Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Rommitommi kirjoitti: Miten voi olla noin paska auto, että jo neljävuotiaana tulee vettä joka nurkasta sisään?
Rommitommi kirjoitti:Rellu
Vastasit itte. :D Ei myöskään kannata tehrä paljoa hätäjarrutuksia, saa pistää levyt uusiksi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Pohjanmaan reissusta palattiin tänään. Lexuksen mittariin tuli kilometrejä aika mukavasti. Olikin eka ja samalla vika todella pitkä reissu autolla, tänään takaisin tullessa tankkasin Isojoella ja ujutin tankin niin täyteen kuin mahdollista, no, se sama 1.2 litraa sen jälkeen kun ekan kerran stoppaa, sitten alkaa jo tulla yli. Tarkka tankillinen 7.99 litraa ! Ei paskempi suoritus, ajo ei todellakaan ollut mitään säästelyä, woimaa käytettiin aina kun oli tarvis ja moottoritiellä taisi tulla oltua enemmän vasemmalla kaistalla kuin oikealla, niin mennes kuin tulles. On se vaan mahtava vehjes. Ylivoimaisesti paras matka-auto mitä on omistuksessa ollut eikä kenties koskaan tule yhtä hyvää olemaan. Jos mun ajot olisivat pääosin pitkää matkaa ja nopeampia teitä, en vaihtaisi tuota koskaan pois. Paras fiilis on motaria viilettäessä, niin kevyttä, hiljaista ja vakaata on meno. Moitittavaa en keksi tämänkään reissun perusteella yhtikäs mistään. Ehkä vielä joskus palaan merkin leipiin, kunhan arkiautoilun realiteetit hieman muuttuvat.

Sillä aikaa kun oltiin Lexalla matkassa, Corolla oli naapurin nosturilla "öljykylvyssä". Yksi käsittely ensin, sitten vuorokausi imeytymistä ja toinen käsittely päälle, siihen taas vuorokausi huilia. Nyt saa huilata pihassa niin kauan, että nämä monsuunisateet loppuvat. Naapuri on noita öljyämisiä tehnyt vuosikymmeniä ja totesi Corollasta, että "oli korkea aika tehdä toimenpide", sen verran oli alkanut hapantua. Noissahan on tyyppivika tankin/täyttöputken ja sen seudun vuotaminen. Työkaverilla alkoi -06 mallisesta vastaavasta falskata jo pari vuotta sitten, mun piti ennen tämän ostoa käydä yhtä vastaavaa -05 katsomassa Porvoossa, mutta kun kurkkasin vähän edellisen katsastuksen kommenteja, oli pompannut polttoainevuodosta, niin en kiinnostanut. Ehkä tällä käsittelyllä pysäytettiin ruosteen eteneminen, ettei tarvitse ylimääräistä bensankatkua haistella. Peltitankkihan tuossa on. Olihan se pohja hiukka erinäköinen kuin ennen käsittelyä. Saatetaan siis seuraavastakin leimasta selvitä ilman ylimääräistä jumppaa tuon suhteen.

Huomenna joutuu taas ajelemaan yhden pelireissun, sunnuntaina jos saisi perse vähän levätä ajeluista, olisi se ihan kiva, koska maanantai-aamuna aikaisin suunnataan kohti Joensuuta. Tässä tulee viikkoon normaali reilun kuukauden ajorupeama, hui kauhiaa.

Ai niin, Saab-aiheinen huomio tiistailta, mennessä Pohjanmaalle. Jossain Hämeenlinnan ja Treen välillä motarilla yksi hopeanvärisen 9-3:n kuski halusi välttämättä ajaa vasenta kaistaa koko ajan. Vähän liian hiljaa mun makuun, niinpä ajelin vähän lähemmäs peesiin, että menepäs pois tieltä. En tietenkään liian lähelle, mutta silleen, että fiksumpi aavistaa, että saatan haluta ohitse. Saabistihan polkaisi välittömästi kaasua ja lähti kiihdyttämään, ajoi sitten kumminkin kiltisti oikealle kaistalle ja päästi nopeamman ohi. Kaasun polkaisun päättelin, en niinkään huikeasta kiihtyvyydestä, vaan pikemminkin siitä paksusta savusta, mikä putkesta tuli kun polkaisi. Sitä savua kesti siihen saakka, kunnes hellitti oikealle kaistalle väistyttyään. Semmosta harmaansinistä savua se oli. Eikä ollut dieseli, kyllä se bensavehjes oli, tunnistan kyllä dieselin voimasavun hajusta ja näöstä. Harmi, etten ottanut rekkaria ylös, olisi voinut soittaa ja vinkata, että jos et ole huomannut, niin alkaa olla Garretti tai vastaava tiensä päässä :)
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Suomalaista, kesäistä maantietä on tänään jätetty taakse reilut 850 kilometriä. Lexus on Hartikaisella Joensuussa ja Jumper kotipihassa. Tilanne on hyvä. Lexaa on toki hiukan ikävä, mutta Jumper on sen verran leppoisa ja nykyaikainen ajettava pakuksi hyvine varusteineen, että kyllä tästä selvitään. Onhan siinä tiettyjä hyviä puolia käytön suhteen, mitä tässä lähdettiin hakemaankin. Tilaa on !

