Dieselin valintaa
Re: Dieselin valintaa
Ite päädyin loppujen lopuksi 730 bemariin kun dieseliä olin ostamassa. Äärettömän mukava auto ajaa ja melutaso ei mitenkään kovin häiritsevä ole,laatikkoon on nyt pari kertaa öljyt vaihdeltu kun edellisestä kerrasta ei ollut mitään tietoa. Eikä tuo 3.0l moottori nyt mikään mahdoton juoppo ole matka-ajossa,semmosen 6l kulutukseen pääsee mutta luonnollisesti nurkka-ajossa kulutus kasvaa.
Omasta mielestä etupenkit saisivat olla paremmat,vähän niukasti säätöjä kun eivät ole lisävarustelistan kalleimmassta päästä. Toki noinkin on pärjätty mutta oon miettinyt että jos nuo päivittäisi parempiin
Omasta mielestä etupenkit saisivat olla paremmat,vähän niukasti säätöjä kun eivät ole lisävarustelistan kalleimmassta päästä. Toki noinkin on pärjätty mutta oon miettinyt että jos nuo päivittäisi parempiin
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Dieselin valintaa
^Mun mielestä on hirveän sääli kun oikeasti isoja autoja ei nykyään tarjota juuri lainkaan farmareina, vain porrasperinä tai maastureina. Porrasperässä valtavilla takatiloilla tekee mitään lähinnä jos on itse ammattikuski tai sellaisen palveluista nauttii, ja maasturissa taas on paljon ylimääräistä kokoa ja kulunkia.
Eipä sillä, isot autot on nykyään myös ladattu täyteen kaikkea täysin turhaa sähköhärpäkettä, että ei kiinnostaisi muutenkaan.
Eipä sillä, isot autot on nykyään myös ladattu täyteen kaikkea täysin turhaa sähköhärpäkettä, että ei kiinnostaisi muutenkaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Dieselin valintaa
Itse painin saman asian kanssa tuossa vajaa pari kk sitten.
Täsä pari omaa ajatusta ja huomiota:
- A6 3.0tdi, etuvetona ajettavuudeltaan heikko esitys. Nelivetona järkevillä kilsoilla yli budjetin tai todella paljon ajettu
- S80 D5 on laiska oli sitten 163 tai 185hv versio. 205hv versiolla kyllä ehtii, vaikka väännöiltään vähän heikolta tuntuukin. Ajettavuus todella pappamainen ja reagoi nopeisiin liikkeisiin todella laiskasti
- 9-3 TTID on auttamatta liian laiska. Todella suuri pettymys kulkupuolella..
- 520d jonkin verran jakoketjun kanssa ongelmia ja sen myötä erittäin kallista remppaa tiedossa. On myös todella laiskan oloinen.
- 530d (johon lopulta päädyin) tuntui ajettavuudeltaan ja kulkupuoleltaan joukon parhaalta. Kone on luotettava, kunhan on imusarjan läpät poistettu. Termariongelmia noissa on, mutta ne on aika halpoja korjata. Tuossa hintaluokassa voit tosin unohtaa E60 koppasen, ellet ole valmis ostamaan 200tkm ajettua autoa.
E-sarjan Meseä en edes miettinyt. Ulkonäöltään W211 voisi kuvitella 90-luvun autoksi. On todella vanhan näköinen.
Täsä pari omaa ajatusta ja huomiota:
- A6 3.0tdi, etuvetona ajettavuudeltaan heikko esitys. Nelivetona järkevillä kilsoilla yli budjetin tai todella paljon ajettu
- S80 D5 on laiska oli sitten 163 tai 185hv versio. 205hv versiolla kyllä ehtii, vaikka väännöiltään vähän heikolta tuntuukin. Ajettavuus todella pappamainen ja reagoi nopeisiin liikkeisiin todella laiskasti
- 9-3 TTID on auttamatta liian laiska. Todella suuri pettymys kulkupuolella..
- 520d jonkin verran jakoketjun kanssa ongelmia ja sen myötä erittäin kallista remppaa tiedossa. On myös todella laiskan oloinen.
- 530d (johon lopulta päädyin) tuntui ajettavuudeltaan ja kulkupuoleltaan joukon parhaalta. Kone on luotettava, kunhan on imusarjan läpät poistettu. Termariongelmia noissa on, mutta ne on aika halpoja korjata. Tuossa hintaluokassa voit tosin unohtaa E60 koppasen, ellet ole valmis ostamaan 200tkm ajettua autoa.
E-sarjan Meseä en edes miettinyt. Ulkonäöltään W211 voisi kuvitella 90-luvun autoksi. On todella vanhan näköinen.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Dieselin valintaa
Kumpaan kategoriaan perheelliset kuuluu?Rattivaihde kirjoitti:Porrasperässä valtavilla takatiloilla tekee mitään lähinnä jos on itse ammattikuski tai sellaisen palveluista nauttii
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Dieselin valintaa
Mihin farkku isoilla jalkatiloilla soveltuu johon saman kokoinen sedan ei sovellu?Rattivaihde kirjoitti:Porrasperässä valtavilla takatiloilla tekee mitään lähinnä jos on itse ammattikuski tai sellaisen palveluista nauttii
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Dieselin valintaa
A6 3.0tdi ei ole tehty etuvetona tai ainakaan ei ole tullut missään vastaan, meinaatko 2.7tdi jota on kyllä saanut etuvetona? A4 B7 taisi sitä matalatehoisinta 150kW 3.0tdi saada vajaavetona myös, on harvinainen. Unohtaisin kaikki etuveto-Audit kyllä.kribe kirjoitti:Itse painin saman asian kanssa tuossa vajaa pari kk sitten.
Täsä pari omaa ajatusta ja huomiota:
- A6 3.0tdi, etuvetona ajettavuudeltaan heikko esitys. Nelivetona järkevillä kilsoilla yli budjetin tai todella paljon ajettu
- S80 D5 on laiska oli sitten 163 tai 185hv versio. 205hv versiolla kyllä ehtii, vaikka väännöiltään vähän heikolta tuntuukin. Ajettavuus todella pappamainen ja reagoi nopeisiin liikkeisiin todella laiskasti
- 9-3 TTID on auttamatta liian laiska. Todella suuri pettymys kulkupuolella..
- 520d jonkin verran jakoketjun kanssa ongelmia ja sen myötä erittäin kallista remppaa tiedossa. On myös todella laiskan oloinen.
- 530d (johon lopulta päädyin) tuntui ajettavuudeltaan ja kulkupuoleltaan joukon parhaalta. Kone on luotettava, kunhan on imusarjan läpät poistettu. Termariongelmia noissa on, mutta ne on aika halpoja korjata. Tuossa hintaluokassa voit tosin unohtaa E60 koppasen, ellet ole valmis ostamaan 200tkm ajettua autoa.
E-sarjan Meseä en edes miettinyt. Ulkonäöltään W211 voisi kuvitella 90-luvun autoksi. On todella vanhan näköinen.
9-3 TTiD en allekirjoita laiskaksi softattuna, samat tehot kuin 530d E39 (myös softalla) kevyemmässä korissa ja vähemmän voimansiirtohäviöitä. E60 toki on astetta tehokkaampi ja sellaisen voi jopa ottaa automaattina kun on ZF GM:n sijasta.
D5:stä sanoisin itse että manuaalina oli ihan mukava moottori (koeajoin D5 XC70 -12), Aisin-automaatti onnistuu kyllä varmaan pilaamaan sen. Ja ei se vakiona oikein mene mihinkään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Dieselin valintaa
Aika monessa perheessä tässäkin maassa on kumminkin koira tms elukka, jota kuskaa vähän mieluummin farkun tai hb:n kontissa kuin sedaninkribe kirjoitti:Mihin farkku isoilla jalkatiloilla soveltuu johon saman kokoinen sedan ei sovellu?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Dieselin valintaa
Ja on sinne hutlariin sen elukan lisäksi joskus tarve pistää isompaa rompetta tai muuten vaan kattoon asti.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Dieselin valintaa
Ennen kolmatta lasta ei kumpaankaan. Kolmannen kohdalla luulisi jo kaipaavan muunneltavampaa takakonttia.AZP kirjoitti:Kumpaan kategoriaan perheelliset kuuluu?Rattivaihde kirjoitti:Porrasperässä valtavilla takatiloilla tekee mitään lähinnä jos on itse ammattikuski tai sellaisen palveluista nauttii
Juurikin näin. Minun nähdäkseni farmarissa menetetään vastaavaan porrasperään nähden hieman ulkonäköä ym. seikkoja, ja vastineeksi saadaan huomattavasti kuljetuskykyisempi auto joka on kuitenkin muilta kuluiltaan, hinnaltaan ja ajettavuudeltaan edelleen henkilöauto eikä mikään korkea tilakolossi. Viistoperähän on hyvin toteutettuna vielä parempi kompromissi, mutta niitä ei tietenkään tässä postmodernissa ja uuskonservatiivisessa maailmassa osata arvostaa sitäkään vähää.jooseppi78 kirjoitti:Ja on sinne hutlariin sen elukan lisäksi joskus tarve pistää isompaa rompetta tai muuten vaan kattoon asti.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Dieselin valintaa
Koira kylläkin meillä matkustaa etupenkillä, muu perhe sitten takapenkillä, kontissa, peräkärryssä tai anopinkuljetusboxissa.Saabatti kirjoitti:Aika monessa perheessä tässäkin maassa on kumminkin koira tms elukka, jota kuskaa vähän mieluummin farkun tai hb:n kontissa kuin sedaninkribe kirjoitti:Mihin farkku isoilla jalkatiloilla soveltuu johon saman kokoinen sedan ei sovellu?
Tuo volvon 185hv d5 on aika tehoton kulkine, emännän tytöllä on tuommonen - 06 tosin pienempi s60 koppanen. Ei mitään isompaa korjailua ole ollut siinä vielä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Dieselin valintaa
Riippuu tietenkin lasten kotikasvatuksesta, mutta uskoisin, että parin nykymetodein kasvatetun 190-senttisen teinin kanssakin on kyllä tilavalle takapenkille tarvetta, jos aikoo perhe sovussa jonnekin matkustaaRattivaihde kirjoitti:Ennen kolmatta lasta ei kumpaankaan. Kolmannen kohdalla luulisi jo kaipaavan muunneltavampaa takakonttia.
Ja oma asiansa on sitten se, miten paljon tilaa nuo 0-3-vuotiaat tarvitsee turvalaitteineen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Dieselin valintaa
Taisi olla 2.4l bensa se C6 koppanen A6 joka on ainoa etuveto A6 jota olen testannut. Sen perusteella en ole koskaan etuveto-audeja katsellut..jcarlson kirjoitti:A6 3.0tdi ei ole tehty etuvetona tai ainakaan ei ole tullut missään vastaan, meinaatko 2.7tdi jota on kyllä saanut etuvetona? A4 B7 taisi sitä matalatehoisinta 150kW 3.0tdi saada vajaavetona myös, on harvinainen. Unohtaisin kaikki etuveto-Audit kyllä.
Kyllä se lastutettu TTID automaattina aika puhdittomalta tuntuu. Ei ehkä laiska, mutta ei miellyttänyt itseäni. Itse siis päädyin E61 530d tomaattiin. Ei tuonkaan kulkupuoli oikein miellytä, mutta saahan siihen softalla reilu 260hv/610Nm.jcarlson kirjoitti:9-3 TTiD en allekirjoita laiskaksi softattuna, samat tehot kuin 530d E39 (myös softalla) kevyemmässä korissa ja vähemmän voimansiirtohäviöitä. E60 toki on astetta tehokkaampi ja sellaisen voi jopa ottaa automaattina kun on ZF GM:n sijasta.
