99:ssä on alla Kumho EcstaKH11 ja siinä on kans vain "outside" merkintä. Liekö tämä vain vahvemman ulkoreunan myötä, vai hä? No, niihin on silmä tottunut vaikka toinen puoli pyörii toiseen suuntaan kuin toinen. Eikä ole kulumisessakaan mitään eroa, kun tasaisesti ovat kuluneet.mikkoimp kirjoitti:hypätään vähän eri merkkiin, marangoni vantoihin.
niissä näyttää niinkuin toinen puoli pyörisi väärään suuntaan, yhtäkkiä katsomalla en pyörimissuunnasta löytänyt mitään merkkejä, vaan vain ulkopuoli merkinnän.
liikkestä josta ne ostin kävin kysymässä ja sanoivat että näin kuuluu olla...
onko kellään muulla vantoja?
Nokian NRVin urat
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Michelin Pilot Primacyistä oli tossa puhetta. Niissähän se viuhkakuvio kuuluu auton sisäreunalle ja poikittainen lamelointi ulkosivulle. Rengas tosiaan on sama molemmille puolille, eli viuhkat huitovat "väärin päin" toisella puolen autoa. Hyvin kyllä renkaat pelaa, ja kulutuskestävyyskin vaikuttaa varsin hyvältä. Tuo poikittainen kuviointi juuri renkaan ulkosyrjässä on käsittääkseni tehty juuri kulutuskestävyyden parantamiseksi. Karkeana yleistyksenähän voimakkaasti viuhkamaisella kuvionnilla oleva rengas kuluu nopsempaan, kuin enemmänkin kuivan kelin rengas, jossa on "perinteisempi" kesärengaskuviointi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hieman Off-topiccina todettakoon, että tämäntyyppiset renkaat ovat yleistymässä. Esim. omissa talvirenkaissani (Contin CVC3) on vain merkinnät "outside" ja inside". Eli renkailla ei ole pyörimissuuntaa. Kaikki 4 rengasta ovat samanlaisia ja kuviokin on täysin epäsymmetrinen


Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
[vuodatus on]....itel ollu renkaat alla nyt ~2kk ja 5milliä kulunut
en väitä että ois nätisti ajettu mut suditeltu ei kyllä ole, ja tuol yhdel toisel foorumil varoittelivat et nyky nokialaiset ei kestä edes yhtä kesää eikä tosiaan tuu ketämäänkään
seuraavaks joku muu sit jo prkl [vuodatus off]

en väitä että ois nätisti ajettu mut suditeltu ei kyllä ole, ja tuol yhdel toisel foorumil varoittelivat et nyky nokialaiset ei kestä edes yhtä kesää eikä tosiaan tuu ketämäänkään

seuraavaks joku muu sit jo prkl [vuodatus off]
BMW 525iA Touring Executive
Todettakoon että kyllä isäni ysivitosen Nokian NRVi:t on kestäneet ihan hyvin jo noin kaksikuukautta ja kyllä niillä vielä kauan ajelee jatkossakin. Kyllä aikaisemmat Michelin Pilot Primacy:t eivät kestäneet edes yhtä kesää.Mäksä kirjoitti:[vuodatus on]....itel ollu renkaat alla nyt ~2kk ja 5milliä kulunut![]()
en väitä että ois nätisti ajettu mut suditeltu ei kyllä ole, ja tuol yhdel toisel foorumil varoittelivat et nyky nokialaiset ei kestä edes yhtä kesää eikä tosiaan tuu ketämäänkään![]()
seuraavaks joku muu sit jo prkl [vuodatus off]
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
paljonkohan noissa oli uutena pintaaMäksä kirjoitti:kilsoja takana noin 30009-5T kirjoitti:Kesät ei kuluta vain kilometrit.Mäksä kirjoitti:tuol yhdel toisel foorumil varoittelivat et nyky nokialaiset ei kestä edes yhtä kesää

9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
siinähän näkyy numeroina se kulumis pinta ja uutena muistaakseni oli 8mm ja nyt jäljellä edestä 3mm ja takaata 4mm
eli takarenkaatkin todella kuluneet, ja kun ei todellakaan missään sivuluisussa oo paineltu niin ei kovin hyvää luottamusta herätä.
ei sen puoleen, toisel foorumil mua varotettiin että nokialaiset ei kestä mut en uskonu sentään tommosta kulumista, en sitten millään.
eli takarenkaatkin todella kuluneet, ja kun ei todellakaan missään sivuluisussa oo paineltu niin ei kovin hyvää luottamusta herätä.
ei sen puoleen, toisel foorumil mua varotettiin että nokialaiset ei kestä mut en uskonu sentään tommosta kulumista, en sitten millään.
BMW 525iA Touring Executive
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Suht karua, nyt ajanut omilla NRZi:llä n. 15tkm ja takana näkyy vielä 7mm just ja just siitä kuviosta. Edessä sitten onkin vaan 4mmMäksä kirjoitti:siinähän näkyy numeroina se kulumis pinta ja uutena muistaakseni oli 8mm ja nyt jäljellä edestä 3mm ja takaata 4mm
eli takarenkaatkin todella kuluneet, ja kun ei todellakaan missään sivuluisussa oo paineltu niin ei kovin hyvää luottamusta herätä.
ei sen puoleen, toisel foorumil mua varotettiin että nokialaiset ei kestä mut en uskonu sentään tommosta kulumista, en sitten millään.