Yritin tehdä iloksenne hassunhauskan kuvakertomuksen, mutta tämä foorumi ilmoittaa, että kuvat voivat olla vain 640 kuvapistettä leveät. Se mikä tässä on hauskaa, on se, että kuvani ovat juurikin tuon 640 kuvapistettä leveät. Ei vaan kelpaa. Prkl. Ei sitten.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kokeillaan, jos nämä kuvahommat toimii tipoittain.

Matkalle lähdin eilen aika aikaisin nappaamaan madon, eikun Jumpperin...
Kuva

Matkalla piti pysähtyä pari kertaa, tässä 250 kilsan jälkeen Rautjärvellä, pitihän se ottaa vielä viimeisiä potretteja ultimaattisesta matka-autosta...
Kuva
Onneksi, kun ostaa uuden Sitikan, Hartikainen laittaa vähän janojuomaa kotimatkalle...
Kuva

Okei, okei, nautitaan vasta matkan jälkeen, tuossa oli jotain outoja prosentteja.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

http://www.nettiauto.com/lexus/gs/8109247

Ensimmäinen kuva otettu ja auto listoilla, tällä hetkellä Lexa on fixissä, sen jälkeen "viralliset" kuvat. Tietenkin, jollei joku osta sitä ensin :D Meinasivat fiksata sen ainoan paikan, josta tuon kilometrit näkyivät, eli kuskin penkin vasemman reunan. Sehän ei aidossa nahassa onnistu kuin maalaamalla. No, onhan tuo sen arvoinen. Ei siinä kyllä fiksareille kovin paljon hommia muuten ole, "suht" hyvin tuli pidettyä ja joku pinnoite siinä on tosiaan päällä, kun puhdistui suurinpiirtein katselemalla. Sanoinkin kauppiaalle, että muistuttaa fiksareita, etteivät turhaan lähde pintaa pilaamaan peruskäsittelyllä.

Tänään soitteli kauppias iltapäivällä ja kyseli, onko herännyt kysymyksiä Jumperista ja olenko tyytyväinen jne. Ei ole kovin usein osunut tämmöistä kauppiasta kohdalle, taitaa olla toinen jolla on touhu tällä tasolla sinä aikana, kun on tullut kauppoja tehtyä.

Eilen vetelin Jumperin ovet täyteen kotelosuojaa ja tänään täydentelin hieman massausta kriittisissä paikoissa, suht hyvin nuo lokarin kaaret ym. on vedelty mustalla tökötillä jo valmiiksi, mutta silti. Koirallekin tuli asennettua häkki, huomenna pitää käydä katselemassa nohevampia kiinnitystarpeita, nyt on kuormaliinalla kiinni, pitäisi kehitellä sellainen, joka pitää häkin paikoillaan, mutta on tarvittaessa nopeasti irrotettavissa. Yksi iso matto on laitettu vanerin päälle, täytyy siihenkin miettiä joko toista mattoa, tai sitten askartelen kumimatosta sopivan suojan vanerille. Onpa sitten aikoinaan vaihtaessa hyväkuntoinen vanerointi, ottakoon matot/kumimatto iskut ym. vastaan.

Roiskeläppiä kyllä mietin tohon Jumperiin ihan vakavissani sekä eteen että taakse, voisi säästää noita helmoja aika kivasti. Pitää tarkastella mitä muuta sälää tuohon on saatavana, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka innostuisi vähän pimppaamaan ! Auto vaikuttaa olevan jo vakiona sen verran hiljainen, että ihan heti en ala tavaratilaa äänieristysmatolla vuoraamaan, vaikka väliseinän tavaratilan puoli ja katto olisivatkin hyviä ja suht helppoja kohteita. Homma kerrallaan, pidetään mieli virkeänä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja VKe »

Siis mitä ihmettä 8O ?? Lexasta Jumpperiin 8O ??

