Helsinki Motor Show 2004
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tätä kehitystä sanotaan alasajoksi ja hetken päästä Saab on myytävänä. Malliston kehitys on ollut sitten 96 99 900 jälkeen aika hidasta. Nyt on paukut loppu ja ei yhtään kunnollista lypsylehmää. Mallisto on aivan liian kapea ja terendien mukaan tehoton. Kuten heebot avautuivat aikoinaan aero oli automaailmassa topmodel mutta nykyään taitaa tuo leima olla vain meidän saabistien silmissä.
NYkyisessä mallistossa ei ole yhtään sellaista joka miellyttäisi minua tällä hetkellä. Tarvitaan voimakas nelivetoinen farkku ja voimaksi katsotaan +300hv. Kun kerran tehdas ei tuota voimakkaita malleja saisi Hirsch astua voimakkaammin mukaan kuvioihin ja tarjota sitä huippumallia.
Ja nyt pizzan kimppuun.
NYkyisessä mallistossa ei ole yhtään sellaista joka miellyttäisi minua tällä hetkellä. Tarvitaan voimakas nelivetoinen farkku ja voimaksi katsotaan +300hv. Kun kerran tehdas ei tuota voimakkaita malleja saisi Hirsch astua voimakkaammin mukaan kuvioihin ja tarjota sitä huippumallia.
Ja nyt pizzan kimppuun.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Mitään pakoa en ole ainakaan itse suunnittelemassa. Sapettaa vaan suunnattomasti katsella kuinka huonosti merkin asiat tällä hetkellä ovat. Toivon todella sydämestäni, että GM myisi Saabin pois, niin olisi tulevaisuudessakin mahdollista ostaa näitä hienoja autoja. Jos asiat menevät niin kuin itse oletan, niin ei auta muu kuin ostella vanhoja tonnareita ja muita itseä kiinnostavia Saab-malleja ja laittaa mieleisekseen.
Pointti on omalta kohdaltani se, että JOS minulla olisi esimerkiksi nyt rahaa ostaa uusi ja kallis auto, niin se ei tulisi olemaan Saab. Merkillä ei ole tarjota sitä, mitä uudelta autolta nyt vaatisin( esim. nykyaikainen, kestävä ja viriystävällinen turbomoottori, neliveto).
Vuonna 1993 Saabilla oli tarjota 225 heppainen(B234R) CS Aero, jonka moottoria voisi vaikkapa huvin vuoksi verrata nykyiseen 210 hp 2,0 Turboon. En tiedä olenko vain hieman kieroutunut mieleltäni mutta jos saisin valita uuden ja vanhan koneen välillä, niin valitsisin autoni keulalle 11 vuotta vanhan moottorin sata kertaa mieluummin. Missä kehitys? Kulutuksessa ei kovin kummoista eroa, päästöissä ehkä enimmäkseen. Muuten tuntuu, että on menty taaksepäin.
Olisi korkea aika yrittää tarjota jotain uutta ja ihmeellistä. Nämä asiat on nähty ja oikeastaan jo tehtykin Saabilla paremmin yli kymmenen vuotta sitten.
Pointti on omalta kohdaltani se, että JOS minulla olisi esimerkiksi nyt rahaa ostaa uusi ja kallis auto, niin se ei tulisi olemaan Saab. Merkillä ei ole tarjota sitä, mitä uudelta autolta nyt vaatisin( esim. nykyaikainen, kestävä ja viriystävällinen turbomoottori, neliveto).
Vuonna 1993 Saabilla oli tarjota 225 heppainen(B234R) CS Aero, jonka moottoria voisi vaikkapa huvin vuoksi verrata nykyiseen 210 hp 2,0 Turboon. En tiedä olenko vain hieman kieroutunut mieleltäni mutta jos saisin valita uuden ja vanhan koneen välillä, niin valitsisin autoni keulalle 11 vuotta vanhan moottorin sata kertaa mieluummin. Missä kehitys? Kulutuksessa ei kovin kummoista eroa, päästöissä ehkä enimmäkseen. Muuten tuntuu, että on menty taaksepäin.
Olisi korkea aika yrittää tarjota jotain uutta ja ihmeellistä. Nämä asiat on nähty ja oikeastaan jo tehtykin Saabilla paremmin yli kymmenen vuotta sitten.
Täysin off-topicia, mutta olipas harvinaisen taidolla otettuja kuvia. Ei tainnut kamerakaan olla ihan peruspokkari?Lupe kirjoitti:http://gallery.henriluoma.net/HMS2004
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Nelivedon puute on paha ongelma, uusissa ecotec koneissa on kyllä viripotentiaalia mutta selvästi jotain meni kokonais suunnitelmissa mönkään. 210hv konetta ei muistaakseni aluksi edes kutsuttu aeroksi usa:ssa. Luultavasti nelivedon myöhästyminen on eräs vaikuttaja.
Tulevan nelivedonhan pitäisi olla samantyylinen kuin Alfa Crosswagonissa
eli voimanjaoltaan uusi innovatiivinen.
GeeäMmäähän sanotaan pilkallisesti tulevaisuuden autontekijäksi, koska aina luvataan parempia tuotteita lähi tulevaisuudessa.
GM herroja pommitetaan koko ajan kysymyksillä Saabia koskien.
General Motors' Swedish brand Saab needs more models and a clearer identity, GM Chief Executive Rick Wagoner said in a newspaper interview, adding that designing and building cars in Sweden alone will not work.
Calling Saab an "underperformer", Wagoner told Automotive News said the weak dollar exposed a flawed Saab structure of having costs centred in Sweden and Germany while 40 to 50 percent of its sales volume came from the United States.
"Second, having a robust brand with basically two entries that you really can't afford to update more than every seven to eight years looks like a tough way to compete today," he said in the interview conducted last month and published on Monday.
"My sense is they're going to have to offer a broader portfolio and they're going to have to rely on the GM family to provide the architectures," he said, referring to components shared among model families to cut costs.
"Then we need to bring more clarity around the specific advantages and positioning of the Saab brand. And so what we know now is if being effective as a Saab requires that you be designed, engineered and built in Sweden, we know that model doesn't work for us. So we have to come up with a more expansive model," he said.