En ole noin uutta testannut, mutta 205hv S80 tomaattina ei miellyttänyt. Tuossa autossa ei tosin miellyttänyt yhtään mikään. Pappamaisempaa autoa saa hakemalla hakea..jcarlson kirjoitti:D5:stä sanoisin itse että manuaalina oli ihan mukava moottori (koeajoin D5 XC70 -12), Aisin-automaatti onnistuu kyllä varmaan pilaamaan sen. Ja ei se vakiona oikein mene mihinkään.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Dieselin valintaa
Farmarissahan on yleensä paremmin tilaa pitkille ihmisille, kun katto jatkuu pidemmälle. Itse matkustin aikanaan Volvo 240:llä, Volkswagen Ventolla ja NG-satkulla, serkkujen lapset matkustavat tällä hetkellä ykkösmallin V40-Volvolla ja G-mallin Astralla.AZP kirjoitti:Riippuu tietenkin lasten kotikasvatuksesta, mutta uskoisin, että parin nykymetodein kasvatetun 190-senttisen teinin kanssakin on kyllä tilavalle takapenkille tarvetta, jos aikoo perhe sovussa jonnekin matkustaaRattivaihde kirjoitti:Ennen kolmatta lasta ei kumpaankaan. Kolmannen kohdalla luulisi jo kaipaavan muunneltavampaa takakonttia.
Ja oma asiansa on sitten se, miten paljon tilaa nuo 0-3-vuotiaat tarvitsee turvalaitteineen.
Kyllä, pidän ennen ensimmäisen lapsen syntymää hankittuja tila-autoja muoti-ilmiönä.
Mutta menöö pahasti ot:ksi; esitän aloittajalle 240HDi Citroen C5:sta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Dieselin valintaa
Joo, Aisin onnistuu kyllä pilaamaan TTiD:stäkin parhaimman terävyyden.. Manuaalina on ihan mukavan pirteä käyttöautoksi kuitenkin.
Ajettavuudeltaan Volvot on toivottomia lullia, sen takia se XC70 jäi myös kauppaan. Teki merisairaaksi vellomisellaan mutkissa.
Ajettavuudeltaan Volvot on toivottomia lullia, sen takia se XC70 jäi myös kauppaan. Teki merisairaaksi vellomisellaan mutkissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Dieselin valintaa
Mielenkiintoinen tapaus tuo Bemarin N47 dieselkone ja sen vaikutus käytettyjen markkinoilla.
Nettiautosta löytyy vaivatta useampi kymmenen 2010-mallinen E9x tuolla dieselkoneella alle 16k € mutta vaihdapa koneeksi bensa...
Mikä sitten lie koko totuus tuon koneen suhteen eli kuinka suurella prosentilla noista koneista esim. 150tkm ajettuna on jo jakopää vaihtokunnossa?
N47A -sukupolven koneisiinhan tehtiin takaisinkutsu koskien siis -08 -mallisia. -10:issä on N47C, joissa valitettavasti esiintyy myös samaa vikaa mutta ne eivät ole sitten takaisinkutsun piirissä.
Nettiautosta löytyy vaivatta useampi kymmenen 2010-mallinen E9x tuolla dieselkoneella alle 16k € mutta vaihdapa koneeksi bensa...
Mikä sitten lie koko totuus tuon koneen suhteen eli kuinka suurella prosentilla noista koneista esim. 150tkm ajettuna on jo jakopää vaihtokunnossa?
N47A -sukupolven koneisiinhan tehtiin takaisinkutsu koskien siis -08 -mallisia. -10:issä on N47C, joissa valitettavasti esiintyy myös samaa vikaa mutta ne eivät ole sitten takaisinkutsun piirissä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621