

Sama juttu liittyy moniin muihinkin osiin kuin Bilteman osiin... esimerkiksi kovasti (perusteettomasti) kehuttuihin merkkiosiin.pertti666 kirjoitti:biltemaan liittyen herää kyllä kysymys mieleen: kuinkahan montaa eri tavarantoimittajaa mahtavat käyttää? eli biltemahan on vain brandi, ja valmistuttaja (vähän niinkuin saab 9-2x) joten jos volvon palat tekee miezyslaw puolassa niin saabin palat voi valmistaa pingpongzingzangzung eteläkoreassa...
juuri näin.....TuuSaR kirjoitti:Ja minkäs pala-valmistajan/myyjän mainoksia lehdessä oli eniten tällä kertaa?
Hetkinen hetkinen, otetaas uudestaan. Luitko varmasti tuon laittamani linkin?Jussi kirjoitti:Taitaa kuitenkin olla niin että TM on jotakuinkin luotettavin tietolähde auto- ja yleisteknisissä asioissa. Sen jutut ei aina täsmää hevomiesten tietotoimiston tai esson baarin puikkomiesklubin juttujen kanssa, mutta se lienee pääasiassa hyvä juttu. Ns. automiesten tarinat kun ovat jokseenkin vastaava tiedonlähde kuin kaikille armeijasta tutut tornihuhut.
Selkeitä mittaustuloksia ei mutu-jutut ja serkun kaiman käytännön kokemuksen kumoa. En ole koskaan nähnyt kenenkään osoittavan mittausjärjestelyjä vääriksi tai edes huonoiksi saati löytäneen mitään systemaattisia virheitä. Useimmiten kritiikki on vain kiukuttelua siitä että oma usko joutuu koetukselle kun väärä merkki voittaa.
PeaceTeemu kirjoitti:Hetkinen hetkinen, otetaas uudestaan. Luitko varmasti tuon laittamani linkin? Vika ei varmasti ole TM:n, vaan mittaukset ovat luotettavia. Kyse onkin siitä mitä tuote-erää TM:lle toimitetaan mitattavaksi...
Eihän ole mitään järkeä mitata suurella tarkkuudella tuotetta, millä ei ole mitään tekemistä oikean myytävän tuotteen kanssa?
Niin, minulla on noi "testivoittaja" renkaat, joten en ainakaan siksi täällä "kiukuttele" että olis oma merkki jäänyt viimeiseksi.
Juu, luin ajatuksella tekstisi läpi. Et tosiaan vastannutkaan "suoraan minulle". Noh, pitää kai vähän jatkossa miettiä pidempään ennen kuin kirjoittelee tänne.Jussi kirjoitti: Peace![]()
Luin linkin... enkä kirjoittanut suoraan sinulle vastauksena, palkokasvin osat pois hengitystiehyeistä![]()
Lähinnä ajattelin ennakoida ennenpitkää alkavan TM ei tiedä eikä osaa mitään, Bilteman tuotteet on pyllystä, vain alkuperäisosa on riittävän hyvä (kallis) suitsutuksen.
Ainahan se on ongelma mitä tuote-erää saadaan mitattavaksi, mutta se pitää lukijan huomioida ja ymmärtää myös se että ei ole mahdollista tehdä testiä joka huomioisi sekä valmistajakohtaiset laatuvaihtelut että valmistajien tuotteiden väliset erot. Eikä tuo ole ongelma vain lehtien testeissä, se on myös ihan käytännön ongelmakin jo prototyyppien testauksessakin, sen kanssa on vain elettävä.
Tuo sammuilu liikkeelle lähdettäessä on ihme juttu. Nykyään tuntuu löytyvän autoja, joita ei saa kutiteltua liikkeelle sitten millään... testikuskien mielestä ja lehdestä riippumatta. Itse en ole sellaisiin autoihin törmännyt ikinä... kaikkien autojen kaasu ja kytkin reagoi hieman omalla tavallaan, mutta ei se nyt mikään vika ole jos ne kuitenkin on normaalikuskin hallittavissa. Ilmeisesti auton pitäisi lähteä liikkeelle kakomatta jos kytkin pamautetaan tyhjäkäynnillä ylös nanosekunnissadimebak kirjoitti:En nyt tarkalleen missä lehdessä oli testissä isot dieselautot ja mukana oli 9-5 3.0TiD. Saabi jäi testissä viimeiseksi, koska auto sammuili testaajilla liikkeelle lähdettäessä ja kulutti enemmän dieseliä kuin testin muut. Ei sitten voinut painottaa korkeammalla kulutuksella saataavaa tehoetua ja sammuilu liikkeelle lähdettäessä on käyttäjän vika, ei auton.
Ei se mene ihan noinkaan. Jokaisella firmalla on oma ydinosaamisalueensa: autotehtaalla se on autot ja jarrupalatehtaalla kitkamateriaalit. Kun autotehtaan suunnittelija alkaa suunnittelemaan jarruja hän speksaa niihin kohdistuvat vaatimukset ja alkaa alihankkijoiden kanssa touhuamaan toimivaa pakettia. Autotehtaalla on langat käsissään, mutta alihankkijoilla on yksityiskohtiin liittyvä tieto-taito.9-5T kirjoitti:Mielestäni valmistajalla ei ole merkitystä sillä Volvo ei osta Icerin tekemiä tarvikepaloja vaan kertovat heille mistä aineista palat tehdään jotta pito, kitinä, pehmeys yms. on kohdillaan ja silloin ne ovat jo orkkis tavaraa.