Kyllä se mulle valmiina yritettiin "myydä". No mukisematta varasi kyllä uuden ajan. Worst case scenariona katselin tuossa että Bildelsbasenilla on pitkä lista käytettyjä 2013 mallin lokasuojapeltejä myynnissä, mahtaisi paras tulla kun vaihtaisi semmosen eikä edes yrittäisi maalata. Noita 2013 hybridejä kun ei tehty muun värisinä ollenkaan niin oikean värisistä hyvä tarjonta.
Kuva ei näy?
Isän ex. farkku Accordiin taidettiin harjoitella kontin maalausta merkkiliikkeessä 3 tai 4 kertaa ennenkuin oli tyydyttävä tulos. Väri tosin oli lievästi haastava helmivalkoinen mutta kuitenkin. Eivät suostuneet tekemään mitään rajauksia vaan aina pelkkä luukku uusiksi. Vielä kun luukun yläosassa on paljon alaspäin tuleva spoileri niin sävyerot oli aika isot ja eivät sitä spoileriakaan suostuneet maalaamaan. Itse maalauksen laadussa ei ollut valittamista mutta sävy ei vaan osunut millään kohdalleen.
Jep, vaikuttaa olevan aika yleinen haaste tuo sävyero näissä maalaushommissa. Jonkun herran vagine oli alkanut ruostumaan 2 vuotta vanhana ja sitä oli yritetty maalata neljään kertaan marmorihuollossa, kunnes eivät enää suostuneet jatkamaan uusiksi tekemistä. Oli sitten ottanut tuttuun maalariin yhteyttä ja maksaa itse seuraavan maalauksen
Totuus taitaa olla se, että jos vähänkään vanhempaa maalataan, niin maalit on muuttuneet ja vanhojrn pintojen sävyt eläneet niin paljon, että vaikeaa on. Oldsista piti pari vuotta sitten maalata muutamat naarmukohdat, auto oli maalattu yli vuonna 2000. Sama maalari joka tuolloin auton maaalasi oli nytkin tekemässä sanoi suoraan että laita hiukan lisää rahaa kouraan niin vedetään kaikki isot pinnat uusiksi. Vaikka tarkka sävykoodi ja maalaustekniikka pohjineen oli tiedossa, sävystä ei nykyisillä vesiväreillä saa millään samaa mikä se oli vanhoilla myrkyillä, joten auto näyttäisi paikkamaalattuna ihan tilkkutäkiltä. Vedettiin sitten koko auto taas uudelle pinnalle.
Eri asia tietty nuo 5v ajopelit joissa ei pitäisi vastaavia muutoksia olla ehtinyt vielä kovin paljon tapahtumaan. En sitten tiedä miten paljon nykylitkuilla pinnan sävy elää vuosien aikana.
Hopea on haastava väri. Minusta lopputulos on kuvan perusteella aika "normaali", esimerkiksi naapuriparkkiksen Outlander on paljon pahempi sävyeroltaan.
Ilmeisesti eivät häivyttäneet maalausta etuoven alaosaan?
Mulla on ollut korjausmaalattuja autoja aika monta ja oikeastaan ikinä sävyero ei ole häirinnyt, enemmänkin roskat ja lakkavalumat, jos sanomista on ollut.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Mielipiteitähän nuo. Mun mielestä sävyero on häiritsevä. Kamala mun Astranki sävyero on muovi- ja pelliosien kesken, mutta siitä oli paha narista kun "kaikki" uudet autot on samaa paskaa. Mut toi korjaus on kuvan mukaan luokaton, ja yleensä viä luonnonvalos se on pahempi. Plus sit viä, jos on appelsiinipintaa enemmän mitä muus autos...
Ymmärtääkseni automaalarit käyttää värikoodeja ja maalifirman sävyttäjiä + tekniikkaa analysointiin. Siltikin lopputulos voi erottua selkeästi vanhasta maalipinnasta.
Aina maalaus ei ole tarpeen, esim. autoliikkeiden vaihtareita oiotaan maalaamatta tangoilla takakautta + liimanupeilla päältä päin, jos maalipinta ei ole rikki. Toki tätä mahdollisuutta ei kaupallisessa korjaamossa ainakaan ensisijaisesti tarjota.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00