KÄTEVÄÄ!!!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
dimebak
"Hölösuu"

Re: KÄTEVÄÄ!!!

Viesti Kirjoittaja dimebak »

SS kirjoitti:Riippuu renkaasta, jos renkaaseen ei ole merkittynä pyörimissuuntaa niin aika tarkkaan saa renkaan pintaa tutkia että edelliskaudella käytetty pyörimissuunta selviää.

Muutenhan tuo toki on aika selkeää, puoli valitaan pyörimissuunnan mukaan ja paremmat eteen ;)
Itse olen todennut omalle kohdalle parhaimmaksi vaihtoehdoksi asymmetrisellä rengaskuviolla eli outside-merkillä olevat renkaat. Syy tähän on se, että renkaat ku on kaikki samanlaisia niin ne voi laittaa mille paikalle tahansa etu- tai taka-akselille vasemmalle tai oikealle puolelle. Sitten vielä pitää olla kulutusmerkinnät ja XL-runko niin huoletta saa päästellä :wink:

Ja tuohon rattimies-hommaan voin sanoa, että aina on mennyt paremmat renkaat eteen ja nopeus ku on kelin mukaan niin eipä tarvi rattimies taitoja näyttää (paitsi Fighter-uusiotalvirenkailla).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Naxu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Monilla löytää eturenkaat helposti, ne mustemmmat. Vielä jos on pyörimissuunta merkattu, niin paikkahan on selvä. Itse valitettavasti pesen renkaat ennen säilytystä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
SS
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SS »

Ja tuohon rattimies-hommaan voin sanoa, että aina on mennyt paremmat renkaat eteen ja nopeus ku on kelin mukaan niin eipä tarvi rattimies taitoja näyttää (paitsi Fighter-uusiotalvirenkailla).
Ja kun ne aina asentaa noin päin, ei etu- ja takapään välille edes pääse isoa eroa syntymään vaan koko setti kuluu tasaisesti.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

SS kirjoitti:Ja kun ne aina asentaa noin päin, ei etu- ja takapään välille edes pääse isoa eroa syntymään vaan koko setti kuluu tasaisesti.
Pitäis kyllä myös vaihdella, jos ajaa enemmänkin kuin sunnuntaisin kirkolle ja kotiin. Mulla on nyt joku 2-3mm eroa etu- ja takarenkaiden välissä, kun keväällä heitin uuden kierron alle (rehellisesti sanoen nuo Pirellit kuluvat luvattoman nopeasti, vastahan noilla on ~10tkm ajettu).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin