Lommo korjattu, vaihteisto rikottu

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

9000cst kirjoitti:Voihan V***U, aivan uskomatonta 8O
Minusta tässä ei ole mitää uskomatonta. Samalla tavalla lähes kaikki kengittää koeajoonsa ottamiaan autoja. Okei, en yleistä mutta valtaosassa näin. Se, että tuo lähentelee jo autovarkautta on toinen juttu.
Yhteen topiciiin jo kirjoitinkin omakohtaisen kokemuksen Laakkosen huollosta täällä Savossa...siellä huoltomiehet oikein pitivät kirjaa millä autolla ovat vetäneet pohjat tietyllä välillä. Oman vehkeeni revittelyä koeajolla rajoittajalle ei estänyt edes se, että itse istuin vieressä!
Ihmismieli on ihmeellinen. 8O
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sillä lailla. 8O :evil: Fiksua toimintaa ollut taas vaihteeksi. :? Näyttää vaan lisääntyvän nuo koeajot huonolla menestyksellä. :twisted:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Milli kirjoitti:Sillä lailla. 8O :evil: Fiksua toimintaa ollut taas vaihteeksi. :? Näyttää vaan lisääntyvän nuo koeajot huonolla menestyksellä. :twisted:
Enpä usko, että tuo "räppääminen" asiakkaan autolla on mikään uusi muoti-ilmiö. Nykyisin vaan tämä internjetti tuo nämä tapaukset suuren yleisön tietoon varoittavina esimerkkeinä. Sana leviää, ja hyvä niin :!:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie oon monesti miettinyt, että onko autoliikkeiden esittelypirssit edes sisäänajettuja. Aika tuoreina ne tulee asiakkaiden kengiteltäviksi, kun automallistoa aletaan kaupata.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Ei tosiaankaan nämä ole mikään tänpäivän muotijuttu,jo kahdeksankymmentä luvulla osattiin samat kujeet.
Eli kun tuli huoltoon/korjaukseen erikoisempi pirssi niin aina kunnon koeajo ja sitten kahvitauvolla kehumaan mitä oli saanu irti mistäkin mallista.

Kyllä uudet autot sai myös satamassa ym kyytiä ennenkin,esim kerran tuli erä turbo diesel autoja joista särkivät talvipakkasessa ahtimet.

Ei niitä autoja ajateltu että ne on jonkun muun omia,ne oli vaan csi,tai kolmetonninen ym nehän on rautaa ja rattaita ei ne valita.

Kerran olin kauppaneuvoksen mersua käyttämässä katsastuksessa oli helle seisoin jonottamassa auto tyhjäkäynnillä kylmäkone täysillä.
Lämmöt nousi punaselle mutta ei sen takia sammuteltu tai hellätty kylmäkonetta.Inssi ihmetteli kun höyryy,tuumittiin että kyllä se tän leimaus ajan kestää ja eihän nyt rengille saa hiki tulla töissä.

Kyllä automyyjät niitä enemmän hajalle sai kun asentajat,he ei välittäny mistään mitään ja niillä oli sama auto käytössä pidemmän aikaa,kunnes se myytiin esittelyautona vähän ajettuna ja uuden veroisena ja tietty uuden hintaan.

Ei kai nykyään autoissa ole mitään sisään ajojuttuja ?

