Kyllä... se on saabissa soinut paljon, ja tulee soimaankin!AC kirjoitti:OT: Money For Nothing: Taidat olla Dire Straits fani, nicki ja maili viittaa kovasti siihen. Hyvä maku
9-5 Wagon vs. V70
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2739
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Volvo ja Saab ovat kummatkin tyylikkäitä autoja. Saab vectorin/aeron helmoilla näyttää paremmalta kuin Volvo, linear häviää Volvolle...
Volvo on mukavampi. Saabissa on parempi varustelu vakiona(automaatti-ilmastointi jne). Ajettavuudeltaan kummatkin on perusalustalla aika samalla tasolla. Kumpaakin ajaneena en kyllä ymmärrä, miten Saab olisi URHEILULLISEMPI kuin Volvo
Kummatkin löysiä, mutta toimivat kuitenkin ihan tarpeeksi normaalikäyttäjän tarpeisii....
Saabissa plussaa moottorit, jotka pienimmästä alkaen turboja
Volvoonkin satsauksella kunnon moottori. 2.5T on ihan huippu!
Volvossa paremmin reagoiva automaatti, mutta Saabissa parempi manuaali. Volvon manuaalit on jotenkin omituisia mielestäni.
Volvossa pysyy arvo paremmin, tai ainakin on pysynyt. Tilanne tulee varmasti muuttumaan, kun Volvoja tuodaan tuontina niin paljon, että hinnat tulee varmasti laskemaan.....
Perheessä ollut monta Volvoa ja kaikki toimineet suht moitteetta. Saabilla ajettu 90tkm ja sekin toiminut moitteetta, joten kummatkin uskaltaisin siinäkin suhteessä ostaa.
Mun mielestä kyllä aika tasaväkisiä autoja lähes kaikilta osiltaan. Valinnan varmaankin ratkaisisi lopulta kummasta saisi paremman tarjouksen....
Joka tapauksessa en autoa hankkiessani harkitse muita kuin Ruotsalaisia
Volvo on mukavampi. Saabissa on parempi varustelu vakiona(automaatti-ilmastointi jne). Ajettavuudeltaan kummatkin on perusalustalla aika samalla tasolla. Kumpaakin ajaneena en kyllä ymmärrä, miten Saab olisi URHEILULLISEMPI kuin Volvo
Saabissa plussaa moottorit, jotka pienimmästä alkaen turboja
Volvoonkin satsauksella kunnon moottori. 2.5T on ihan huippu!
Volvossa paremmin reagoiva automaatti, mutta Saabissa parempi manuaali. Volvon manuaalit on jotenkin omituisia mielestäni.
Volvossa pysyy arvo paremmin, tai ainakin on pysynyt. Tilanne tulee varmasti muuttumaan, kun Volvoja tuodaan tuontina niin paljon, että hinnat tulee varmasti laskemaan.....
Perheessä ollut monta Volvoa ja kaikki toimineet suht moitteetta. Saabilla ajettu 90tkm ja sekin toiminut moitteetta, joten kummatkin uskaltaisin siinäkin suhteessä ostaa.
Mun mielestä kyllä aika tasaväkisiä autoja lähes kaikilta osiltaan. Valinnan varmaankin ratkaisisi lopulta kummasta saisi paremman tarjouksen....
Joka tapauksessa en autoa hankkiessani harkitse muita kuin Ruotsalaisia
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
9-5:sta ei ole mitään kokemusta, mutta V70:siä on kolmas menossa.
Tuolla kommentoitiin ulkonäköä ja ketteryyttä tai ketteryttömyyttä lähinnä.
Noihin voi kyllä yhtyä sinäsä, että V70:siä kait on myyty viime vuosina jotain 3500 kpl / vuosi, joten ei omaansa parkkipaikalta välttämättä helposti löydä. Toki personointi tuottaa jonkin verran tulosta; esim. 19" vanteet, madallus ja listojen maalaus auttaa tunnistamisessa.
Kääntösäde on iso Volvossa. En tiedä metreinä, mutta moneen parkkiin valitettavasti jää kääntymättä.
Tehoista sen verran, että 2,5 D on 130 hv, D5 163 hv / 340 Nm vakiona. D5 on pintatehokkaan oloinen kaupungissa, mutta maantiellä vaivaa tehottomuus. Toki BSR:n PPC:llä voi vaikuttaa asiaan -> 197 hv / 470 Nm.
BSR:llä Kiihtyvyys 8,9 sek 0-100 km/h ja huiput 210 km/h, joten aivan mukava peli, mutta jää kyllä esim. BMW:n Dieseleille.
9-5 Aero Farmari mustana on todella tyylikkään oloinen auto kyllä.
Saabin Dieseleistä olisi hauska kyllä kuulla, niistä kun kokemusta ei ole.
Tuolla kommentoitiin ulkonäköä ja ketteryyttä tai ketteryttömyyttä lähinnä.
Noihin voi kyllä yhtyä sinäsä, että V70:siä kait on myyty viime vuosina jotain 3500 kpl / vuosi, joten ei omaansa parkkipaikalta välttämättä helposti löydä. Toki personointi tuottaa jonkin verran tulosta; esim. 19" vanteet, madallus ja listojen maalaus auttaa tunnistamisessa.
Kääntösäde on iso Volvossa. En tiedä metreinä, mutta moneen parkkiin valitettavasti jää kääntymättä.
Tehoista sen verran, että 2,5 D on 130 hv, D5 163 hv / 340 Nm vakiona. D5 on pintatehokkaan oloinen kaupungissa, mutta maantiellä vaivaa tehottomuus. Toki BSR:n PPC:llä voi vaikuttaa asiaan -> 197 hv / 470 Nm.
BSR:llä Kiihtyvyys 8,9 sek 0-100 km/h ja huiput 210 km/h, joten aivan mukava peli, mutta jää kyllä esim. BMW:n Dieseleille.
9-5 Aero Farmari mustana on todella tyylikkään oloinen auto kyllä.
Saabin Dieseleistä olisi hauska kyllä kuulla, niistä kun kokemusta ei ole.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
95 en ole koskaan ajanut. V70 olen kokeillut sekä 170 hv version ja 2.5T version. Saabin moottori on miellyttävä ajaa (vertaa 9000 2.3 i ja suurinpiirtein vastaava Volvon vapari), Volvo kärsii pudittomuudesta 2000 kierroksen kieppeillä. Hyviä autoja varmaan molemmat, loppupeleissä.
Se mikä ihmetyttää on kritiikki Volvoa kohtaan siitä että niitä on paljon. Onko se nyt laskettava automerkille tappioksi että ne osaa tehdä autoja joita ihmiset haluaa ostaa, ja maksaa niistä vielä aika paljon rahaa? Saabin kohdalla tuntuu olevan ogelmana se että oikein kukaan ei halua enää Saabia ostaa. Onko Saab menettänyt kykynsä tehdä autoja joilla ihmiset haluaa ajaa?
Kyllä kai Volvo on antanut Saabille 9-0 turpaan keskinäisessä kilpailussa. Se ei liene johdu siitä että suurella määrällä ihmisiä on jonkinlainen aivovamma kun ostavat Vollen mieluummin kuin Saabin tai jonkin muun vastaavan auton.
Se mikä ihmetyttää on kritiikki Volvoa kohtaan siitä että niitä on paljon. Onko se nyt laskettava automerkille tappioksi että ne osaa tehdä autoja joita ihmiset haluaa ostaa, ja maksaa niistä vielä aika paljon rahaa? Saabin kohdalla tuntuu olevan ogelmana se että oikein kukaan ei halua enää Saabia ostaa. Onko Saab menettänyt kykynsä tehdä autoja joilla ihmiset haluaa ajaa?
Kyllä kai Volvo on antanut Saabille 9-0 turpaan keskinäisessä kilpailussa. Se ei liene johdu siitä että suurella määrällä ihmisiä on jonkinlainen aivovamma kun ostavat Vollen mieluummin kuin Saabin tai jonkin muun vastaavan auton.
Tämähän on inhimillistä! Ihmisissä (minussakin) piilevä narsismi aikaansaa hylkimisreaktion yleistyviä ilmiöitä kohtaan: autoissa esim. Opel, japsit (poislukien Subaru) ja Volvo. Pitää olla joku oma juttu, ei samaa mitä Prisman parkkikset on täynnä. Loppujen lopuksi en ole yhtään sen parempi ihminen, vaikka ajankin Saabilla...paitsi vähänMunkka kirjoitti: Se mikä ihmetyttää on kritiikki Volvoa kohtaan siitä että niitä on paljon. Onko se nyt laskettava automerkille tappioksi että ne osaa tehdä autoja joita ihmiset haluaa ostaa, ja maksaa niistä vielä aika paljon rahaa? Saabin kohdalla tuntuu olevan ogelmana se että oikein kukaan ei halua enää Saabia ostaa. Onko Saab menettänyt kykynsä tehdä autoja joilla ihmiset haluaa ajaa?
Kyllä kai Volvo on antanut Saabille 9-0 turpaan keskinäisessä kilpailussa. Se ei liene johdu siitä että suurella määrällä ihmisiä on jonkinlainen aivovamma kun ostavat Vollen mieluummin kuin Saabin tai jonkin muun vastaavan auton.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
poistin viestin
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Pe Joulu 31, 2004 13:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Onhan se volvokin nykyään FordVesa Pohjalainen kirjoitti: Muuten, samanlaista keskustelua käydään Volvofoorumilla tavan takaa, eli Saab = Opel ei ole mistään kotoisin ja Volvo on maailman kunkku.....oiskohan tuo noin ja tuskinpa se on toisinkaan päin?
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
poistin viestin
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Pe Joulu 31, 2004 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
poistin viestin
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Pe Joulu 31, 2004 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Kyllä asiakas on tyhmä. Hänen ostopäätökseensä eivät vaikuta tekniset ominaisuudet, vaan se, millainen imago autolla on. Imago rakennetaan mainoksilla. Jos katsoo, kuinka paljon vulvien mainostukseen upotetaan, voi vain todeta, että nuokin summat ovat pois vulvien tuotekehityspanostuksesta. Tuloksena paremman imagon omaava, teknisiltä ominaisuuksiltaan kehnompi tuote.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Turvallisuus on myös yksi niiden valltti. Totta on, että varsinkin V70 on ns. "Espoon Lada", toisaalta voi miettiä, ostaisivatko ihmiset todellakin niin paljon niin kalliita huonoja autoja, ei asiakas tyhmä ole.
#2172