Eiiiih....
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja AZP »

Otsikon autosta ei muuten ole täällä vielä yhtään ulkokuvaa. Pistäs joku hyvä fiilistelykuva Jumpherista. Pahvilaatikoita rekvisiitaksi jne :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Mikä onkaan väri? :o Veikkaan viininpunaista
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ei ole viininpunainen.
Kuva
Tylsän valkoinen, mutta hymy on silti muikea.

Oikealla sivulla on ikkunallinen liukuovi
Kuva

Takana pariovet ikkunoilla
Kuva

Sisällä vanerointi lattiassa ja seinissä ynnä lokasuojatkin huputettu ja kuten kuvasta näkyy, kun yhden belgianpaimenkoiran syövä häkki on asennettu sidontaliinoilla ja pikalukituksilla paikoilleen, mahtuu tavaraakin vielä jonkun verran...
Kuva

Ja Lexa<>Jumper ihmettelijöille, autothan usein hankitaan käyttötarpeen mukaan. Lexus oli oma unelmani, joka ei kuitenkaan ollut millään tavalla käytännöllinen. Upea auto, mutta sopii poikamiehelle, pitkälle matkalle ja mieluiten hieman kovemmille nopeuksille, jolloin on parhaimmillaan. Unelma tuli täytettyä ja kokeiltua tähän väliin kun siihen tarjoutui mahdollisuus, mutta autossa oli kiinni sen verran varoja, ettei sitä ollut varaa jättää kakkosautoksi, vaan joutui väistymään tämän ranskankopperon tieltä. Olen varsin tyytyväinen tilanteeseen ja toteutuneeseen kauppaan ottaen huomioon, miten vaikea vaihtoauto Lexus oli, ainakin tämän oman kokemuksen perusteella. Tuntipalkoille pääsi, kun jaksoi pari viikkoa vääntää kauppoja.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^ saitko alennusta kun oli tehtaalla muistettu laittaa pelkkä (valkonen) pohjamaali? :lol:

Njoo. Nää autojen vaihtoasiat on täällä foorumilla usein kovin kriittisen tarkistelun alla. Ei niitä kannata selitellä, niillä mennään mitkä milloinkin sattuu vetämään pisimmän korren vertailussa likviditeetti/mielikuvat/tarve/realiteetit asteikoilla :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Jep, 5500 alennus siitä mitä uusi vastaavilla varusteilla maahantuojan laskurilla olisi maksanut. Siksi Jumpheri tulikin, koska yksikään Vivaro-myyjä tms. ei päässyt lähellekään vastaavilla varusteilla. Samoilla spekseillä olisi joutunut maksamaan vähintään neljä tonnia enemmän väliä. Oli aika helppo laskupähkinä.

Mikään säästöpossu tämä ei kotimatkalla ollut, kuvasta selviää kotimatkan tiedot ajotietokoneen mukaan. Ehkäpä tuo asettuu lähemmäs kasia, kunhan vähän vetreytyy ja oppii ajamaan. Sen huomasin, että esim. mittarinopeuden lisäys 100->110 nosti kulutusta 1-2 litraa, joten maltti on valttia, kun tuota kaappia käskee maantiellä.
Kuva
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

V.J.S kirjoitti:^ saitko alennusta kun oli tehtaalla muistettu laittaa pelkkä (valkonen) pohjamaali? :lol:
OT mutta taksikuskin kertoman tarinan mukaisesti Veho laski vielä 1980-luvulla kaikki muut Mersun värit paitsi valkoisen erikoisväriksi. Eli jos halusi Mersunsa vaikka peruspunaisena, niin lisää piti maksaa.

Tehdas laskutti Vehoa vain metalliväreistä, jotka oletettavasti maksoivat loppuasiakkaalle vielä enemmän lisää kuin esim. se peruspunainen. Ovelaa, kieltämättä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja vmt »

^ Eikö toi oo muillakin saksalaisilla ollut aika perinteikäs filosofia muuhunkin varusteluun liittyen? Vakiovarusteina neljä pyörää ja ratti ja jos mitään muuta haluat niin ole hyvä ja kaiva kuvettasi.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja AZP »

On se vaan hieno! Kyllä paku on autoista käytännöllisin, muistelen usein kaiholla aikoja jolloin faijalla oli Chevy Van. Hyvät varusteet, Starcraftin sisusta, takana ykkösluokan jalkatilat, vaikkei penkit juridisista syistä ihan viimeisen päälle muuten ollutkaan, kuskin penkki korkealla, taakse mahtui lavallinen tavaraa ja vetokykyä rittii. Eikä ulkonäössä ja V8-dieselin suorituskyvyssäkään ollut valittamista. Ainoa heikko puoli tuossa oli tietenkin sen isot ulkomitat.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3600
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Rakastuin ranskalaiseen, Jumpheri ja ne muut