ps nää rikokset on jo vanhentunut.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Mertmi kirjoitti:Mie oon monesti miettinyt, että onko autoliikkeiden esittelypirssit edes sisäänajettuja. Aika tuoreina ne tulee asiakkaiden kengiteltäviksi, kun automallistoa aletaan kaupata.
(Joo joo, menee vähän ot mutta ku Mertmi tällasta pohti) Kaverin ukko (kunnon volvisti) hankki koeajoon silloin joskus uuden 40 -sarjalaisen volvon. Auto oli tietenkin turbo ja kaikilla herkuilla. Ukkoa enemmän autolla ajoi varmaankin kaverini ja kaasullahan oli sitten vain ne kaksi asentoa. Ei siinä mitään, mutta autolla oli ajettu muistaakseni hädin tuskin sata kilometriä ja mitään jälkikäyttöä tai säälimistä ei suoritettu. Huiputkin kerettiin kuulemma kokeilla. Sillä autolla tuli tuo sisäänajo sittten suoritettua niin päin p**settä kuin vaan mahdollista. Ei voi kuin sääliä sitä tyyppiä joka tuon auton sitten joskus itselleen osti hienona esittelyautona.
KTM SD
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Onneksi asiat sujuivat kuten pitikin ja RS4 tulee kuntoon asianmukaisesti.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

YKÄ kirjoitti: clip
Kyllä uudet autot sai myös satamassa ym kyytiä ennenkin,esim kerran tuli erä turbo diesel autoja joista särkivät talvipakkasessa ahtimet.
clip
Hiukan OT, mutta..
Lueskelin OG-satkun luovutushuolto-manuaalia (M1992) ja siinä eräässä työvaiheessa käskettiin tarkistamaan ahtopaineen säätötangon sinetöinti tjsp. Eli olikos saabeissa turbot jotenkin "disabloitu" tehtaalla?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vai olisiko kyseessä sinetti, joka pitää rikkoa ennenkuin voi säätää ahtopaineita hukkaportin tangosta. Suosittu viritys ennen APC:n modauksen yleistymistä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Törkeää!

Viesti Kirjoittaja lucaf »

petteri75 kirjoitti:Itse törmäsin parisen kk:tta sitten jenkki-threadiin, jossa Mustang Cobraa oltiin pahoipidelty "testauslenkillä".
itsekin luin tuon jutun. surullisen kuuluisahan tarina oli siitä, että itse koeajaja/korjaaja otti asian esille mustang-keskustelufoorumilla, kehumalla kuinka oli antanut kenkää asiakkaan autolle... lopultahan keskusteluun löysi tiensä itse auton omistajakin ja soppa oli valmis, korjaaja sai kuulemma lopputilin.

harmillisia tapauksia kertakaikkiaan!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

jcarlson kirjoitti:Vai olisiko kyseessä sinetti, joka pitää rikkoa ennenkuin voi säätää ahtopaineita hukkaportin tangosta. Suosittu viritys ennen APC:n modauksen yleistymistä.
Voi ollakkin, itseasiassa kuvaa katsomalla saa tuon käsityksen. En oo ihan hirveen guru näissä turbojutuissa. :roll:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Onhan uudet autotkin voineet saaha kenkää kun asiakkaat hakevat autoja koeajoille. esim: joku joka on ajanut koko ikänsä alitehoisella kauppakassilla ja sit hakee jonku uuden Saab 9-3 Sport Sedanin testattavaksi, niin on ihme jos ei tee mieli polkea sitä jossain suoran pätkällä tai liikennevaloissa... ikävä kyllä! 8O :) :( :wink:
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Kyllä ne autot saa melkosesti kenkää jo tehtaalla. Itsekin on vähän tullut poljettua. Kylmää konetta tietysti.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Taas nostaa aihe päätään:

Aiheeseen liittyvää faktaa
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=6426

Ja lopuksi video pätkä 64MB.
http://jesi.5cyl.net/temp/Puskuri-2005.01.04-RS4.wmv
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saab900i kirjoitti:esim: joku joka on ajanut koko ikänsä alitehoisella kauppakassilla ja sit hakee jonku uuden Saab 9-3 Sport Sedanin testattavaksi, niin on ihme jos ei tee mieli polkea sitä jossain suoran pätkällä tai liikennevaloissa... ikävä kyllä! 8O :) :( :wink:
...niin ei huomaa mitään eroa kauppakassin ja Sport Sedanin välillä, jos Sport Sedan on mallia 1.8i :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin