Eräältä keskustelupalstalta bongattua:

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

mkiiski kirjoitti:
MindW kirjoitti:http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2
Ainakin tässä on ei-niin-hyvin mennyt törmäystesti.

Edit. http://www.carsafety.org/vehicle_ratings/ratings.htm tuolta Saab ng900:n törmäystesti.
Samoin OG 9-3:n etutörmäystesti ei näytä ollenkaan hyvältä vaikka auton kokonaistulos onkin 4 tähteä. Lievää parannusta on tullut NG900:n verrattuna, mutta ilmeisesti perusrakenteisiin ei olla pystytty tekemään merkittävää parannusta. Pitänee myöntääkin että etutörmäyksen suhteen OG 9-3 on lähempänä kahta kuin neljää tähteä...

Enpä tätä ollut itse aiemmin huomannut - henkilökohtainen turvallisuusmielikuva kyllä tipahti. Ei pitäisi tuijottaa vain tähtiin. :(
http://www.saabnet.com/tsn/ssl/

Tuolla on niitä OG 9-3:sia muutama...
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Se turvallisuus on aika paljon muutakin kuin EuroNCAP:n törmäystestit..
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Ionwind kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:http://www.folksam.se/forskning/trafik/ ... ngelsk.htm

Tota on hyvä näyttää niille, jotka turvallisuudesta muuta väittävät.
Huomatkaa osoitteen .se-pääte, tuossahan voi olla länsinaapureilla pientä kotiinpäin vetoa. :P
Joopa joo.

Tietysti, jos tälle linjalle lähdetään niin:

-mitään saksalaisesta autosta kerrottua ei pidä uskoa saksalaisesta lehdestä, nehän vetää kotiinpäin
-jenkkiläiset aina vetävät kotiin omista puhuessaan
-Audin "maailman parhaaksi valittu"-mainostitteli pitäisi tutkia, mikä lie sille semmoisen antanut, paljonko on vetänyt kotiinpäin...

Löytyyhän noita, ja lopulta mistä tahansa voidaan todeta "kotiinpäinvetoa". Onko autotesteissä koskaan kerrottu, millä autolla testaaja itse ajaa ja vaikuttavatko mietymykset siihen?

Joten tolle epäily-linjalle en viitsisi lähteä...

Ja tosiasia nettiosoitteen kertomasta tuloksesta on se, että on tutkittu euroopassa ja usa:ssa sattuneita tosielämän kolareita ja saatu kyseinen tulos. Siinä on aika vaikea vetää kotiinpäin? Vai.

:D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Mielenkiintoista verrata tuota OG-satkun saamaa sinistä luokitusta muihin perheautoihin. Sama sininen on monella puhtaasti 90-luvun Airbagillisellä kulkineella kuten B-koppa Vectralla (96-01) ja C-sarjan Mursulla 00-vuoteen asti plus Ford Mondeo. Vanhassa satkussa on korkeintaan ABS:it (ja oliko joissain vikoissa Airbagejä :?: ) Edellä mainitut autot ovat kaikki samassa luokassa, eivätkä sinänsä mitään harvinaisuuksia, eli mitään tilastokämmiä siinä ei ole.

Tilastokämmiin viitattaessa joku varmaan luki iltasanomista menneellä viikolla Ruotsin katsastuviranomaisten tilaston autojen vioista katsastuksissa. Viattomien kärkisijoilla olivat sinällään varsin yleiset jokapojan autot MB S-sarja sekä Volvo C70 cabrio. Sitten tulivat Honda CRV ja 9-5. :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

CC Aero kirjoitti:Se turvallisuus on aika paljon muutakin kuin EuroNCAP:n törmäystestit..
Joo kyllähä se on, mutta antaahan noi kuitenkin suuntaa aika hyvin.
Jos auto saa vain yhen tähden/pari pistettä etutörmäyksestä, niin ei voi olettaa rakenteiden olevan sieltä kestävimmästä päästä.

Ainahan näitä ihmetarinoita löytyy selviytymisestä. Vanhemmassa autossa on tuurista kiinni, nykyään voi selvitä jo pienemmälläkin tuurilla. Jos NCAP:n testeillä ei olisi turvallisuuden kanssa pienintäkään merkitystä, tuskin Saab saisi nykyään ***** jokaisesta autostaan :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Ionwind
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2005 21:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ionwind »

Tarkoituksenani ei tietenkään tuossa kotiinpäinvetoepäilyssä ollut epäillä Saabien turvallisuutta, olen ihan tuttavienkin puhuvan siitä kuinka ovat omakohtaisesti kokeneet Saabin turvallisuuden. Tässä maailmassa eikä varsinkaan internteissä vaan ole oikein eduksi niellä sellaisenaan ihan kaikkea, kaikkea pitää ainakin vähän epäillä. :/
Nimissä: 9000 CSE Jubilee
Kierrätetty: 9000i -89, 90 -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Ionwind kirjoitti:Tarkoituksenani ei tietenkään tuossa kotiinpäinvetoepäilyssä ollut epäillä Saabien turvallisuutta, olen ihan tuttavienkin puhuvan siitä kuinka ovat omakohtaisesti kokeneet Saabin turvallisuuden. Tässä maailmassa eikä varsinkaan internteissä vaan ole oikein eduksi niellä sellaisenaan ihan kaikkea, kaikkea pitää ainakin vähän epäillä. :/
Jeps, näinhän se on!

Mutta tuossa kyseisessä linkissä ei ole mitään epäilyttävää, menee oikean paikan oikealla sivulle.

Mutta kyllä muakin epäilyttää nää jostain kaivetut kotivideon pätkät, jossa todistellaan milloin mitäkin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulle riittää turvallisuus todistukseksi se ETTÄ OLEN VIELÄ HENGISSÄ, SAAB oli tuolloin alla :?
9-3.1972
Vastaa Viestiin