Vakuutusmaksujen vertailua

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
heksi
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 14:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja heksi »

Tällä hetkellä ifillä on käsittääkseni ainoana yhtiönä käytössä lisäbonuksia saatavilla loistokuskiedun muodossa. Eivät muut firmat ole vielä valikoimiinsa ottaneet, niin ei ole tullut vaihdettua yhtiötä. Pitää katsella lisää kun on täydet pinnat.
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Timon kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Satkussa on liikennevakuutus Lähivakuutuksella nollabonuksilla (pohjalta on pakko aloittaa...) 595 euroa vuosi. Ilmeisesti tällä firmalla vain postinumerolla on väliä koska sain saman tuloksen myös nettilaskurilla jossa ei kysytty ikää.
Kylläpä aiheuttaa auton malli tai postinumero isohkon eron 8O Mulla oli muistaakseni aika tasan 500 € liikennevakuutus Lähivakuutuksessa nollabonuksilla tolle allekirjotuksen vehkeelle.
Tuon Lähivakuutuksen nettilaskurin perusteella vain postinumerolla on väliä, nimittäin sekä tuolla sun autolla että omalla tulee täällä samat 595 euroa ja Lappeenrannan keskustan postinumerolla 533 euroa...siitä huolimatta että 9-3:ssa on lukkiutumattomat jarrut. :roll:
Edit: ja samat lukemat tulee myös tuolla meidän 9-3:lla...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Timon »

Rattivaihde kirjoitti:Tuon Lähivakuutuksen nettilaskurin perusteella vain postinumerolla on väliä, nimittäin sekä tuolla sun autolla että omalla tulee täällä samat 595 euroa ja Lappeenrannan keskustan postinumerolla 533 euroa...siitä huolimatta että 9-3:ssa on lukkiutumattomat jarrut. :roll:
Edit: ja samat lukemat tulee myös tuolla meidän 9-3:lla...
Niin, itsehän en ns. "virallisesti" edes asu lappeenrannassa, muuten vaan hengaan täällä 8) eli vakuutusmaksut määräytyy virallisen asuinpaikkakuntani postinumerolla (pieni kylä korvessa :mrgreen: ). Tarkistin tuossa niin 505 € oli ensimmäinen liikennevakuutukseni (helsingissä olis maksanu 639€ 8O ). Näköjään kannattaa kattoo missä asuu :roll:

Edit: Lainaus korjattu
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

heksi kirjoitti:Tällä hetkellä ifillä on käsittääkseni ainoana yhtiönä käytössä lisäbonuksia saatavilla loistokuskiedun muodossa. Eivät muut firmat ole vielä valikoimiinsa ottaneet, niin ei ole tullut vaihdettua yhtiötä. Pitää katsella lisää kun on täydet pinnat.
Mulla on Tapiolan vakuutuksissa joku Hyvän kuskin alennus tms. Maks bonusten lisäksi siis.
Ahdonvoimaa
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Olin monta vuotta Pohjolan asiakas, bonarit jäi ex-vaimolle avioeron yhteydessä. Tästä syystä olin Pohjolan mielestä uusi asiakas??? Siirsin kaikki vakuutukset If:iin, tuli yllättäen huomattavasti halvemmaksi, korvauskäsittelyistä ei ole mitään moitittavaa.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja karg »

Tapiolassa säästökasko tolle cabelle:

Perusmaksu 900,31€
Bonus 70% -630,21€
Hyvän kuljettajan lisäetu 5% -13,50€
Turvallisuusalennus 5% -12,83€
Lasivakuutus 46,00€
Omaetu 17% -49,27€

Jää 240,50€ vuosimaksuksi. Liikennevakuutuksesta lähtee myös toi 70% ja omaetu 17% ja siitä jää 157,51€ vuodessa. Oiskohan toi omaetu joku semmonen, kun kämpän vakuutuskin on tappiolassa..
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Poy »

IF:llä on palvelu ollut sen verran hyvää, että ei ole tarvetta vaihtaa vaikka olisi halvempi. Olen keskittanyt kaikki vakuutukset sinne. Kaikki korvaukset pystynyt tekemään netin kautta tai joissakin tilanteissa hoitanut puhelimella.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Timon kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Tuon Lähivakuutuksen nettilaskurin perusteella vain postinumerolla on väliä, nimittäin sekä tuolla sun autolla että omalla tulee täällä samat 595 euroa ja Lappeenrannan keskustan postinumerolla 533 euroa...siitä huolimatta että 9-3:ssa on lukkiutumattomat jarrut. :roll:
Edit: ja samat lukemat tulee myös tuolla meidän 9-3:lla...
Itsellä sillä ei ollut vaikutusta, missä olen vakituisesti kirjoilla.
Olen aina ollut Espoossa kirjoilla, tästä huolimatta asuin "väliaikaisessa" osoitteessa Vaasassa kuutisen vuotta. Kun toi väliaikainen osoite oli Vaasassa, niin myös auton vakuutusmaksut menivät sen mukaan.

Tiedä sitten kuuluuko sen mennä noin, mutta ainakin omalla kohdallani meni.
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Rommitommi kirjoitti:
Timon kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Tuon Lähivakuutuksen nettilaskurin perusteella vain postinumerolla on väliä, nimittäin sekä tuolla sun autolla että omalla tulee täällä samat 595 euroa ja Lappeenrannan keskustan postinumerolla 533 euroa...siitä huolimatta että 9-3:ssa on lukkiutumattomat jarrut. :roll:
Edit: ja samat lukemat tulee myös tuolla meidän 9-3:lla...
Itsellä sillä ei ollut vaikutusta, missä olen vakituisesti kirjoilla.
Olen aina ollut Espoossa kirjoilla, tästä huolimatta asuin "väliaikaisessa" osoitteessa Vaasassa kuutisen vuotta. Kun toi väliaikainen osoite oli Vaasassa, niin myös auton vakuutusmaksut menivät sen mukaan.

Tiedä sitten kuuluuko sen mennä noin, mutta ainakin omalla kohdallani meni.
Ilmeisesti se menee sitten osoitetiedon perusteella, ja Timon myös asuu virallisesti siellä missä ei oikeasti asu eli jossain syrjemmässä. :D Voisi kuvitella että halvimmat liikennevakuutukset on jossain Utsjoella tai vastaavassa paikassa jossa vastaantulijoita on yksi per 50 kilometriä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Timon »

Utsjoella 515,95 € /vuosi :lol: On se Itä-Suomalainen korpikylä vaan niin hyvä :lol:
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja AZP »

Allekirjoituksen autolle:
liikennevakuutuksen perusvuosimaksu 516,93
siihen 15 % keskittämisalea ja 55 % bonusta, lopputulema 197,50 €/v

Etukasko 500 euron omavastuulla, perusvuosimaksu 773,92 €
siihen 70 % bonuksia törmäysturvasta, moniautoetu 5 % ja keskittämiset 15 %, lopputulema 304,14 €/v

eli yhteensä kaikki vakuutukset 501,64 €

Yhtiönä If, jossa olen pysynyt lähinnä siksi, että moottoripyörän, kuplavolkkarin ja vanhan jenkin vakuutukset on siellä ihan omaa luokkaansa vrt. muut yhtiöt.

Keskimäärin kerran parissa vuodessa olen kilpailuttanut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ifissä Saab ja Lähivakuutuksessa Hilux.

Lähivakuutuksen hintatarjous Saabille, josta osan myös maksoin, oli lähes 900e per vuosi. No, vaihdon jälkeen pääsin 718e/v, mutta internetalennus alensi sitä 72eurolla. Täyskasko, Saab-vakuutus:
Täyskasko sisältää seuravat turvat; Törmäysturva, Henkilöturva, Lunastusturva, Lasiturva, Pysäköintiturva, Luonnonilmiöturva, Autopalveluplus, Varkausturva, Ilkivaltaturva, Eläinturva, Lemmikkiturva, Paloturva, Vastuuturva ulkomaille, Oikeusturva, Rahoitusturva, jos omistaja on rahoitusyhtiö.
Hiluxissa summaa oli jonkun verran, en muista, mutta kyllä sekin jonkun satasen oli ja halvempi taasen puolestaan kuin Ifissä. Lähivakuutuksessa sanottiin Saabin vakuutuksen olevan siksi kallis, koska se muka luokiteltiin BMW 5-sarjan autoon. Täyttä potaskaa oli se puhe.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Rommitommi kirjoitti:
Voiko OG:hen olla noin kalliit vakuutukset, normihinnalla 9-5:sen vakuutukset on Pohjolassa sisältäen täyskaskon ja liikenteen n.580e vuosi.

Liikennevakuutus itsessään nollabonuksilla on 360e vuodessa, bonusten(55%) kanssa alle 200e...

Ja asun vielä Helsingissä, jossa vakuutukset maksaa ainakin huomattavasti enemmän kuin Vaasassa(edellisen Volvon vakuutus nousi muistaakseni ~200e kun muutin Vaasasta Helsinkiin).
Kyl mulla oli 9-5:ssa liikenne Pohjolassa muistaakseni ainakin 500€ nollabonuksilla. Ootko ihan varma tosta 360€ nollabonuksilla?

Vaihdoin Ifiin kun siellä oli joku saabistivakuutus. ( ja kun Pohjola hävitti bonuksia vaikkei ollut vahinkoakaan, ja selittivät ettei ole ollut ajopäiviä tarpeeksi? :roll: Sanoin, et en ihan joka päivä ajakaan, mut oon kyl koko vuodesta aina maksanut..) IFissä takaavat, että saa vahinkotapauksessa käyttää vain merkkiosia.. Saa nähdä miten käy jos ei oo tarjolla..

Siis ja IF:ssä putosi vakuutuksen hinta. Nyt on yht n. 800€ vuosi ja liikenne on 35% ja kasko 70%.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

NoNI kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:
Voiko OG:hen olla noin kalliit vakuutukset, normihinnalla 9-5:sen vakuutukset on Pohjolassa sisältäen täyskaskon ja liikenteen n.580e vuosi.

Liikennevakuutus itsessään nollabonuksilla on 360e vuodessa, bonusten(55%) kanssa alle 200e...

Ja asun vielä Helsingissä, jossa vakuutukset maksaa ainakin huomattavasti enemmän kuin Vaasassa(edellisen Volvon vakuutus nousi muistaakseni ~200e kun muutin Vaasasta Helsinkiin).
Kyl mulla oli 9-5:ssa liikenne Pohjolassa muistaakseni ainakin 500€ nollabonuksilla. Ootko ihan varma tosta 360€ nollabonuksilla?

Vaihdoin Ifiin kun siellä oli joku saabistivakuutus. ( ja kun Pohjola hävitti bonuksia vaikkei ollut vahinkoakaan, ja selittivät ettei ole ollut ajopäiviä tarpeeksi? :roll: Sanoin, et en ihan joka päivä ajakaan, mut oon kyl koko vuodesta aina maksanut..) IFissä takaavat, että saa vahinkotapauksessa käyttää vain merkkiosia.. Saa nähdä miten käy jos ei oo tarjolla..

Siis ja IF:ssä putosi vakuutuksen hinta. Nyt on yht n. 800€ vuosi ja liikenne on 35% ja kasko 70%.
Kävinpäs nettipankista tarkistamassa, eli siis vakuutuksen hinta on tosiaan 360e tälle vuodelle, mutta se on vaan ajalta 13.2.-29.12.2012.

Eli n. 10.5kk ajalta, kokonaiselle vuodelle maksu olisi n. 410e ilman bonuksia.
Tomppa & Saabit myyty :(
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Vakuutusmaksujen vertailua

Viesti Kirjoittaja NoNI »

ok, kiitoksia.. Maksan siis liikaa :D
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Vastaa Viestiin