Aluvanteen puhdistus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
vfr
"Hölösuu"

Re: Aluvanteen puhdistus

Viesti Kirjoittaja vfr »

Kromi on helpompi putsata kuin aluvanne.Ite oon putsannut prätkien kromisia pakareita ja muita osia sokeripalalla.Sokeripalan kastelee sylkeen ja alkaa hinkkaamaan niin yllättävän helposti lähtee kiinni palanut piki,rasva ja ajovarusteiden jäämät pois.Mutta huomenna kokeilemaan oksaalihappoa,apteekissa 500 grammaa makso 14 egee.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

eljass kirjoitti:Kaikista vaikeimmat liat (mm. piki) lähtee tinnerillä helposti.
Tärpätti. Tinneri on muuhun tarkoitukseen.
core2
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kokeile E85:sta ainakin mun vanteista tuli suhtkoht puhtaita etanoolilla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pääsiäisen kunniaksi suoritin käsipesun käyttökinnerille ja vanteet putsasin sellaisella keittiösienellä jossa on se vihreä hankauspinta, ja pesuaineena mulla oli vain sitruuna-Fairya, ei hyvä ku jättää autonlaseihin aivan armottomat vanat ku auto kuivuu, nimim. Mitä käytän ku autopesuainetta ei löydy :oops:

Mutta vanteisiin se toimi ihan ok. Aivan tiukimpiin kulmiin jäi vähän likaa mutta toi, että vanne on autossa paikoillaan ei ole aivan optimi paikka nähdä kaikki paikat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Nypa
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Nypa »

dimebak kirjoitti:Pääsiäisen kunniaksi suoritin käsipesun käyttökinnerille ja vanteet putsasin sellaisella keittiösienellä jossa on se vihreä hankauspinta, ja pesuaineena mulla oli vain sitruuna-Fairya, ei hyvä ku jättää autonlaseihin aivan armottomat vanat ku auto kuivuu, nimim. Mitä käytän ku autopesuainetta ei löydy :oops:

Mutta vanteisiin se toimi ihan ok. Aivan tiukimpiin kulmiin jäi vähän likaa mutta toi, että vanne on autossa paikoillaan ei ole aivan optimi paikka nähdä kaikki paikat.
Itse pesin autonikkunat sisä- ja ulkopuolelta fairyn ja lasinpesunesteen sekoituksella rätillä pyyhkien.. Jättää toki pientä rantua mutta kiillotuksen suoritin vanhanajan pesuvälineellä eli sanomalehdellä. Tulee muuten suhteellisen kirkasta jälkeä, kannattaa koittaa.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
vfr
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vfr »

Nyt on talvivanteet puhtaat.Oksaalihapolla lähti suht helposti lika mikä ei lähtenyt millään muulla aineella,sit autopesuaineella pesu ja vaha päälle.
Volvo V90 -17 käyttis
Thorhammer
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

ZeiPii kirjoitti:Moro,

Olen menneisyydessä käyttänyt vanteiden puhdistukseen Sonaxin Extreme Rim Cleaneria. En tiedä mitä myrkkyä siinä on, mutta vanteisiin ruiskutettu puhdistusaine muuttui tumman punertavaksi reagoituaan muun muassa jarrupölyn kanssa (myös pinttyneen). Aineella lähti kaikki "p...ka" viimeistään parilla käsittelyllä. Suomesta en ole onnistunut tätä ainetta löytämään tai sitten vain se ei ole osunut kohdalle. Kannattaa kokeilla, jos purkin saa jostakin käsiinsä.

Ohessa youtubesta löytynyt pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=2Rn8tekediI

Terkuin Petri

Edit: aah, noniin, Motonetistahan sitä löytyy. Hitto, miten en aiemmin huomannut :oops:
Shellistä löysin eilen vanteenpesu ainetta joka vaihtoi väriä punaiseksi kun oli valmis poistettavaksi.Merkkiä en muista.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
vfr
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vfr »

Itelläkin sonaxin vanteenpuhdistus ainetta,mut se ei toimi tosi pinttyneeseen likaan.Pratkän vanteissa ja vähän likasissa auton vanteissa toimii.No nyt kaikki alut on puhtaat,täytyy yrittää pestä useammin niin pysyy puhtaina.
Volvo V90 -17 käyttis
Vastaa Viestiin