Nöyryytetty aerokuski

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja Vigge »

vayne kirjoitti:
Edit: sulla olikin tehokäyrä nähtävillä eli alhaalta asti vääntää melkoisesti.
Juu, mutta kun katsotaan sitä ratkaisevaa eli vetäville pyörille välitettyä tehoa niin sitä on käytössä huimat ~120hp @2400
#1730
500whp.net member
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja vayne »

Vigge kirjoitti:
vayne kirjoitti:
Edit: sulla olikin tehokäyrä nähtävillä eli alhaalta asti vääntää melkoisesti.
Juu, mutta kun katsotaan sitä ratkaisevaa eli vetäville pyörille välitettyä tehoa niin sitä on käytössä huimat ~120hp @2400
Joo sama homma, kolmosella 80 km/h tunnissa on pyöräteho n. 90 kw luokkaa ja väännöt 240 NM, joten paljoa pullistella noillakaan luvuilla :lol:
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
ahattunen
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 14:51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahattunen »

Edit Vigge:

Jos ei ole muuta kommentoitavaa, niin tämänkin voi jättää kirjoittamatta.
on rahaa!!!!!!!!!!!
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja Jorma »

saba9000 kirjoitti:Nyt sitten kävi ohrasesti.

Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä.
Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

405:n kun on kerta ollut, niin hypoteettinen mahdollisuus on että on ollut myös tollanen 406 t16, tyyliin
http://weaky.free.fr/php/fiches/fiches.php?ID=PEU009
Noita ei muistaakseni ole ensimmäistäkään alkuperäistä suomeen uutena rekisteröity, tuontiherkuista en enää tiedä. Liukas peli ja vielä 4-veto.
1/1993 TM:ssa on tuo 405 T16 ja M3 BMW artikkeli. Mitattu 7,1s 0-100km/h..
#1430
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Edit Vigge:
Lainaus poistettu asiattomana

Mitäs trolleja tänne on alkanut eksyä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Edit Vigge:
lainaus poistettu asiattomana
Viimeksi muokannut rälläkkä, Su Loka 10, 2004 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Re: Nöyryytetty aerokuski

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Jorma kirjoitti:
saba9000 kirjoitti:Nyt sitten kävi ohrasesti.

Uskallus ei loppunut kesken, mutta vauhti sappaasta kyllä.
Nyt on pakko ottaa vähän nöyrempi asenne liikenteessä kunnes on viriä hankittu pellin alle.
Hmm. Mersuforumin Jorma?
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

make206 kirjoitti:405:n kun on kerta ollut, niin hypoteettinen mahdollisuus on että on ollut myös tollanen 406 t16, tyyliin
http://weaky.free.fr/php/fiches/fiches.php?ID=PEU009
Noita ei muistaakseni ole ensimmäistäkään alkuperäistä suomeen uutena rekisteröity, tuontiherkuista en enää tiedä. Liukas peli ja vielä 4-veto.
1/1993 TM:ssa on tuo 405 T16 ja M3 BMW artikkeli. Mitattu 7,1s 0-100km/h..
Tämä tietääkseni viri viri pösö ei t16, vayne voi varmaan itse kertoa lisää...
#1730
500whp.net member
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Riippuu siitä minkälainen SAABas on edessä että rupeaako kokeilemaan. :lol:

The 'Saab Performance by Hirsch' range includes the following enhancements:
Engine and Chassis
- Saab 2.3T Aero power upgrade to 305 bhp max. power and 420 Nm max. torque
- Upgrade of Trionic (ECM), turbocharger, intercooler, intake pipe
- Complete sports exhaust system including separate tailpipes.
- Performance brakes
- Lowered chassis and sports-tuned suspension
- 18-inch alloy wheels
Exterior Styling
- Sports mesh grille insert
- Complete new front bumper assembly with integrated spoiler
- Contoured rear bumper
- Sculptured side sill extensions
- Roof-mounted rear bridge spoiler (wagon) Boot-mounted lip spoiler (sedan)
Interior Styling
- Sports leather interior, including seats and door inserts
- New main fascia finish, including information and audio display
- Brushed aluminium interior door handles
- Sports steering wheel
- Pedals in aluminium.
Performance
- Top speed: 250 kph (limited). 0-100kph: 6.4 secs
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ennen saabia minulla oli tuollainen mi16 pösö tosin ilman tuota mutkaa pellin alla.
Ilosesti liikku ja muuten mukava peli, mutta päädyin luopua siitä kun ikä ja monet innokkaat kuskit olivat tehneet tehtävänsä.

Sen muistan että 4500 piti olla kierroksia ja sitte mentiin aina 7000 kierrokseen asti.
Kone oli tyyppimerkinnältään xu9j4 tjsp.
Muistaakseni samaa konetyyppiä käytettin vielä grönholmin 206 pösössä ja huomaattakoon että konetta käytettiin jo alunperin B-ryhmän 205 pösössä.
Potentiialia siitä varmaan löytyy.

Noniin siinä taisi ylittyä jo minun pösönkehumissaldo tältä päivältä :lol:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Parhaat ranskalaiset saa grilliltä..... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ahattunen
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 14:51
Viesti:

kerho

Viesti Kirjoittaja ahattunen »

Ihmettelen kyllä että täysin asiallisia viestejä poistetaan.... Jos pojilla on budjetti vähintäänkin vaatimaton niin miksei sitä saa sanoa suoraan?? Pösö on pösö eikä muuksi muutu...

Parhaat ranskalaiset saa ahjon grilliltä.....

:lol:
on rahaa!!!!!!!!!!!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: kerho

Viesti Kirjoittaja Vigge »

ahattunen kirjoitti:Ihmettelen kyllä että täysin asiallisia viestejä poistetaan.... Jos pojilla on budjetti vähintäänkin vaatimaton niin miksei sitä saa sanoa suoraan?? Pösö on pösö eikä muuksi muutu...

Parhaat ranskalaiset saa ahjon grilliltä.....

:lol:
Viestisi asiallisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta itse näin sen sopimattomana tähän keskusteluun ja siksi poistin sen.
Korjaa toki jos olen väärässä, mutta mistä lähtien tämän polun aihe on ollut raha tai sen rittävyys. Tietääkseni kyse oli sittä että aero kuski myönsi katselleensa pösön perävaloa. Alkuperäinen viesti tai muut eivät ota kantaa budjettien suuruuteen tai ylipäänsä rahaan.
Ainoa mikä merkitsee on se että pösö oli nopempi ja sillä selvä.
Olkoot auto pösö tai ei niin kyllä se ihan mukavasti liikkuu.

Keskustelun voi toki kääntää vaikka miten, onko vanha pösö parempi kuin uusi saabi kun se kerta liikkuu paremmin? Tätä ei kuitenkaan kysytty joten antaa olla. Kannattaa myös huomioida kuka keskustelun aloittti :wink:
#1730
500whp.net member
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

En ymmärrä tuota toisten merkkien mollaamista, kun ei omissakaan ole juuri kehumista... Ja vaikka oliskin niin mitä ihmeen kiksiä tuosta mollaamisesta saa????

Onpahan ollut tuommonen Mi:kin vielä muutama kuukausi sitten, hyvin kulki ja toimi vaikka 300tkm mittarissa. Penkkikin näytti 157hp 95e:llä mitattuna.

Kyllähän se waynen vimpain kiertää ihan toiseen malliin kun saapin kone.

Vielä se että pikkusen vois miettiä sitä että toiset tekee ite eikä kävele kaupan tiskille että mulle tommonen Hirssi... Paitti jos ei ite osaa niin sitten ostaa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin