ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Kaide »

DIggItaLLr kirjoitti:Ans kattoo mitä tapahtuu.

Tuli itsellenikin parkcomilta maksu... Muistuttivat siitä postitse korotetulla summalla. Lähetin heille sähköpostia viitaten Vantaan ko päätökseen. Ja RL:n 36§1.

Saas kattoo mitä vastaavat...


Kertovat että tuo päätös ei ole lainvoimainen ja uhkaavat vaikka millä. Siinä uhkailevat.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kaide kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:Ans kattoo mitä tapahtuu.

Tuli itsellenikin parkcomilta maksu... Muistuttivat siitä postitse korotetulla summalla. Lähetin heille sähköpostia viitaten Vantaan ko päätökseen. Ja RL:n 36§1.

Saas kattoo mitä vastaavat...


Kertovat että tuo päätös ei ole lainvoimainen ja uhkaavat vaikka millä. Siinä uhkailevat.
Eikös tuo päätös ole lainvoimainen siihen saakka jos heidän valitus ylemmässä tuomioistuimessa kumoaa päätöksen.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1970/19700248 Tsiikatkaapa 6§. Onkohan valtio saanut euroakaan PerkComilta??? No, vanhahan tuo laki näyttää olevan, kun on vuodelta 1970 mutta minun käsittääkseni laki on laki ja se on oltava kaikille sama, niin yksityiselle ja yritykselle!!!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

No kun ei siinä ole mitään riskiä vaikka firma laittaisi mitä laskuja ja uhkauksia ihmiselle. Suomessa voi näin tehdä eikä kyse ole koskaan edes petoksen yrityksestä. Miksi niitä ei sitten laittaisi kun firman tarkoitus on kuitenkin tienata rahaa ja toimintatyyli on muutenkin tuollainen?
Maksaa sitten ken riittävästi pelkää ja Suomen systeemihän on rakennettu siten että oikeuteen joutumista pelkää aika moni.
9000CS 2,3
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Saappi Kuski kirjoitti:No kun ei siinä ole mitään riskiä vaikka firma laittaisi mitä laskuja ja uhkauksia ihmiselle. Suomessa voi näin tehdä eikä kyse ole koskaan edes petoksen yrityksestä. Miksi niitä ei sitten laittaisi kun firman tarkoitus on kuitenkin tienata rahaa ja toimintatyyli on muutenkin tuollainen?
Maksaa sitten ken riittävästi pelkää ja Suomen systeemihän on rakennettu siten että oikeuteen joutumista pelkää aika moni.
Jos pallottelee tolla ajatuksella.

Jos sattuu vahingossa maksaamaan kyseisellä organisaatiolle, niin tuon rahan voisi periä takaisin haastamalla ko pulju petoksesta?
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

DIggItaLLr kirjoitti: Jos pallottelee tolla ajatuksella.

Jos sattuu vahingossa maksaamaan kyseisellä organisaatiolle, niin tuon rahan voisi periä takaisin haastamalla ko pulju petoksesta?
Enpä ennustaisi kovin hyvää menestystä sille haasteelle jos on ensin suostunut itse vapaaehtoisesti maksamaan. Tokihan sitä saa haastaa jos haluaa, saattaa vaan naama venähtää siinä vaiheessa kun syyte kaatuu ja Parkcom esittää asianajajansa palkkiovaatimuksen. Näin se homma toimii.
Olisi kyllä erittäin suotavaa että jos keisi lopulta johtaa parkcomin häviämiseen niin se tuomittaisiin palauttamaan aiheettomasti perityt rahnat ihmisille takaisin.
Jo käräjäoikeuden olisi pitänyt SELVÄSTI kieltää homman harjoittaminen hovin käsittelyä odotellessa. Mutta samapa tuo toisaalta, eihän niitä tarvitse maksaa.
Kiellettiinhän eräältäkin ihmiseltä niinkin vakava asia kuin jääkiekon pelaaminen vaikka se on vasta epäiltynä rikoksesta. :roll:

Toivottavasti mahdollisimman moni vaatii rahojansa takaisin jos niin käy.

Näitä firmoja on maailma pullollaan ja aina kun joku keksii jonkun koijauskeinon jossain amerikassa niin kohta joku laittaa vastaavan pystyyn kaikissa muissakin maissa ja oikeusistuimet työllistyy ihan turhaan.

Ottaa aika pahasti pattiin kuluttaja asiamiestenkin mesoaminen että "nyt pitäisi "yksityistä pysäköinnin valvontaa koskevaan lainsäädäntö saada pian täsmennystä". Mitä **tun "yksityistä pysäköinninvalvontaa"? Eihän sellaista ole lain mukaan edes olemassa. Kyllä siellä lukee jo nyt ihan riittävän selvästi että kuka saa valvoa ja sakottaa ja kuka ei.
9000CS 2,3
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja jus »

Minkähänlaiset mahdollisuudet minulla olisi alkaa harjoittaa yksityistä nopeudenvalvontaa? Antaisin maksumääräyksiä kaikille, jotka ajavat taloni edessä olevaan töyssyyn ylinopeutta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja liteFun »

^Samat kuin ParkComilla?
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Ässä »

jus kirjoitti:Minkähänlaiset mahdollisuudet minulla olisi alkaa harjoittaa yksityistä nopeudenvalvontaa? Antaisin maksumääräyksiä kaikille, jotka ajavat taloni edessä olevaan töyssyyn ylinopeutta.
Onkohan töyssy mahdollisesti sinun hallinnoimallasi yksityisalueella?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

..ja jos olisikin niin valitettavasti saisit päättää vain sen töyssun päällä pysäköimisestä. :mrgreen:
9000CS 2,3
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Jos laittaisi kyltin tienvarteen jotta ajamalla tämän kyltin ohi solmit sopparin jonka perusteella pihani ohittamisesta peritään haittamaksu 10 000€.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Ke Touko 11, 2011 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Risto kirjoitti:Silloin naapuritalon suunnasta tuli lauma maahanmuuttajia autoja kohti ja yksi kysyi, oliko tyylikäs Saab mahdollisesti minun(ei kylläkään juuri näillä sanoilla :wink: ) ja käski siirtää sen pois edestä, jotta Hän pääsee lähtemään. Koska sävy ei ollut pahoitteleva ja olin muutenkin jo huonolla tuulella, niin sanoin, että auto ja paikka ovat todellakin minun ja että auton siirto maksaa 20 € tai vaihtoehtoisesti odotellaan hetki, jolloin paikalle kutsutut poliisit kirjoittavat parkkisakon 40 €.
Ihailen rauhallisuuttasi, minä olisin vaan lyönyt nenään :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Ässä »

MacTurbo kirjoitti:Ihailen rauhallisuuttasi, minä olisin vaan lyönyt nenään :D
Ihailen rauhallisuuttanne, minä olisin vaan saanut nenään :D
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Ässä kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Ihailen rauhallisuuttasi, minä olisin vaan lyönyt nenään :D
Ihailen rauhallisuuttanne, minä olisin vaan saanut nenään :D
Ihailen teitä, minä olisin saanut rasistisesta joukkomurhasta elinkautisen.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ParkCom ja pysäköintivirhemaksut *varokaa!*

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin