Talvitoimenpiteet?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Öljyt ja suodattimet vaihtoon,harjan ja ravan(jääskraban) etsintä käynnistyy ja lohkis johto roikkuu seinällä.(Kait)
Olen alkanu pitään autoa yön tallissa.Vaimoki on pysyny silloin hyvällä päällä.Ei taho jaksaa rapata laseja aamulla,ja auto on aina lämmin.(paitsi töistä lähtiessä)CA-CA-CA-CA..........
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Aika monenlaista rutiinia, kivaa huomata että immeiset varautuu. Tosta autotallissa säilyttämisestä talven aikana, olen kuullut "tosi automiehen" :lol: suusta että talvella ei olisi järkevää ajaa autoa talliin, vaan mieluummin säilyttää sitä koko ajan ulkona. Nimittäin tallissa auto "sulaa" ja näin ollen luo otolliset olosuhteet herra ruosteelle alkaa kasvaa ja nakertamaan "lemmikkiemme" peltiä. Kun auto on ulkona pakkasessa, ruoste ei kuulemme aktivoidu niin helposti. Ootteko muuten korroosiosuojanneet autojanne? Ja mistä lähtien, onko korroosiosuojaus tarpeellinen jo uusiin autoihin :?:
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Kyllä tuokin on totta,mut tallin pitää olla lämmin,ei viileä.Viileässä tallissa auto ei keskeä kunnolla edes sulaa,kuivuminen on silloin asia toinen.Lämpimässä saa olla ovet auki,ett kuivuu sisältä kans.Muutaman tunnin takia en autoa talliin edes aja.Vähintään yön yli se siellä on.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Aina on suojattu..

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Aina on autot suojattu..se on kovin suhteellista kannattaako uutta autoa suojata..jos meinaa pitää autoa vain pari vuotta niin ei kannata,mutta itse kun pidän autoa jo viidettä vuotta niin on se tullut jo pariin kertaa suojattua..heti uutena ja sit parin vuoden välein :wink:
Vastaa Viestiin