
Lada
Re: Lada
Jos on yhtä idioottivarma toiminnaltaan kuin vanhat takavedot aikoinaan niin tuotahan saatettaisiin Suomessakin jonkin verran ostaakin. Mutta jos laatu vaihtelee yhtä rankasti kuin 110-sarjalla niin eipä taida myyntiluvut päätä huimata.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: Lada
Mutta ei ole kyllä länsi-insinööriä nappisilmään tarvittu.Ite ovat kopioineet.
Kyllähän Saapinkin insinöörit on kaikkea suunnitellu mikä ei kuitenkaan liiku,kun ei niitä ole kukaan rakentanut,että see nyt on vähän niin ja näin.

Kyllähän Saapinkin insinöörit on kaikkea suunnitellu mikä ei kuitenkaan liiku,kun ei niitä ole kukaan rakentanut,että see nyt on vähän niin ja näin.

9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Re: Lada
Ei se suora kopio ole. Muutoksiakin on melko paljon VAZ 2101:ssä Fiat 124:seen verrattuna. Aiheeseen liittyvä artikkeli http://totalcarmagazine.com/classicandb ... guli_1200/
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: Lada
Ja kuinka moni muutos vei sitä parempaan suuntaan? 

9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Re: Lada
Ihan järkeviä muutoksia ovat tehneet toki osa niistä on tehty Siperian oloja ajatellen. Kone Ladan OHC vs Fiatin OHV. Fiatin vaijerikytkin vs. Ladan nestekäyttöinen, takaiskarit Ladassa ei jousen sisällä niin kuin Fiatissa eli helpompi vaihtaa Siperian korvessa talottomalla taipaleella kuin Fiatista ja työkaluvarustus paljon täydellisempi Ladassa kuin Fiatissa.
E: Ja muutoksia kuulemma yli 800 yhteensä Fiatiin verrattuna.
E: Ja muutoksia kuulemma yli 800 yhteensä Fiatiin verrattuna.
Viimeksi muokannut Uitukki, Ti Marras 03, 2015 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Lada
^Paksummat pellit (90 kiloa enemmän painoa kuin vastaavassa Fiatissa), pehmeämpi jousitus, ylimääräinen bensapumppu ja starttiveivi voitaneen kaikki laskea Venäjän oloissa parannuksiksi. Takarenkaiden rumpujarrutkin levyjarrujen tilalla saattoivat olla jostain näkökulmasta hyvä muutos, eräs jenkkejä harrastava tuttu ajoi aikanaan yhden talven 124:llä, ja kertoi viettäneensä paljon aikaa bussipysäkeillä availemassa kiinnijäätyneitä takajarruja. 
Jaa, Uitukki ehti väliin.

Jaa, Uitukki ehti väliin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Lada
Wikipediassa oli kovasti tarinaa, että ensimmäisissä vuosimalleissa olisi ollut kaksi kappaletta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Lada
Minkä kielisessä Wikipediassa? Pumppuja on yksi mutta se on kaksikäyttöinen. Varsinaisen käyttötangon lisäksi pumpussa on käsikäyttövipu jolla voi pumpata bensaa ennen starttausta mutta siis itse pumppuja on vain se yksi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Lada
Englanninkielisessä.
Early versions of the car featured a starting handle for cranking the engine manually should the battery go flat in Siberian winter conditions, and an auxiliary fuel pump.
Liekö tuolla kumminkin tarkoitettu sitä käsipumppua, josta muistan itsekin kuulleeni aiemmin...Early models included a crank, in case the battery went flat (an item later dropped) and an auxiliary fuel pump.[5]
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Lada
Tuo vissiin käännettäis suomen kieleen lisäpumpuksi? Virhe tuossa on. Se on se yksi ja sama pumppu joka pumppaa joko konevoimalla tai sitten sillä käsikäyttövivulla.


Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Lada
Näin on,tarvikemallin pumpuista tosin uupuu jo tuo käsipumppu,mutta orkkis osassa löytyy kyllä tuo mahdollisuus. Varmasti tuo 800 eroavaisuutta löytyy koska ne muutokset on äärettömän pieniä ja tavallaan turhia käyttäjälle,mutta eroavaisuuksia silti.
Esim jos puhutaan ikkunan aukaisu kahvan kromikehyksistä niin onko se kromin värinen,musta vai jopa prodeerattu niin sillä tuskin isoa merkitystä on ajettavuuteen..
Yli 10 ladaa omistaneena pitäisin autoa suhteellisen yksinkertaisena ja aatteettomana talviautona.
Kun ei ajattele pikatietä ajaessaan auton huonoja puolia,sardiinipurkin kyljestä tehtyjä penkin kiinnikkeitä jne..vaan positiivisenä höräyttää -25 pakkasella Daaz/weberin tulille niin elämä on helpompaa.
Esim jos puhutaan ikkunan aukaisu kahvan kromikehyksistä niin onko se kromin värinen,musta vai jopa prodeerattu niin sillä tuskin isoa merkitystä on ajettavuuteen..
Yli 10 ladaa omistaneena pitäisin autoa suhteellisen yksinkertaisena ja aatteettomana talviautona.
Kun ei ajattele pikatietä ajaessaan auton huonoja puolia,sardiinipurkin kyljestä tehtyjä penkin kiinnikkeitä jne..vaan positiivisenä höräyttää -25 pakkasella Daaz/weberin tulille niin elämä on helpompaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Lada
Jep. Suurin osa tietenkin on merkityksettömiä tuosta 800:sta. Ite olen kiitellyt veiviä joskus kun startti tehnyt tenän. Hieman turvallisempi apustartti yksin ollessa kuin lykätä vauhtiin ja koittaa sitten vielä hypätä kyytiin laittamaan vaihdetta silmään 

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Lada
Totta,ja venttiilien säädössä hyvä apuväline 

Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-