Vaihto itseasiassa 9-3 SS:n siihen. Näin saabistinakin on pakko myöntää että tuskin se huonompaan ainakaan laitto
Iskevätkö uudet Volvot?
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
työkaveri vastikään osti uuden S80 volvon, se on kaikin puolin makee 
Vaihto itseasiassa 9-3 SS:n siihen. Näin saabistinakin on pakko myöntää että tuskin se huonompaan ainakaan laitto
Vaihto itseasiassa 9-3 SS:n siihen. Näin saabistinakin on pakko myöntää että tuskin se huonompaan ainakaan laitto
#3272
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Sori muttei oikein viestisi sanoma auennut ainakaan meikäläiselle. Siis meinasitko että Volvo matkii nykyään Saabia designiltaan, ja että Volvo kun on (kaiketi) nykyään kiinalaisomistuksessa,niin Saab on erimaalainen yritys kuin Volvo (Saab hollantilainen ja Volvo kiinalainen) vai mitä halusitkaan postauksellasi kertoa?Tri-Lo kirjoitti:Ai se tylsäkö ja nykyisin Saab-wannabiekin samanmaalainen..? Niinpä, miksi iskisi!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2655
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
No jos välttämättä haluaa osallistua lehmällä raveihin, niin siinä tapauksessa valinta on volvo.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
XC90 kannattaa pysyä kaukana. VIime vuonna remontteihin 9000 euroa. Varma? VARMAA RAHAN MENOA:Pekko_Å kirjoitti:. Parhaiten mieleen on jäänyt silloin kun se markkinoille tuli xc90 ja V70 classic eli nykyistä edeltävä malli. XC90 tuli käyttöön muistaakseni joulukuussa 2003, silloin kaikissa liikkeissä ei ollut vielä edes malliakappaletta... Muistan ne katseet kun sillä ajeli, kun ei ollut ihmisille lainkaan tuttu auto silloin. Kohotti tuolloin 19-vuotiaan klopin itsetuntoaXC90 on mun mielestä mukava auto ajaa, vakaa ja varma. Olen ajanut sitä pelkästään sillä 2,4D koneella (taisi olla D5 versiona se uusin) joten koneista ei paljon kokemusta. Mutta mukavana maantielaivana lastattunakin jäänyt toi mieleen.
S80 ei nappaa kun en ole sedan-ihmisiä ja S60 muistuu mieleen suurena autona missä oli käsittämättömän pienet tilat. Yksin sillä kyllä tuli ajeltua aikas paljon.
Enemmänhän mulla on ajokokemusta erilaisista Volvoista kuin Saabeista. Mutta siksipä tiedän mistä pidän enemmän... Itselleni en uuttakaan Volvoa ostaisi, vaikka niistä pidänkin, sillä jotenkin se omistamisen halun tunne puuttuu kokonaan.
XC90 on ehkä ainoa minkä ratissa itseni voisin nähdä, tai siis voisin nähdä itseni omistajana. Siinä on tyyliä, kokoa ja toimivuutta. Mutta niin on hintaakin.
-jakohihna poikki keskellä huoltoväliä(3500 euroa, ei korvata koska vika aiheutui ulkopuolisesta syystä(laturin hihnan kiristimen rulla irti->laturin hihna jakopäähän->remmin poikki))
-Kulmavaihde sökö(syy: osa alimitoitettu vääntöön nähden. Sama osa kaikissa AWD volvoissa. Mitoitettu alunperin Renaulttiin).
-Haldex ohjainyksikkö sökö.
-haldex ohjainyksikön johto sökö(täysin suojaamaton piuha auton alla)->esp ei toimi.
-HALDEX ei kuitenkaan toimi kun merkkihuolto ei tajunnut laittaa uusia nesteitä sisään mutta merkitön huolto paja sai auton lopulta toimimaan.
TOsin SAAB 9-5 oli aikananaan maahantuojalla korjattavana 2 kk Kun paikallinen SAAB huolto (AINE OULU) vain särki autoa lisää(ja laskut meni auton myyneelle liikkeelle maksettavaksi vaikka AINE laittoi autoon mm. VÄÄRÄN ilmamassamittarin ehjän tilalle.)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Juu pikkuserkkujen isä osti tuollaisen XC90:n uutena silloin kun se Suomeen tuli ja siinä ilmeni jos jonkinlaista vikaa heti uudesta lähtien, vaihtoivat sitten sen aika pian Land Cruiseriin ja ilmeisesti ovat olleet tyytyväisiä kun olivat nyt vaihtaneet LC:n taas uuteen samanlaiseen.
Aiheeseen: Nämä 2000-luvun jälkipuoliskon Volvot eivät ole juuri kiinnostusta herättäneet skandinaavisine muotoiluineen ja karuine ohjaamoineen, toisaalta ainoita malleja ko. merkiltä joita voisi tarpeen tullen harkita ovat toisen sukupolven V70 ja 240 (jälkimmäisiä ollut suvussa kolme kappaletta joista kaksi kolaroitu ja molemmilla kerroilla selvitty suuremmitta vammoitta). Nyt tosin tämä uusi 60-sarja on piristävän erilainen vaikka monet sitä tuntuvatkin pitävän rumana.
Mutta jos olisin uutta autoa ostamassa niin tuskin Volvoon päätyisin, eli lyhyt vastaus otsikkoon on eivät iske.
Aiheeseen: Nämä 2000-luvun jälkipuoliskon Volvot eivät ole juuri kiinnostusta herättäneet skandinaavisine muotoiluineen ja karuine ohjaamoineen, toisaalta ainoita malleja ko. merkiltä joita voisi tarpeen tullen harkita ovat toisen sukupolven V70 ja 240 (jälkimmäisiä ollut suvussa kolme kappaletta joista kaksi kolaroitu ja molemmilla kerroilla selvitty suuremmitta vammoitta). Nyt tosin tämä uusi 60-sarja on piristävän erilainen vaikka monet sitä tuntuvatkin pitävän rumana.
Mutta jos olisin uutta autoa ostamassa niin tuskin Volvoon päätyisin, eli lyhyt vastaus otsikkoon on eivät iske.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Ei vaan samanmaalaiset autonvalmistajat, ja kumpi on noista aina ollut se kaikinpuolin *rohkeampi* mutta kuitenkin vähintään yhtä turvallinen? Niinpä.ng900aero kirjoitti:uTri-Lo kirjoitti:Ai se tylsäkö ja nykyisin Saab-wannabiekin samanmaalainen..? Niinpä, miksi iskisi!
Sori muttei oikein viestisi sanoma auennut ainakaan meikäläiselle. Siis meinasitko että Volvo matkii nykyään Saabia designiltaan, ja että Volvo kun on (kaiketi) nykyään kiinalaisomistuksessa,niin Saab on erimaalainen yritys kuin Volvo (Saab hollantilainen ja Volvo kiinalainen) vai mitä halusitkaan postauksellasi kertoa?
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Ei kyllä iske sitten yhtään. Saapa nähdä mitenkä hurjaksi menee kiinalais omistuksessa. Nykyiset uudet mallit kai on vielä fordin alaisuudessa suunniteltu ja tehty, ja jos suunta on tämä niin...
Loppukaneettina vielä:
VOLVO = Voimat On Loppu Vi*uttaa Omistajaa
Loppukaneettina vielä:
VOLVO = Voimat On Loppu Vi*uttaa Omistajaa
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Eivät iske uudet, eikä kyllä pahemmin vanhatkaan. Poikkeuksena ehkä jokin Pyhimys, 480 ES tai 780.
Onkos muuten kukaan muu pistänyt merkille, kuinka klassisessa 240-sarjalaisessa on sellainen ominaishaju, jonka haistaa sisällä ja yllättäen myös perässä ajaessa?
