LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Mikähän siinä on että juuri tämä asian uutiset on kuvitettu Saabeilla?
Täällä ainakin saa 1500€ alennuksen jos vie mennessään katsastetun auton. Eikä tarvitse ostaa edes uutta autoa tilalle, saa myös käytettyyn. Eikä vaihtoautoa ole sitten pakko romuttaa, vaan voi myydä eteenpäinkin hyötykäyttöön.
Täällä ainakin saa 1500€ alennuksen jos vie mennessään katsastetun auton. Eikä tarvitse ostaa edes uutta autoa tilalle, saa myös käytettyyn. Eikä vaihtoautoa ole sitten pakko romuttaa, vaan voi myydä eteenpäinkin hyötykäyttöön.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Jospa Saabien romutus onkin valtion piilojuoni saada E85-käyttäjät takaisin paremmin verotettujen polttoaineiden pariin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
No nysse 1500 euron romutuspalkkio uuden auton ostajalle on sittenkin tulossa!Raser kirjoitti:Sitten jos on uutta autoa ostamassa, niin kannattaa joku katsastamaton romu hankkia muutamalla kympillä omiin nimiinsä jotta saa tuon 1500:n alen.
Siinä saattaa vaan romuautojen hinnat pompsahtaa kun uutta autoa ostavat etsivät sopivia yksilöitä. Alkaa vielä romuautojen tuontibisnes ulkomailta Suomeen.
Meikäläisen bisnes-ideat romuttuivat samalla kun luin hallituksen esityksestä romutuspalkkiokokeiluksi, että sen romuauton on oltava 425 päivää saman omistajan hallussa ennen kierrätykseen viemistä, jotta romutuspalkkio on mahdollista saada. (Mistähän toi 425 päivää eli vuosi ja 3 kuukautta on repäisty?)
Sitäpä tässä vaan ihmettelen, jotta onko noita uuden auton ostajia tosiaan paljonkin, meinaan sellaisia jotka ajelee romutuskuntoisella kiesillä, mutta perstaskussa polttelee joku kolkytä donaa ylimääräistä (kuten Hulkon Antilla)???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Ei varmaan perstaskussa, mutta jos tämä toteutuu, niin vanhojen autojen omistajat voivat valmistautua vastaanottamaan paljon roskapostia, jossa autoliikkeet tarjoavat erittäin hyvää hyvitystä vanhasta autosta vaihdossa johonkin pikkudaciaan, ja välirahaan jotain mielenvikaisen edukasta rahoitustarjousta.
Delta-Autohan harjoitti tätä jo 10-15 vuotta sitten. Itselläni oli vuosituhannen vaihteessa kolmen tuhannen markan kauhtunut MY83 VW Polo, ja postiluukusta tuli joka päivä nuorellemiehelle kovin houkuttelevia tarjouksia uudesta Fiat Puntosta. Myöhemmin koittivat samalla taktiikalla kasvattaa Kia-kantaa, ja lopulta koittivat välttää konkurssin siinä onnistumatta
Delta-Autohan harjoitti tätä jo 10-15 vuotta sitten. Itselläni oli vuosituhannen vaihteessa kolmen tuhannen markan kauhtunut MY83 VW Polo, ja postiluukusta tuli joka päivä nuorellemiehelle kovin houkuttelevia tarjouksia uudesta Fiat Puntosta. Myöhemmin koittivat samalla taktiikalla kasvattaa Kia-kantaa, ja lopulta koittivat välttää konkurssin siinä onnistumatta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Tuskin. Mutta nythän niitä saadaan aikaiseksi paljon, kun saadaan myytyä ihmisille ajatus siitä, että joku 10 vuotta vanha, 250 000 ajettu auto on merkittävä turvallisuus- ja ympäristöriski ja kauhean epätaloudellinenkin ja itse asiassa uuden auton ostamalla säästää rahaa.Raser kirjoitti:Sitäpä tässä vaan ihmettelen, jotta onko noita uuden auton ostajia tosiaan paljonkin, meinaan sellaisia jotka ajelee romutuskuntoisella kiesillä, mutta perstaskussa polttelee joku kolkytä donaa ylimääräistä (kuten Hulkon Antilla)???
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Kun tonnarini oli aikoinaan kolme vuotta vanha, niin siitä eteenpäin sain mainospostia ja vaihtotarjouksia kalliisiin premium-automerkkeihin. Olin otettu! Jossain vaiheessa vuosien vieriessä mainokset vaihtuivatkin sitten edullisimpiin merkkeihin. Eipä noita tarjouksia kuitenkaan kovin montaa tullut, kerran tai kaksi vuodessa.AZP kirjoitti:Ei varmaan perstaskussa, mutta jos tämä toteutuu, niin vanhojen autojen omistajat voivat valmistautua vastaanottamaan paljon roskapostia, jossa autoliikkeet tarjoavat erittäin hyvää hyvitystä vanhasta autosta vaihdossa johonkin pikkudaciaan, ja välirahaan jotain mielenvikaisen edukasta rahoitustarjousta.
Delta-Autohan harjoitti tätä jo 10-15 vuotta sitten. Itselläni oli vuosituhannen vaihteessa kolmen tuhannen markan kauhtunut MY83 VW Polo, ja postiluukusta tuli joka päivä nuorellemiehelle kovin houkuttelevia tarjouksia uudesta Fiat Puntosta...
Vääränmerkkinen japani(a)lainen ja uutena ostettu etelä-korealainen eivät ole vastaanottaneet koskaan mainos/tarjous-postia läntisiltä premium-merkeiltä, vaan ainoastaan Aasialaismerkeiltä ja fiat/kia/dacia tms. (en muista) tyylisiltä merkeiltä.
Kun yksityinen pysäköinninvalvonta oli tapetilla medioissa, tein tietojen luovutuskiellon ajoneuvorekisterikeskukseen (koska luulin virheellisesti että eivät sitten luovuttaisi auton omistaja- ja yhteystietoja kaiken maailman parkkipateille). Samalla loppui mainospostaus. Myös katsastusasemien mainokset jäivät pois, mistä oli ollut ihan hyötyäkin muistuttamassa ajankohtaisesta vuosikatsastuksen lähestymisestä.
Moni hyvän ja toimivan käyttöauton omistaja voi kyllä kokea sen melkoisena loukkauksena kun saa postissa ehdotuksen autonsa romuttamisesta ja vaihtamisesta just johonkin uuteen Daciaan!?!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Siellä sitä taas näperrellään. Ei ole meän taloudessa uuden auton hommaaminen 1500€:sta kiinni vaan siitä lopusta noin 30000€ jolla ehkä sais jostain tarjouksesta semmosen tilamäkkylän jolla jotain tekis nyt ja nähtävillä olevassa tulevaisuudessa. Mutta kun ei niin ei. Ajellaan sitte nuo fossiilit hautaan asti, ehkä joskus pystyy shoppaileen semmosen uuden auton ko tarvii eikä tarvi tyytyä siihen mihin on varaa. Hyvin jännää seki että valtio (tässäkin) katsoo asiakseen tukea ulkomaitten teollisuutta ja työllisyyttä. Vai onko monenkin ihmisen Uki-Mersun osto tuosta apurahasta kiini?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Onneksi ehdot on rajattu melko tarkasti, niin verovarojen tuhlaus touhuun jää suhteellisen pieneksi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Tosi tukemista, annetaan näennäisesti 1500€ että saadaan kannettua autoveroa se kesikimäärin 7000€ ja alvit koko kauppahinnasta vielä päälle.
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Niin, minä en tiedä että pitäisikö olla katkera varakkaita/hyvätuloisia uusien autojen ostajia kohtaan tällaisista verorahoin tehdyistä tulonsiirroista vai vahingoniloinen siitä että menevät ansaan, tuhlaavat rahojaan autoveroon ja kärsivät tuhansien eurojen arvonalenemiset...???Hessu kirjoitti:Tosi tukemista, annetaan näennäisesti 1500€ että saadaan kannettua autoveroa se kesikimäärin 7000€ ja alvit koko kauppahinnasta vielä päälle.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Kannattaa ajatella niin, että on suorastaan oivallista, että jotkut suorittavat ylimääräisen ja vapaaehtoisen veronmaksun (keventää meidän muiden taakkaa) sekä kantavat ensimmäis(t)en vuoden/-sien roiman hinnanalennuksen kantaakseen (tämä kai ylläpitää vielä autoalaa Suomessa). Oma sieluni kestää kyllä vanhemmalla kalustolla ajamisen (ja tarvittaessa sen hakemisen paremmilta markkinoilta) sekä mahdollisten romutuspalkkioiden käyttämättäjättämisen .
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Miten laskit?Raser kirjoitti:Raser kirjoitti: (Mistähän toi 425 päivää eli vuosi ja 3 kuukautta on repäisty?)
9-5 Aero - 00
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Väärin?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Kokeilin ootteko hereillä...!?!Julle kirjoitti:Miten laskit?Raser kirjoitti:Raser kirjoitti: (Mistähän toi 425 päivää eli vuosi ja 3 kuukautta on repäisty?)
425 päivää miinus 365 päivää vuodessa on yhtä kuin 60 päivää. 60 jaettuna 22 arki- eli työpäivällä kuukaudessa on yhtä kuin 2,73 eli pyöristettynä kolme kuukautta. Näin sen laskin. En tiedä miksi!
Oikea vastaus lienee että 425 päivää on yksi vuosi ja kaksi kuukautta. Mistähän tuo on repäisty?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: LVM suunnittelee romutuspalkkiokokeilua (Saab kuvittamassa)
Hallituksen esitys on muuttunut kesäkuussa lausunnolla olleesta versiosta. Nyt ei ole enää vanhan auton omistusaikaehtoa ja katsastamaton tieliikenteeseen kelpaamaton raatokin käy romuautosta (yllättävän loogista ). Tämä mahdollistaa autokauppiaille sen, että kenelle tahansa uuden auton ostajalle tarjotaan 500 euron hintaista raatoa takapihalta, jonka ansiosta valtiolta saadaan kauppahinnan alentamiseen 1000 euroa.
http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.as ... .fi&f=WORD
Mutta pysähtyykö vähäpäästöisten autojen kauppa puoleksi vuodeksi, kun esityksen mukaan romutustodistuksen ja uuden auton tilauksen pitää olla päivätty 1.7.-31.12.2015?
Esityksessä on joitain kummallisuuksia, kuten ehto, että määrärahaa pitää olla jäljellä budjetissa. Mistä autokauppias tietää antaessaan 1000 euron alennuksen, että määrärahaa, jota on varattu vain 3000 uudelle autolle, on vielä jäljellä? Ja se maahantuojien antama 500 euron lisäbonus on vapaaehtoinen - siitä ei säädetä laissa.
Edit: Ai niin, ja Saab on kuvituksissa sen takia, että monet sen tunnistavat mutta yksikään uuden auton myyjä tai maahantuoja ei loukkaannu.
http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.as ... .fi&f=WORD
Mutta pysähtyykö vähäpäästöisten autojen kauppa puoleksi vuodeksi, kun esityksen mukaan romutustodistuksen ja uuden auton tilauksen pitää olla päivätty 1.7.-31.12.2015?
Esityksessä on joitain kummallisuuksia, kuten ehto, että määrärahaa pitää olla jäljellä budjetissa. Mistä autokauppias tietää antaessaan 1000 euron alennuksen, että määrärahaa, jota on varattu vain 3000 uudelle autolle, on vielä jäljellä? Ja se maahantuojien antama 500 euron lisäbonus on vapaaehtoinen - siitä ei säädetä laissa.
Edit: Ai niin, ja Saab on kuvituksissa sen takia, että monet sen tunnistavat mutta yksikään uuden auton myyjä tai maahantuoja ei loukkaannu.