Talviautot
Re: Talviautot
Nissan Primera 2.0 koneella. Lämmin ja varmatoiminen.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Talviautot
jmaatta kirjoitti:Nissan Primera 2.0 koneella. Lämmin ja varmatoiminen.
nojoo riippuu vuosimallista, mulla ainakaan lämpee kovin nopeesti, saa helposti mennä 20km enneko alkaa ede puhaltaa lämminta
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Talviautot
Mites saman merkin bentsiinimalli? Minusta se on ollu varsin oiva talviauto.Nikke_M kirjoitti:Tuossa Pösö 307 HDi:ssä ei tahdo lämmöt oikein riittää.
Älkää nyt tuomitko mutta meillä on ollu emännän käytössä jo 186 000 km:n ajan 307... Ei paha, ainoo huvittava asia on kierrokset motarinopeudessa - vissiin about 4000 rpm
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Talviautot
Porukoiden ex 406 2.0 (bensa) oli erittäin hyvä talviautona. Kone lämpesi uskomattoman nopeasti, samoin penkinlämmittimet olivat tehokkaat.VKe kirjoitti:Mites saman merkin bentsiinimalli? Minusta se on ollu varsin oiva talviauto.Nikke_M kirjoitti:Tuossa Pösö 307 HDi:ssä ei tahdo lämmöt oikein riittää.
Mutta tuo 406 on ilmeisesti Nikke M:n tapauksessa liian "suuri" auto sekä polttoaineeltaan väärä.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Talviautot
Money For Nothing kirjoitti:Mutta tuo 406 on ilmeisesti Nikke M:n tapauksessa liian "suuri" auto sekä polttoaineeltaan väärä.
Nikke_M kirjoitti:Ei ole pakko olla diesel.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Talviautot
Tuossapa myös eräs TM talviautotestin voittaja:
http://www.nettiauto.com/3586641
http://www.nettiauto.com/3586641
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Talviautot
Mielenkiinnolla tässä odottelen tulevaa talviautotestiä (TM), jossa uskoisin vahvasti olevan yksi Saab - varmaan NG9-5.
Saa sitten nähdä, miten selviytyy siellä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Talviautot
ainakin hiinasta Piiiiiitkä miinus ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Talviautot
Kyllä 406 diiselissäki muuten tarkenee, mutta jalkatilaan lämmin ilma tulee vaan vaihekepin kohilta pikku ritilästä sivusta eli ei ollenskaan sieltä polkimien luota.
Mutta kun pakkanen menee yli -15 niin -> 900og
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
none
Re: Talviautot
Mutta toisaalta, onhan tuon uuden ysiviitosen ajettavuus kerrassaan mahtava! Mielestäni ainakin paras Saab, jolla olen ajanut, ja miksei verrattuna muihin kaaroihin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Talviautot
Oli se tämäkin kaveri kuullut et ysisatanen on erinomainen talviauto, nuori kaveri ei saanut edes kunnon mustelmaa, ja autokin laskeutu niin pehmeästi ettei ole paljoa peltiduuniakaan etupään säätö kylläkin on tehtävä. Nopus paikalla muuttuu juuri tuossa 90:stä 60:iin jonka kyltti oli osunut etupuskuriin jossa ei kuitenkaan näkynyt mitään jälkiä siitä kosketuksesta. Tuleekohan myyntiin?
![Kuva](http://i53.tinypic.com/2ywvij4.jpg)
![Kuva](http://i56.tinypic.com/29wvd5z.jpg)
![Kuva](http://i53.tinypic.com/2ywvij4.jpg)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Talviautot
Helppo tarkistaa pohjan ruostetilanne tuossa ainakin ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Talviautot
Heh, näin käy usein kun sen maassa olevan betoniklumpin lyhyt putkenpätkä taipuu niin tämä ylempi siinä vaiheessa irtoa ja lentää välillä ties minne. Kaikki uudempien merkkien putket ovat tuolla jatkoksella, yläputki kiinni vain kahdella pultilla.Mimmi kirjoitti:Kuka haluaa vanhan liikennemerkin, jonka pylväskin on vääntynyt/poikki?core2 kirjoitti:Nopus paikalla muuttuu juuri tuossa 90:stä 60:iin jonka kyltti oli osunut etupuskuriin jossa ei kuitenkaan näkynyt mitään jälkiä siitä kosketuksesta. Tuleekohan myyntiin?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Talviautot
Tämä uudistus ei ole levinnyt vielä sinne asti.Mimmi kirjoitti:Ainakin stadissa (ja täällä paskavantaalla) liikenemerkkien pylväät ovat työnnetty "holkkiin", joka juntataan maahan.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Talviautot
No jos oikeasti haette kakkosautoa niin miksei http://www.nettiauto.com/opel/vectra/3665055 ?Rene-Rane kirjoitti:Aivan siinä muutama.Nikke_M kirjoitti:Saabithan ovat tunnetusti hyvät talviautot, enkä ole vaihtamassa merkkiä/autoa itse.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3643454
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/3646737
Satkun kaks ylihintanen.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3610123
Ei ole.Nikke_M kirjoitti:Onko muita muumerkkisiä hyviä, lämpöisiä talviautoja hintaluokassa 1500 - 3500€?
Omasta kokemuksesta voin sanoa (en kylläkään tiedä onko 2.0- ja 2.2-litraisen välillä jotain eroa), että lämmintä riittää. Ja että automaatti-ilmastoinnilla ja -vaihteilla varsin mukava ajettava varsinkin kaupungissa. Ehkäpä juuri kokonsa puolesta, kun ei ole niin iso mutta ei niin pieni etteikö kauemmaksikin viitsisi ajaa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
p.s. Ja huolto/ylläpito on aivan törkeän halpaa, varsinkin alkuperäisosilla
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001