Luistonesto

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-5T kirjoitti:ESP:n luistonesto on täysin sama järjästelmä kuin pelkällä TCS:llä varustetuissa autossa.
Uskotaan, mutta en käsitä 8O Toiminta on nimittäin AIVAN erilaista. Tuossa 9-3 Aerossa (TCS) kuivalla auto on yksi hemmetin nuhapumppu se päällä, koko ykkönen on yhtä tahmaamista ja nopea vaihto aiheuttaa hirmu rykäsyn, kun tehot leikataan. 9-5 Aerossa taasen ESP:llä mennään juuri pidon rajalla ja 0-100 ei ole vaikutusta onko ESP päällä vai ei.

Voiko 9-5:sen automaatti sitten tehdä koko tämän eron?
STCF #3
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Speedou kirjoitti:Pitää sitten vielä mainostaa, että minusta tuo ESP taas toimii loistavasti. Siinäkin on siis jokin TCS, mutta ei voi olla sama systeemi. Sen verran hienommin pelaa. Toki nopeassa ajossa jälleen sen saa suosiolla napata pois. MUTTA MIKSI sen saa pois vain alle 60 vauhdissa??? :(
Täh? Onko ESP:ssä joku 60km/h rajoitus? Enpä oo huomannut?
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Helevetti kun omasta tonnarista ei saa tuota TSC systeemiä pois päältä. Alkaa sapettamaan pikkuhiljaa kun hillitsee menoa vähän liiaksikin.. :evil: Tällaisen ohjeen olen eräältä toiselta saabistilta saanut mutta tiedä sitten toimisiko omassa tonnarissa, kun on vuosimallia -91:
http://quasimotors.com/tcsonoff.htm

Olisi se luistonesto mukava olla napin takana, niin ei halutessa rajoittaisi menoa pienemmillä vaihteilla. Tietääkö viisaammat, eroaako CC -mallin ei poiskytkettävä luistonesto CS -mallin vastaavasta aina päällä olevasta?
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Onneks ei omasta autosta löydy tommosta vehjettä haittais vaa lisää menemistä. Kyllä ite olis hyvä tietää millo auto on lähdös luistoo, eikä antaa minkää luistoneston hoitaa sitä. Tuntuu et nyttekin autosta loytyy liikaa sähkövehkeitä.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Juu tuon kyllä huomasin mutta vielä pitäisi tietää poikkeaako -91 ja -92 toisistaan. Muuten ei ole paljoa itselle apua..
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Oikeassa olet. Pointtini edelleen se ettei ohjeista ole hyötyä, jos ei ole tehty omassa autossa olevan järjestelmän muuttamiseen. Onko Mimmi ideoita mistä tuon saisi tietää, eroaako -91 CC -mallissa käytetty luistonestojärjestelmä -92 CS:n järjestelmästä? Voisi tehdä raa'an oletuksen, että olisi samanlainen, kun molemmissa mallia "aina päällä"?
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

CC Aero kirjoitti:eroaako -91 CC -mallissa käytetty luistonestojärjestelmä -92 CS:n järjestelmästä? Voisi tehdä raa'an oletuksen, että olisi samanlainen, kun molemmissa mallia "aina päällä"?
Ei eroa, itseltäni löytyy nuo vm. -92 TCS:n osat ja ovat samat kuin CC -mallissa.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

koppsa: CC Aero kiittää ja kumartaa. Jospa tonnarin hevoset saavat tämän myötä laukata ensi kesänä täysin vapaana "laitumella". :mrgreen:
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jartza kirjoitti:Täh? Onko ESP:ssä joku 60km/h rajoitus? Enpä oo huomannut?
Juuh, mutta siis vain pois otossa. Jos ottaa sen alle 60km/h vauhdissa pois, ei se puutu peliin ennenkuin sen laittaa takaisin päälle. Ja se onnistuu vauhdissa, kuin vauhdissa.
STCF #3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eniten luiston estoa kaipailee liikkeelle lähtöihin. Muihin tilanteisiin on auttanut kaasun vähentäminen. Eihän näissä vanhoissa vehkeissä mitään muuta luiston estoa ole, kuin rauhallinen kuski... Ajopelinä 900i -88, jossa 195/60R15 Hakkapeliitta2:t.

Luiston estosta kokemusta MB:n E-sarjalaisesta. Tuntui suorastaan utopistiselta ajaa talviliukkaalla, kun tiesi menopelin olevan takapotku. Ei paikallaan suttaamista risteyksissä tai peräluisuja. 8O
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vigge kirjoitti: Tässä esimerkki miten TCS toimii :lol:
http://195.237.18.37/viggen/luikasta.wmv
Videon esittää speedou.
kokoa 6.5Mb
Siis eihän tuolla tapaa toimivalla luistonestolla tee mitään! Ihan hyvä on näköjään olla nappi, jolla se voidaan kytkeä pois.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tänään tuolla 20cm hangessa olisin jäänyt kiinni sen luistoneston takii mutta kas kummaa kuinka eteneminen vauhdittuu kun kytkee sen pois.

Ja ei voi muuta sanoo kun ne mun renkaat on syvältä, noin liukkailla mä en olekkaan ajanut sitten kesärenkailla ensilumilla. Noilla nimittäin jää kiinni tasasella 20cm hangessa. Täytyy vinguttaa ne sileeksi että saa ostaa uudet ens talveksi.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainoana järkevänä syynä siirtää talvirenkaiden ostoa myöhemmäksi on rahan puute. Niin nuuka ei saa olla, että ajaa jotkut heikko kuntoiset talvikiekot sakkorajalle asti. Pelissä on oma ja kanssa-autoilijoiden turvallisuus.

Niin tuosta hangessa ajamisesta pari sanaa. Yleensä matkanteko loppuu siihen, kun pohja yltää hangen pintaan (neliveto menee vielä, mutta ei 2-veto). Siihen ei auta edes uudet talvirenkaat. Sitten se varoituksen sana, kandee kurkkailla konehuoneeseen ja seurata moottorinlämpömittaria hankiajon lomassa, ettei pääse moottori keittämään konehuoneen täyttyessä lumella. 8O
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

niin mutta mulla on viime keväänä ostetut kitkat ja ne on nopeusluokkaa 210 joten Suomeen täysin sopimattomat. Nooh oppihan senkin taas kantapään kautta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, eräs tuttavani osti vahingossa Viking-merkkiset keski-Euroopan kitkat og900:aan. Yllättäen joutui heti ekana talvena ostamaan oikeat talvirenkaat. Hän on sitten ajellut niillä kitkoilla kesällä ja hyvin kuulemma sopivat kesärenkaiksi.
Vastaa Viestiin