Nokian NRVin urat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

mikkoimp kirjoitti:hypätään vähän eri merkkiin, marangoni vantoihin.
niissä näyttää niinkuin toinen puoli pyörisi väärään suuntaan, yhtäkkiä katsomalla en pyörimissuunnasta löytänyt mitään merkkejä, vaan vain ulkopuoli merkinnän.
liikkestä josta ne ostin kävin kysymässä ja sanoivat että näin kuuluu olla...

onko kellään muulla vantoja?
99:ssä on alla Kumho EcstaKH11 ja siinä on kans vain "outside" merkintä. Liekö tämä vain vahvemman ulkoreunan myötä, vai hä? No, niihin on silmä tottunut vaikka toinen puoli pyörii toiseen suuntaan kuin toinen. Eikä ole kulumisessakaan mitään eroa, kun tasaisesti ovat kuluneet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Michelin Pilot Primacyistä oli tossa puhetta. Niissähän se viuhkakuvio kuuluu auton sisäreunalle ja poikittainen lamelointi ulkosivulle. Rengas tosiaan on sama molemmille puolille, eli viuhkat huitovat "väärin päin" toisella puolen autoa. Hyvin kyllä renkaat pelaa, ja kulutuskestävyyskin vaikuttaa varsin hyvältä. Tuo poikittainen kuviointi juuri renkaan ulkosyrjässä on käsittääkseni tehty juuri kulutuskestävyyden parantamiseksi. Karkeana yleistyksenähän voimakkaasti viuhkamaisella kuvionnilla oleva rengas kuluu nopsempaan, kuin enemmänkin kuivan kelin rengas, jossa on "perinteisempi" kesärengaskuviointi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Hieman Off-topiccina todettakoon, että tämäntyyppiset renkaat ovat yleistymässä. Esim. omissa talvirenkaissani (Contin CVC3) on vain merkinnät "outside" ja inside". Eli renkailla ei ole pyörimissuuntaa. Kaikki 4 rengasta ovat samanlaisia ja kuviokin on täysin epäsymmetrinen

Kuva
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

[vuodatus on]....itel ollu renkaat alla nyt ~2kk ja 5milliä kulunut :?

en väitä että ois nätisti ajettu mut suditeltu ei kyllä ole, ja tuol yhdel toisel foorumil varoittelivat et nyky nokialaiset ei kestä edes yhtä kesää eikä tosiaan tuu ketämäänkään :cry:

seuraavaks joku muu sit jo prkl [vuodatus off]
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

9-5T kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:tuol yhdel toisel foorumil varoittelivat et nyky nokialaiset ei kestä edes yhtä kesää
Kesät ei kuluta vain kilometrit.
kilsoja takana noin 3000
BMW 525iA Touring Executive
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mäksä kirjoitti:[vuodatus on]....itel ollu renkaat alla nyt ~2kk ja 5milliä kulunut :?

en väitä että ois nätisti ajettu mut suditeltu ei kyllä ole, ja tuol yhdel toisel foorumil varoittelivat et nyky nokialaiset ei kestä edes yhtä kesää eikä tosiaan tuu ketämäänkään :cry:

seuraavaks joku muu sit jo prkl [vuodatus off]
Todettakoon että kyllä isäni ysivitosen Nokian NRVi:t on kestäneet ihan hyvin jo noin kaksikuukautta ja kyllä niillä vielä kauan ajelee jatkossakin. Kyllä aikaisemmat Michelin Pilot Primacy:t eivät kestäneet edes yhtä kesää.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Mäksä kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:tuol yhdel toisel foorumil varoittelivat et nyky nokialaiset ei kestä edes yhtä kesää
Kesät ei kuluta vain kilometrit.
kilsoja takana noin 3000
paljonkohan noissa oli uutena pintaa :?: mulla on tänä kesänä ajettu NRVi:llä noin 2000km plus viime kesän ajot ehkä 6000-7000km, vaihdoin/vaihdatin viimekesän takakumit eteen ja nyt mm-mittarissa on etukumeissa 6mm ja takana 5mm.niin ja koko on 215/45/17, eli oisko kumilaatu huonontunut tai sitten sulla on joku mokaerä, tai mulla joku erikoiserä itellä
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

siinähän näkyy numeroina se kulumis pinta ja uutena muistaakseni oli 8mm ja nyt jäljellä edestä 3mm ja takaata 4mm

eli takarenkaatkin todella kuluneet, ja kun ei todellakaan missään sivuluisussa oo paineltu niin ei kovin hyvää luottamusta herätä.

ei sen puoleen, toisel foorumil mua varotettiin että nokialaiset ei kestä mut en uskonu sentään tommosta kulumista, en sitten millään.
BMW 525iA Touring Executive
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mäksä kirjoitti:siinähän näkyy numeroina se kulumis pinta ja uutena muistaakseni oli 8mm ja nyt jäljellä edestä 3mm ja takaata 4mm

eli takarenkaatkin todella kuluneet, ja kun ei todellakaan missään sivuluisussa oo paineltu niin ei kovin hyvää luottamusta herätä.

ei sen puoleen, toisel foorumil mua varotettiin että nokialaiset ei kestä mut en uskonu sentään tommosta kulumista, en sitten millään.
Suht karua, nyt ajanut omilla NRZi:llä n. 15tkm ja takana näkyy vielä 7mm just ja just siitä kuviosta. Edessä sitten onkin vaan 4mm :twisted:
Ihan hyvin noi on kulutusta kestänyt ja vielä hiljaisetkin ovat. Kuitenkin joku noissa renkaissa on päin helvettiä, täristää ajossa ja kävi Nokian Renkaiden edustajakin kattelemassa, mutta totes olevan täysin kunnossa....On varmaan sit liian kovat mulle noi W-luokan renkaat. Edelliset renkaat oli samaa kokoa ja V-nopeusluokkaa, niin meni paljon tasasemmin...

Elikkä itellänikin vaihtuu Nokialaiset johonkin toiseen merkkiin :?

Kuitenkin vaikea uskoa, että sulla ois kulunu noin paljon. Ootsä aivan varma tosta ajotyylistä :twisted: :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

no parin millin kulutusta edestä en ihmettelis mutta en mä niin kahvaedellä mene et takaatakin kuluis noin järkyttävästi. :cry:

ja kun on ahdot kadoksissa niin vanha klonkswagenikin ois paremmin lähteny :twisted: ettei tol pitäis saada ees renkai kulumaan :)

uskon vakaasti että noissa on jotain häikkää, koska mul oli ennen noksuja väliaikaisesti tossa keväällä alla continentalit missä oli 3mm kulutus pintaa ja niillä ajoin yli tuon 3tkm ja ne ei kuluneet yhtään

ja vaikkakin ois moka erä, niin noin järkyttävän hintaisissa renkaissa ei sellaisia saa olla :evil: :evil: :!:
BMW 525iA Touring Executive
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Minkäs hintaset oli Mäksän renkulat ja mitä kokoa? Uteliaisuudesta kysyn, koska odottelen omia renkaita saapuvaksi. Saa nähdä miten tuon kulumisen kanssa käy, täytyypä seurailla kunhan saa ensin renkaat alle.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

olikos se lopullinen hinta 135e/rengas/päälle laitettuna

ja suositus oli jotain 204e tms./rengas

edit: koko on 205/55/15
BMW 525iA Touring Executive
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Minä otin riskin ja tilasin renkulat netistä... hintaan 414€ setti. Asennuksen saan teetettyä autoni minulle myyneessä liikkeessä suht edullisesti, eli kokonaishintaan renkaat alla 434€. Ja renkaat on kokoa 205/55/16.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mä tilasin myös (rengas onlinesta) 398 oli hinta 4kpl ja tuohon asennus päälle eli 30e. 205/55/16

Tuosta kovasta kulumisesta on kuulunut jupinaa myös muualta eli pitänee paikaansa :?

Rommitommi: eikös W ole pehmeämpi rengas kuin V? Mitä kovempi nopeusluokka sitä pehmeempi rengas ja kuluu nopeemmin?

Näkyypä olevan joillakin rengasliikkeillä väärää tietoa noiden asentamisesta kun pikkuveikan autookin oli ensin nuo väännetty väärin
alle ja vielä tietoisesti tuo oli tehty kun oli sanottu että vaikka pyörimisuunta merkit näyttää toista niin "nää pitää laittaa toisin".

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

V-M kirjoitti:
Rommitommi: eikös W ole pehmeämpi rengas kuin V? Mitä kovempi nopeusluokka sitä pehmeempi rengas ja kuluu nopeemmin?

V-M
En tiedä itse kumiseoksesta, mutta veikkaisin, että renkaan runko on kovempi. Ainakin on huomattavasti kovemman oloinen kuin aikaisemmin, vaikka oli saman kokoiset renkaat eri nopeusluokalla :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin