merkkiliikkeiden työtuntien ahne hinnoittelupolitiikka
Re: merkkiliikkeiden työtuntien ahne hinnoittelupolitiikka
Sopii hyvin aiheeseen http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0110470907
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: merkkiliikkeiden työtuntien ahne hinnoittelupolitiikka
"Lisäksi uudistuksesta hyötyy kuluttaja, sillä lisääntyvä kilpailu laskee hintoja ja katsastuspalvelujen saavutettavuus paranee. Ns. yhden luukun periaate puolestaan säästää auton omistajan aikaa, kun katsastus ja korjaamotoiminnot saa samasta paikasta yhdellä käynnillä, Autoalan Tiedotuskeskus kehuu tiedotteessaan."
Jaa-a tuonkun uskoisi![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jaa-a tuonkun uskoisi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: merkkiliikkeiden työtuntien ahne hinnoittelupolitiikka
Korjaamon loppulaskuhan saa heittää maksimissaan 15%. En muista lukeeko laissa tai missä, taitaa olla kuluttaja viranomaisten sopima käytäntö jota korjaamot kyllä noudattaa kun vaan sitä vaatii.aero kirjoitti:Meneekös tuollaisessa tapauksessa laskutus ohjeaikojen mukaan myös, jos homma venyykin ohjeaikaa pidemmäksi? Jos, niin firman pitäisi kyetä kertomaan laskun loppusumma jo etukäteen. Jos ei, on kyseessä merkeleellinen minimilaskutussumma, joka pitäisi kyllä sekin kyetä kertomaan etukäteen, mutta jonka myös luulisi pelottavan asiakkaita poispäin.
Kuluttajaneuvojaltahan (vai mikä se nykyinen nimike on) voinee kysellä onko kumpikaan skenaario reilua peliä (ensimmäiseen voisin jossain vaikeassa tapauksessa sortua asiakkaana itsekin, jos loppusumma on jo valmiiksi tiedossa), ainakin jälkimmäinen versio kuulostaa mielessä aika hurjalta, vaikka lompakollaäänestysmahdollisuus sinällään onkin olemassa.
En voi ymmärtää että joku antaa autonsa korjattavaksi vaatimatta saada tietää ETUkäteen mitä siitä joutu maksamaan. Muutaman järkyttävän rahastuksen jälkeen Lähden AINA itse siitä että ensin tiskillä arvioidaan mitä ehkä pitää tehdä, sovitaan ehkä että se tehdään, jos vika o se mitä epäillään ja maksaa sitä tai tätä. Jos näyttää että tulee MITÄÄN ylimääräistä merkittävää kulua minulle, niin AINA soitellaan ennenkuin jatketaan. Näin tietää aina itse missä mennään ja voi viheltää pelin poikki milloin vaan ja sanoa että työntäkää rottelo pihalle, jos homma näyttää lähtevän käsistä.
9000CS 2,3