Julle kirjoitti:
Laita hyvä mies korkki kiinni.
Laitahan itse
Mutta siltikin jos täytyisi ostaa uusi auto, niin valinta kohdistuisi tuohon GP:hen (reilut 12 kiloeuroa maksava uusi auto, joka on vielä fiksun näköinenkin, why not).
Ja oikeasti saisivat nyt Saabilta lanseerata jonkin oikeasti tähän aikaan sopivan koneen, nuo Saabin Triumph-moottori -sovellukset on tulleet jo kulutuksiensa, ja päästöjensä osalta tiensä päähän, ja samoin nuo Opelin 4-sylinteriset kertakäyttöisen alumiinilohkoiset koneet, joita ei voitane koneistaa järkevillä kustannuksilla, ja joiden kestoiästä ei liene vielä tarkempaa tietoa?
Siis kait olisi aika esitellä jo vihdoin viimein jotain uutta moottoritekniikaa tyyliin SVC, ja jokin 1.2 -litrainen etanolimoottori, josta mahdollisimman vähän päästöjä... tehoilla ei oikeasti ole suurelle yleisölle nykyään merkitystä, pikemminkin tuo viherpiiperrys on nyt kovempi myyntivaltti, jokaisella nykyautolla kun pystyy ajamaan ylinopeutta
Sellainen 60-70Kw riittää ihan saletisti jokaisen tarpeeseen, useimmille riittäisi varmaan puoletkin tästä. Co2-päästöt saataisiin varmaan leikattua todella pieniksi jollain hyvällä hyötysuhteella olevalla pieni-iskutilavuuksisella koneella jossa olisi edes säätyvää venttiilienajoitusta, jossei sitten jopa muuttuvaa puristussuhdetta?
Tehojahan saadaan ulos niin halutessaan koneesta kuin koneesta, vaatii vaan hiukan enemmän kekseliäisyyttä