Onkos muuten kukaan muu pistänyt merkille, kuinka klassisessa 240-sarjalaisessa on sellainen ominaishaju, jonka haistaa sisällä ja yllättäen myös perässä ajaessa?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Isälle tulee ensi vuoden alussa uusi S60 2.0T koneella. Olemme käyneet useaan kertaan koeajamassa sekä D3 koneella, että 2.0T koneella olevia esittelyautoja., molemmat automaatilla varustettuja. Ulkomuoto ei minua hirveästi puhuttele, mutta ajo-ominaisuudet kylläkin. Uudessa S60:ssa on todella hyvä alusta, eikä motorilla tarvitse tehdä juurikaan ohjausliikkeitä pysyäkseen ajolinjalla. Tuo 2.0T tuntuu aika laiskalta ainakin automaatilla, vaikka heppoja pitäis olla yli 200. Sisusta muistutti hyvin paljon edellistä S60:stä, mitä pidin miinuksena.
Yllytin isää koeajamaan myös uuden 9-5:n ja niin tehtiin. Täytyy myöntää, että Volvo oli parempi ajettavuudeltaan, mutta Saab on paljon hienompi muotoilultaan. Saab oli varustettu diesel-koneella ja automaatilla. Käyntiääni oli mielestäni aika kova ja auto tuntui todella laiskalta.
Yhteenvetona voisi sanoa, että ei hirveästi iskenyt uusi Volvo kokonaisuutta ajatellen.
Yllytin isää koeajamaan myös uuden 9-5:n ja niin tehtiin. Täytyy myöntää, että Volvo oli parempi ajettavuudeltaan, mutta Saab on paljon hienompi muotoilultaan. Saab oli varustettu diesel-koneella ja automaatilla. Käyntiääni oli mielestäni aika kova ja auto tuntui todella laiskalta.
Yhteenvetona voisi sanoa, että ei hirveästi iskenyt uusi Volvo kokonaisuutta ajatellen.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Mää aina luulin että paapan Volvossa se haju tuli taustapeilissä roikkuneesta pussukasta mutta voi kyllä hyvin olla että se tulikin ympäröivästä autosta nyt kun mainitsittsaarela kirjoitti:Eivät iske uudet, eikä kyllä pahemmin vanhatkaan. Poikkeuksena ehkä jokin Pyhimys, 480 ES tai 780.
Onkos muuten kukaan muu pistänyt merkille, kuinka klassisessa 240-sarjalaisessa on sellainen ominaishaju, jonka haistaa sisällä ja yllättäen myös perässä ajaessa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Iskevät kuin puolentoista voltin paristo.
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Onhan noita tiettyjä malleja joka notkossa kuin Avanista ikään. Eikä uudetkaan mitenkään puhuttele vaikka S60 on jo jotain vähän erilaista. Oma käyttiskin puhuttelee "muotoilullaan" enemmän
eli uuden Volvot EPN/K.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
KaikkiNimetVarattu
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 18:16
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Itseasiassa katselin vuosituhannen vaihteen S80:iä nettiautosta heti sen jälkeen kun 9-5:n ostin. Eihän ne pahan hintaisia Saabin verrattuna olleet eikä edes pahan näköisiä sisältä. Ovatko vähän isompiakin? Mutta Saabissa on vain sitä jotain itselle. Se on sentään Saab.
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
Olen testannut muuttokuorman kanssa 9-5:n ja vanhan V70:n eroja, ja kyllä tuohon maatalousajoneuvoon on helpompi lastata muuttolaatikoita, koska se on kulmikas.
Ajo-ominaisuudet ovat Saabissa paremmat, koska saan aina eukon kiinni vaikka hän lähtee ensin liikkeelle
Ajo-ominaisuudet ovat Saabissa paremmat, koska saan aina eukon kiinni vaikka hän lähtee ensin liikkeelle
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Iskevätkö uudet Volvot?
V60 neliveto automaatti D3 kiinnostais. Hinta on kohdallaan verrattna kilpailijoihin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red