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Muutama sata kilsaa on nyt tullut Jumperilla pörrättyä näitä normi-ajoja. Vähitellen alkaa vaihteiston käyttökelpoiset alueet hahmottua, ajoasento löytyä, ulkomitat selvitä niin parkkeeratessa kuin muutenkin jne. Tänään tehtiin eka pelireissu poikien kanssa Hesaan ja hyvin meni. Tilaa on ohjaamossa mainiosti kuskille ja kahdelle teinille, ei tarvitse keskimatkustajankaan kehitellä outoa istuma-asentoa tai taistella tilasta toisen kanssa, olen erittäin tyytyväinen tuohon ohjaamon tilavuuteen.

Nyt kun alkaa kuskikin vähitellen osata käyttää kytkintä ja laatikkoa jouhevasti, matka meni leppoisan sujuvasti. Uskomattoman vähän tuota sivutuuli heiluttelee, luulisi, että enemmän, mutta ei, sormenpäillä saa motarillakin ohjastaa jos siltä tuntuu. Pikkuisen pomputtaa tietyissä tien pinnan epätasaisuuksissa, mutta yllättävän miellyttävä alusta näin kevyelläkin kuormalla. Koneella ehtii normaalin liikenteen tahtiin oikein mainiosti ja puhti riittää myös vakionopeudensäätimelle hyvin, itse asiassa tuo pitää vauhdin huomattavasti tasaisemmin kuin Lexus, johon olikin tökätty se kaikissa Toyotissa oleva tikku, joka ei koskaan ole ollut kovin tarkka toiminnaltaan.

Kulutus pyörii uskollisesti 8.5-8.6 tietämissä, eikä näytä siitä suuremmin tippuvan. Jonkin verran, jos tuolla hinkkaisi vaan tuota työmatkaa, tippuisi kyllä. Mutta katsotaan mikä on totuus, kunhan aika kuluu. Tässä taitaa kuitenkin käydä niin, että Corollasta tulee lähes yksinomaan työmatka-ajokki ja Jumperilla tehdään kaikki pidemmät reissut. Tykkään vaan niin pirusti tuosta kuorma-auto fiiliksestä, tuossa kun istutaan tosi korkealla pakuksi, saa katsella Hiace ja Transporter kuskeja alaspäin kun tulevat vastaan.

Laatikkohan tuossa on 6-lovinen, siihen on pitänyt vähän totutella. Kutonen on käyttökelpoinen jostain 90->, mutta vain tasaisessa jolkotuksessa. Käytännössä motarilla tai satasen maantiellä vakkarilla tulen kutosta käyttämään. Jos on mäkeä tai mutkaa, on parempi käyttää vain vitosta. Tuo mun työmatka taittuu korkeintaan nelosella, se on ihan käypä vaihde 50-70 vauhteihin. Kolmonen on tosi lyhyt ja alkaa tuntua ahdistavalta ja reilussa 45, joten sopii 30-40 alueille. Ihan käypänen laatikko, ei suuremmin ketuttele vaikka vanhan liiton miehelle onkin vaikeaa ajella nelosella kaupungissa !

Oikeastaan vastaan ei ole tullut vielä mitään kummallisuuksia tai ärsytyksen aiheita, vaikka tuo onkin Citroen. Kaikki toimii loogisesti ja ilman suurempaa opettelua. Jos jotain pitää hakemalla hakea, niin kyllähän ohjaamossa niitä pikku sirinöitä on siellä täällä, mutta pakussa ne kuuluvat asiaan eikä niille mitään voi. Ohjaamo on ladattu niin täyteen kovaa muovia, että taikuri saa olla, joka tuollaisen sirinättömäksi tekee. Katsotaan, miten paukkuu ja nitisee talvella... No, Hiaceen verrattuna tää koko pirssi on ihan luk-sus-ta. Hiace on hieno auto, mutta nyt parin sellaisen jälkeen kun tällä ajelee, huomaa sen suurimman eron nimenomaan melutasossa ja ajamisen helppoudessa. Hiacessa oli ajomelun lisäksi vielä noita alustan ääniä aika hurjasti, kova pauke kävi sieltä täältä kun johonkin pystysaumaan tai kuoppaan ajoi. Renkaat tuntuivat kivikovilta, kun taas Jumper menee pehmeästi ja sukkasillaan, vaikka paineet ovat käytännössä samat, yli 4 kiloa ja silleen. Ehkäpä Citikka on pakunakin alustan puolesta mukava menijä ?

Simmottis. Tyytyväisiä ollaan. Tässähän on päästy jo toista viikkoa eteenpäin ilman ongelmia :lol:
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin