aina. Sitten kun molemmat kädet on siellä samassa välissä, niin on se koomista, vaikka vain itse sitä touhua katsonkinlefa42 kirjoitti:Tuplis starttasi alle nanosekunnin tarkan ryypyn + kaasupolkimen käytön jälkeen, röpötti aikansa ja poistui horisonttiin.

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Täysin totta, siksipä säädin satkut niin rikkaalle, ettei pikkupakkasilla ryyppyä kaivannut.jariha kirjoitti:Toi on tupliksessa kohillaan tuo ryypyn kahvan paikka. Satkussa, kun virtalukko ja ryyppy on vierekkäin, niin ryyppy pitäisi osata laittaa ensin kohilleen, mutta arvaa vaan onnistuuko aina. Sitten kun molemmat kädet on siellä samassa välissä, niin on se koomista, vaikka vain itse sitä touhua katsonkinlefa42 kirjoitti:Tuplis starttasi alle nanosekunnin tarkan ryypyn + kaasupolkimen käytön jälkeen, röpötti aikansa ja poistui horisonttiin.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
taas kuin palmun alta... vähän normaalia pidempi starttaus käynnistymisen jälkeen, ja heti toimii...
(lohkolämmittimen korjaus vasta kun on oikeesti kylmä

(lohkolämmittimen korjaus vasta kun on oikeesti kylmä


Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Ja hyvää tekee moottorille..Olen katsellut kun naapuri ei pidä farmari ford focustaan roikassa vaikka silläkin sama homma kun meillä eli sisältä napista voi laittaa roikkaan virran.turkkaki kirjoitti:taas kuin palmun alta... vähän normaalia pidempi starttaus käynnistymisen jälkeen, ja heti toimii...
(lohkolämmittimen korjaus vasta kun on oikeesti kylmä![]()
No sen tuore auto pöläyttää jo nyt sinistä kun sen tulille laittaa..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-24 pakkasta ja lähti kuin kesälläkin käyntiin. ½h ajon jälkeen piti heittää vaatetta pois kun tuli jo kuuma vaikka kabiiniin säädetty 20 astetta. Kuuma talviauto 

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Hyvin tärähti tulille,ei ongelmia.
Kankea on kyllä ohjaustehostin alussa ja laatikko on aika jämäkän tuntuinen,mutta kyllä se siitä.
Kankea on kyllä ohjaustehostin alussa ja laatikko on aika jämäkän tuntuinen,mutta kyllä se siitä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo