sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mää lämmittäisin mielellään vaikka neljä tuntia joka päivä mutta kun tolpan kello ei anna kuin kaksi tuntia ja on kovin tympeetä lähteä sitä raksuttelemaan tuonne pakkaseen. Maksu on joka tapauksessa sama. :)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä

Viesti Kirjoittaja Mono »

aero kirjoitti:
Mono kirjoitti:Kuka nyt paria tuntia enempää omaan laskuun lämmittäisikään...
Minä. Yhtään alle 3h aamulämmitystä ei ole tullut sen jälkeen kun siirryttiin talviaikaan, kun en vähemmänkään kylmillä keleillä jaksanut rukata ajastusta. Onpahan auto lämmin kun lähtee, vaikka lähtisi tuntia aiemmin tai myöhemmin kun normaalisti.

350W säteilylämppäri lohkolle ja 1200W Defan Termina sisätiloille, eikä oo tarvinnu laseja raapia.
No mulla onkin tehokkaampi (600W?) lohkolämmitin ja 1700W (-25C) sisälämppäri.

Turhaan sitä ulkoilmaa tuntikausia lämmittää. :mrgreen:
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä

Viesti Kirjoittaja aero »

Juu, pakko myöntää että valkkasin pienempitehoisen sisälämppärin juuri tuon pienitehoisen säteilylätkän takia, sopii paremmin kimppaan. Jos olisi ärmätimpi moottorilämmitin, olisin ostanut järeämmän sisälämppärin ja voisin tyytyä 2-2,5h lämmitysaikatavoitteisiin. Tosin en silti aristelisi pidempää lämmitystä hinnan takia, kyseessä on silti melkolailla pisara meressä mun autoilukustannuksissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tänä aamuna -20 ulkona. Lohkolämppäri päällä noin 40 minuuttia ja SID:n mukaan ennen starttaamista moottorin lämpötila +9. Olisipa sisätilalämppärikin saanut kabiinin yhtä lämpimäksi. :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä

Viesti Kirjoittaja stara »

kiitettävästi on saatu kantaa monenlaisesta käyttötarpeesta. tulee mieleen poliittiset väännöt tai kuntaliitosköydenvedot.
kaikki ovat oikeassa :mrgreen:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Äsken tosiaan töistä lähtiessä lämmitin puski enää haaleaa ilmaa vaikka on säätö täysillä ja ulkona 19 astetta pakkasta...onneksi auton omalta lämmityslaitteelta ei kauaa mene tilanteen paikkaamiseen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: sisälämppärien tehot alenevat lämpimässä

Viesti Kirjoittaja Mono »

Ilman lohkaria -20 asteessa moottori lämpeää rauhallisessa maantieajossa n. 6 kilometrin jälkeen, lohkarin käytön jälkeen n. 2-3 kilometrin jälkeen, pitää vielä huomenna kattoa tarkemmin.

Ei suappi, mut noin yleistietona. :)
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Vastaa Viestiin