His remarks come as the world's biggest carmaker works to cut 500 million euros ($662.7 million) a year from its fixed costs in Europe, a region where it has not made a profit since 1999.
GM is also close to deciding where to concentrate production of the next-generation midsize car to replace the Opel Vectra and Saab 9-3, a contest that pits the Saab plant in Trollhattan, Sweden against an Opel plant in Ruesselsheim, Germany.
"Generally our experience in the engineering cost, per hour of engineering, is quite effective in Sweden," Wagoner said, but he added that Sweden was neither the best nor the worst when it comes to manufacturing costs.
"The idea of them sitting up there doing their own thing isn't going to work. We do need to bring the forces of leverage to support the Saab brand. That's really been the direction we've been on," he said.
On other subjects, Wagoner declined to say how much GM was going to feel the pinch from higher steel prices.
"It's more expensive. They're going to feel some pressure. It's manageable in the context of a $170 billion business, but we're seeing some pressure on steel prices," he said.
Tulevan nelivedonhan pitäisi olla samantyylinen kuin Alfa Crosswagonissa
eli voimanjaoltaan uusi innovatiivinen.
GeeäMmäähän sanotaan pilkallisesti tulevaisuuden autontekijäksi, koska aina luvataan parempia tuotteita lähi tulevaisuudessa.
GM herroja pommitetaan koko ajan kysymyksillä Saabia koskien.
General Motors' Swedish brand Saab needs more models and a clearer identity, GM Chief Executive Rick Wagoner said in a newspaper interview, adding that designing and building cars in Sweden alone will not work.
Calling Saab an "underperformer", Wagoner told Automotive News said the weak dollar exposed a flawed Saab structure of having costs centred in Sweden and Germany while 40 to 50 percent of its sales volume came from the United States.
"Second, having a robust brand with basically two entries that you really can't afford to update more than every seven to eight years looks like a tough way to compete today," he said in the interview conducted last month and published on Monday.
"My sense is they're going to have to offer a broader portfolio and they're going to have to rely on the GM family to provide the architectures," he said, referring to components shared among model families to cut costs.
"Then we need to bring more clarity around the specific advantages and positioning of the Saab brand. And so what we know now is if being effective as a Saab requires that you be designed, engineered and built in Sweden, we know that model doesn't work for us. So we have to come up with a more expansive model," he said.
His remarks come as the world's biggest carmaker works to cut 500 million euros ($662.7 million) a year from its fixed costs in Europe, a region where it has not made a profit since 1999.
GM is also close to deciding where to concentrate production of the next-generation midsize car to replace the Opel Vectra and Saab 9-3, a contest that pits the Saab plant in Trollhattan, Sweden against an Opel plant in Ruesselsheim, Germany.
"Generally our experience in the engineering cost, per hour of engineering, is quite effective in Sweden," Wagoner said, but he added that Sweden was neither the best nor the worst when it comes to manufacturing costs.
"The idea of them sitting up there doing their own thing isn't going to work. We do need to bring the forces of leverage to support the Saab brand. That's really been the direction we've been on," he said.
On other subjects, Wagoner declined to say how much GM was going to feel the pinch from higher steel prices.
"It's more expensive. They're going to feel some pressure. It's manageable in the context of a $170 billion business, but we're seeing some pressure on steel prices," he said.
Tässä on tainnut käydä niin, että ovat Ruotsalaiset alistuneet liikaa GM:n pomojen tahtoon ja määräyksiin. Muistuu mieleen edellinen työpaikka Jyväskylässä pienessä perheyrityksessä joka myytiin amerikkalaiselle "pikku" yritykselle Honeywellille joka taitaa kuulua taasen "pikkaisen isommalle" General Electric konsernille. Siinä kyllä meinattiin polkea meikäläiset maanrakoon määräystulvassa ja lähes kaikki asiat kiellettiin ja käskettiin kysyä ohjeita sieltä ja täältä, mitään ei olisi muka saanut tehdä ominpäin. Taistelua se vaatii ja päättäväisyyttä jenkkien johtamiskulttuuria vastaan.
Kommentteja kuunnellaan ja sulatellaan mieluusti, kun ei minulla ole nyt hääppöisiä johtamistapojen taitoja.
Kommentteja kuunnellaan ja sulatellaan mieluusti, kun ei minulla ole nyt hääppöisiä johtamistapojen taitoja.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
No joo, täytyy myöntää että toi Jaguar- heitto perustui arvaukseen, en ole tutustunut yhtään kyseisiin autoihin enkä edes lukenut niistä missään lehdissä, kun en ole oikeita automiehiäTeemu kirjoitti:Eikä pelkkä mondeo..Speedou kirjoitti:Tästä olen hieman erimieltä. Volvon kehitystä katson minäkin ihaillen, sehän myy hemmetin hyvin ja tuleekin ostajia houkuttelevia malleja. Kyllä, aivan kuten Jaguarilla, mutta ei kukaan järkevä osta vaikkapa etuvetoautomaattifarmaridiesel Jaguaria, eihän? Jaggen kuuluu olla iso, hieno ja kallisvppelt68 kirjoitti:Asiaa. Katson ihaillen sitä, miten Ford kehittää Volvoa ja Jaguaria, oman perusmerkkinsä lisäksi. Kuka olisi vuosia sitten voinut kuvitella neliveto-diesel-farmari-Jaguaria?
V-P

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia

No itseasiassa tämä pikkujagge (x-type) onkin pitkälti Ford mondeo Jaguarin merkeillä varustettuna. S, X-mallit alkaa sitten olla jaguaareja. R-mallista puhumattakaan, siinä on sitten sitä näköä, kokoa ja tehoa.V-P kirjoitti:
No joo, täytyy myöntää että toi Jaguar- heitto perustui arvaukseen, en ole tutustunut yhtään kyseisiin autoihin enkä edes lukenut niistä missään lehdissä, kun en ole oikeita automiehiäOn ne silti nättejä autoja.
V-P
Näin ainakin jos uskon erästä tuttavaani joka on vankkumaton jagge-fani.
Koskahan Ferrari tekee diiselin?
Mutta minähän ajan vaan vanhalla saabilla, näistä oikeesti mitään tiedä

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, ja varsinkin täällä Suomessa. GM Finland ei todellakaan käytä rahaa autojen markkinointiin, vaan luottaa, että ne tekevät kauppansa ilman markkinointiakin. Ei hyvä.CC Aero kirjoitti:Sapettaa vaan suunnattomasti katsella kuinka huonosti merkin asiat tällä hetkellä ovat.
Toisin on jenkeissä. Satuin eilen avaamaan paremman puoliskoni ostamaan jenkkiläisen "Inside" -elämäntapa-/muotilehden, ja yllätyin todellakin, koska se eka aukeama, jonka avasin lehdestä ihan umpimähkään, piti sisällään aukeaman suuruisen Saab 9-2X -mainoksen


Tekipä mieli skannata tuo mainos, mutta en ole vielä saanut sitä aikaan. Jos jotakuta kiinnostaisi nähdä tuo mainos, niin voisihan sen skannata ja lähettää jollekulle, joka voisi laittaa sen omalle serverilleen kaikkien Saabistien katsottavaksi

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007