Lopputulos kuitenkin on, että kaikki rahat menee

edit: kun tuon kolkin silloin tilasin uutena mitsun vaihdossa niin huomasin että näkyvä naarmu etupuskurissa, automyyjäliike fiksasi mukisematta.Kertoi joskus että yllättävän paljon korjataan kuljetusvaurioita autoista,
Joku kuljetusvaurio itselläkin on käynyt mielessä, mutta siitäkin voisi informoida asiakasta. Ainakin siis viivästyksestäAZP kirjoitti: ↑To Elo 11, 2022 19:28Yks kaveri on töissä autologistiikkafirmassa joka tekee noita varusteluja ja luovutuskuntoon laittoja. Kertoi joskus että yllättävän paljon korjataan kuljetusvaurioita autoista, en muista oliko myös tehtaan jäljiltä usein joitain säätöjä ja fiksejä mitä joutuu tekemään. Muistelisin että sanoi silloin että esim. uusista Opeleista n. 25 % käy Suomessa vielä maalaamossa ennen kuin voi asiakkaalle luovuttaa![]()
Mut siis siihen nähden miten paljon noisss seisoo pääomaa niin kauhian kauanhan nuo odottas toimitusta valmistamisen jälkeen. Varsinkin kun huomioidaan että auto on asiakkaalle valmistettu, eli sille ei siis valmistamisen jälkeen tarvi etsiä ottajaa. Suurin piirtein vain toimittaa perille ja lyö avaimet käteen.
Aikanaan uusien autojen hinta ilmoitettiin malliin "vapaasti tuontisatamassa". Silloin asiakkaalle oli helpompi ymmärtää että auton toimittaminen myymälään luovutukseen maksaa sekin jotain. Ja uuden auton rekisteröintiprosessi ym. paperityö on tavallaan yksi mistä siinä maksetaan. Sinänsä tuo luovutusfiksaus ei ole järkevä peruste toimitusmaksulle, koska lähtökohtaisestihan kaikki uudet tuotteet toimitetaan asiakkaalle virheettöminä.