sachs vaimentimet paskana...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: sachs vaimentimet paskana...

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

[/quote]
Kokemus #1: Sachs 9-5 MY99 3.0t OE: hajosi ensimmäisellä perän ylöstunkkauksella pakkasessa.
Ajettu n. 150tkm. Sitä aiempi käyttö Etelässä (Italia). LIPit tilalle ja sai huoletta tunkkailla perää ylös myös pakkasella. Sinänsä ehkä sattuma, mutta iskarin pitäisi mielestäni kestää myös ylöstunkkaaminen. Hajoamin routamonttuun on hyväksyttävää[/quote]


Arpapeliä :?:

Jos en ihan väärin muista niin WIS:ssä oli jotakin mainintaa tästä auton tunkkaamisesta KYLMÄNÄ.

Samaan miinaan menin itsekkin, no joka tapauksessa tuli kuitenkin SACHS laitettua ja koitetaan nyt muistaa ne tehtaan ohjeet kuinka femmaa tulis nostella pakkas keleillä.

:mrgreen:


PS: niin jos joku "korjaamo" ryssii :saab: :n nostossa, kuka kustantaa :?:

Niin , joo artistihan se aina ... :roll:
Saab 9-5 2.0t 1998
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: sachs vaimentimet paskana...

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Useammasta autosta on kokemuksia Sachs advantageista ja super touringeista eivätkä ole hajonneet ennenaikojaan. KYB:stä on kokemusta vain 90-luvun puolestavälistä OG900:sta vain reilu vuosi ennekuin auto meni vaihtoon eikä ongelmia niin lyhyessä ajassa.

LIP:stä ei omakohtaista kokemusta mutta pari asiakasta jotka niitä myivät (autotarvikeliike ja korjaamo) lopettivat niiden myynnin kun takuuvaihtoprosentti oli yli 90% :mrgreen: muuten hyviä mutta suunniteltu eteläamerikan olosuhteisiin ja korkkasivat heti kun tuli pakkasta.

kaikilla isoilla valmistajilla reklamaatioprosentti on suunnilleen sama mukaanlukien myös Koni ja Bilstein. Halpismerkeistä TA-Technix on yllättävän laadukas mutta esim. FK ja JOM on sellaista kuraa että kiertäisin kaukaa. Esimerkkinä messuilla saksassa JOM:in edustajan kommentti FK AK alustan (hinta jousille ja iskareille alle 200€) 2 vuoden takuuseen oli: "ajaako niillä joku muka yli 5tkm?" :lol:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: sachs vaimentimet paskana...

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ainakaan Saab 9-3SS/SC:n omistajat tuskin voivat Sachseja kehua. Alkuperäsiskarit autossa ovat ko. merkkiä ja ongelmia on etuiskareiden kolinan suhteen. Vaimennukseltaan toimivat ihan kiitettävästi, mutta alkavat jossain vaiheessa pitämään enemmän tai vähemmän kovaa kolinaa tai pauketta. Jos toimivat ok n. 60 tkm, ei niitä voi hyvällä tahdollakaan kehua, vaan päinvastoin. Ongelmaa ei ole saatu poistettua vieläkään, vaikka malli on ollut kohta 10 vuotta markkinoilla. Tai saahan sen poistettua, kun ei laita Sachseja vaan esim. Konit. Näin ovat monet tehneetkin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: sachs vaimentimet paskana...

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

petrisa kirjoitti:Ainakaan Saab 9-3SS/SC:n omistajat tuskin voivat Sachseja kehua. Alkuperäsiskarit autossa ovat ko. merkkiä ja ongelmia on etuiskareiden kolinan suhteen. Vaimennukseltaan toimivat ihan kiitettävästi, mutta alkavat jossain vaiheessa pitämään enemmän tai vähemmän kovaa kolinaa tai pauketta. Jos toimivat ok n. 60 tkm, ei niitä voi hyvällä tahdollakaan kehua, vaan päinvastoin. Ongelmaa ei ole saatu poistettua vieläkään, vaikka malli on ollut kohta 10 vuotta markkinoilla. Tai saahan sen poistettua, kun ei laita Sachseja vaan esim. Konit. Näin ovat monet tehneetkin.
Komppaan täysin. Edellisessä SS:ssä alkoi Sport-alustan Sachilaiset kolisemaan pakkasella alle 40tkm ajettuna. NO, pikku kolina näissä ei vielä vaikuta "kuulemma" vaimennukseen ja tietysti eri automalleissa erillaiset vaimentimet ja toisessa Sachilaiset voi kestää ja toisessa ei........... :D
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: sachs vaimentimet paskana...

Viesti Kirjoittaja Timon »

Samansuuntaisia kokemuksia täälläkii Sachseista. Toimii kyllä hyvin ja katsastuksen iskaritestissäkin lukemat tasan, mutta se ääntely... Vaimeaa kopinaa kuuluu takaa joka ikisessä pienessäkii kuopassa lämpötilasta riippumatta. Edestä on paha sanoo äänteleekö iskarit kun pakkasella järkyttävästi nariseva kallistuksen vakaaja peittää jopa radionkii alleen :lol:
Mutta eipä sitä kehtais oikein huvikseenkaa vaihdella noita iskareita, kun kerta toimiivat ja niin pois päin. Ärsyttävä yksityiskohta vaan toi meteli. :(

Ovat muuten mukamas alkuperäset, ainakaa merkkihuollosta eivät myöntäneet että ois kertaakaa vaihdettu iskareita tähän autoon (mittarissa nyt 232 tkm). Uskokoon ken tahtoo 8)
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: sachs vaimentimet paskana...

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mulla vain hyviä kokemuksia omista mazdoista, saabeista ja emännän audista sachs iskareilla. Mitä laittanut alle niin kestänyt kesät talvet. useamman vuoden
Emännän tytön S60 volvosta mennyt takuuseen toinen uusittu sachs takaiskari vain yhdessä talvessa.

323gt Monroet meni molemmat takanta noin kuukaudessa, lipit kesti jo puoli vuotta ja sachsit oli kunnossa kun myin sen pois.
626gt sedanissa konit ostettaessa ja samat myydessä, tosi hyvät ja kestävät kaikinpuolin.
626 coupessa oli alla sachs ja ehjät oli vieläkin kun myin pois.

Ng oli säädettävät konit mutta muistaakseni og satkuissa oli normi sachsit enkä niitä vaihtanut kuten en tonnareistakaan yhtään iskaria.
Nykyisessä ässässä on bilsteinit ja kuin kivireki talvella, mutta kesällä kivat.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: sachs vaimentimet paskana...

Viesti Kirjoittaja pmj »

Mikä se pakkasraja on Saabin nostamiseen? Käytin vajaa kuukausi sitten 9-5:n katsastuksessa, pakkasta tuskin oli yli kymmentä astetta. Mitään vikaa, väljyyttä tai huomautettavaa ei tietenkään mistään löytynyt, mutta heti katsastuksesta pois ajellessa vasemmasta etunurkasta alkoi kuulumaan isommissa töyssyissä välillä kolinaa.

Voiko se olla iskari ja roikotuksestako se otti nokkiinsa?
Vastaa Viestiin