Itse pähkäilin tämän asian kanssa tosiaan viestiketjun aloittamisesta eli viime kesästä alkaen. Lopulta lukemattomien selvitystöiden ja kymmenien paikkojen kilpailutuksen jälkeen löysin mielestäni parhaan paikan: Autosuojaamo Herranen Hyvinkäällä (
http://www.autonruosteenesto.fi).
Puhtaan ylivoimaisesti paras palvelu ja vastaanotto kaikista lukuisista paikoista, joista sain vastauksen. Vaikuttivat erittäin asiantuntevilta ja oikean asenteen omaavilta tekijöiltä (itse arvostan palvelua ja asennetta erittäin paljon).
Oma Saabi on nyt paraikaa pajalla 2,5 viikon ajan tässä "megakorjauksessa" jota kyselin vuosi sitten tässä ketjussa, ja homma on paisunut siitäkin vielä entisestään: autosta on purettu kaikki muovit yms., pohja hiekkapuhallettu, pohjamaalattu, 9 (!) ruostepaikkaa hitsataan uusiksi huolella, maalataan sen jälkeen koko pohja raskaankaluston maalilla kestävyyden maksimoimiseksi ja päälle vielä Finikor Täysturva -ruosteenestokäsittely.
Samalla kerralla korjataan ruostepaikat myös itse korin osista (takaluukusta, ovien kulmista yms.) ja maalataan koko takaluukku, konepelti (kiveniskemistä) sekä paikkamaalataan nuo yksittäiset korjatut ruostepaikat korista + isompia kiveniskemiä ja naarmuja pois.
Kaikki tämä hoituu samassa paikassa avaimet käteen -periaatteella, hiovat ja lakkaavat vielä ajovaloumpiot samalla ja korjaavat ja maalaavat haljenneen alaspoilerinkin.
On tähän mennessä oltu niin tyytyväisiä paikkaan (ottavat kuviakin pitkin projektin etenemistä työstettävistä kohdista + kävin itse paikalla katsomassa välillä työn etenemistä), että viedään sinne ruostesuojattavaksi myös perhe- ja lähipiiristä jatkossa monta muutakin autoa.
Hinta oli myös varsin kilpailukykyinen, joten ainakin tässä vaiheessa fiilis on sellainen, etten voisi enempää tuota kyseistä paikkaa suositella!

Ovat tehneet Saabeja ennenkin, joten kannattaa kysäistä tarjousta sieltä!