Ihan hyvin noi on kulutusta kestänyt ja vielä hiljaisetkin ovat. Kuitenkin joku noissa renkaissa on päin helvettiä, täristää ajossa ja kävi Nokian Renkaiden edustajakin kattelemassa, mutta totes olevan täysin kunnossa....On varmaan sit liian kovat mulle noi W-luokan renkaat. Edelliset renkaat oli samaa kokoa ja V-nopeusluokkaa, niin meni paljon tasasemmin...
Elikkä itellänikin vaihtuu Nokialaiset johonkin toiseen merkkiin

Kuitenkin vaikea uskoa, että sulla ois kulunu noin paljon. Ootsä aivan varma tosta ajotyylistä


Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
no parin millin kulutusta edestä en ihmettelis mutta en mä niin kahvaedellä mene et takaatakin kuluis noin järkyttävästi.
ja kun on ahdot kadoksissa niin vanha klonkswagenikin ois paremmin lähteny
ettei tol pitäis saada ees renkai kulumaan 
uskon vakaasti että noissa on jotain häikkää, koska mul oli ennen noksuja väliaikaisesti tossa keväällä alla continentalit missä oli 3mm kulutus pintaa ja niillä ajoin yli tuon 3tkm ja ne ei kuluneet yhtään
ja vaikkakin ois moka erä, niin noin järkyttävän hintaisissa renkaissa ei sellaisia saa olla


ja kun on ahdot kadoksissa niin vanha klonkswagenikin ois paremmin lähteny


uskon vakaasti että noissa on jotain häikkää, koska mul oli ennen noksuja väliaikaisesti tossa keväällä alla continentalit missä oli 3mm kulutus pintaa ja niillä ajoin yli tuon 3tkm ja ne ei kuluneet yhtään
ja vaikkakin ois moka erä, niin noin järkyttävän hintaisissa renkaissa ei sellaisia saa olla



BMW 525iA Touring Executive
Minkäs hintaset oli Mäksän renkulat ja mitä kokoa? Uteliaisuudesta kysyn, koska odottelen omia renkaita saapuvaksi. Saa nähdä miten tuon kulumisen kanssa käy, täytyypä seurailla kunhan saa ensin renkaat alle.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Minä otin riskin ja tilasin renkulat netistä... hintaan 414€ setti. Asennuksen saan teetettyä autoni minulle myyneessä liikkeessä suht edullisesti, eli kokonaishintaan renkaat alla 434€. Ja renkaat on kokoa 205/55/16.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Mä tilasin myös (rengas onlinesta) 398 oli hinta 4kpl ja tuohon asennus päälle eli 30e. 205/55/16
Tuosta kovasta kulumisesta on kuulunut jupinaa myös muualta eli pitänee paikaansa
Rommitommi: eikös W ole pehmeämpi rengas kuin V? Mitä kovempi nopeusluokka sitä pehmeempi rengas ja kuluu nopeemmin?
Näkyypä olevan joillakin rengasliikkeillä väärää tietoa noiden asentamisesta kun pikkuveikan autookin oli ensin nuo väännetty väärin
alle ja vielä tietoisesti tuo oli tehty kun oli sanottu että vaikka pyörimisuunta merkit näyttää toista niin "nää pitää laittaa toisin".
V-M
Tuosta kovasta kulumisesta on kuulunut jupinaa myös muualta eli pitänee paikaansa

Rommitommi: eikös W ole pehmeämpi rengas kuin V? Mitä kovempi nopeusluokka sitä pehmeempi rengas ja kuluu nopeemmin?
Näkyypä olevan joillakin rengasliikkeillä väärää tietoa noiden asentamisesta kun pikkuveikan autookin oli ensin nuo väännetty väärin
alle ja vielä tietoisesti tuo oli tehty kun oli sanottu että vaikka pyörimisuunta merkit näyttää toista niin "nää pitää laittaa toisin".
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
En tiedä itse kumiseoksesta, mutta veikkaisin, että renkaan runko on kovempi. Ainakin on huomattavasti kovemman oloinen kuin aikaisemmin, vaikka oli saman kokoiset renkaat eri nopeusluokallaV-M kirjoitti:
Rommitommi: eikös W ole pehmeämpi rengas kuin V? Mitä kovempi nopeusluokka sitä pehmeempi rengas ja kuluu nopeemmin?
V-M

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T