Miten turbo-saabistista tulee murheellinen ja surullinen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Tuota injection cleaneria saa joka huoltoasemalta melkein maksaa n.5e ja kaadetaan tankkiin ohjeiden mukaisesti, itsellä ainakin tasoitti tyhjäkäyntiä. Saabin korjaamokäsikirjassa todetaan että kärkiväli oltava väh.1mm voi antaa jopa vikakoodin jos heittää paljon.

Vai oirehtii ohjaus onko vain kylmänä vai myöskin kun auto ajettu lämpimäksi?

Kampiakselin oireita tuottava laakerivika pitää mahdotonta meteliä sen voit myös unohtaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

turbotalladega kirjoitti:Tuota injection cleaneria saa joka huoltoasemalta melkein maksaa n.5e ja kaadetaan tankkiin ohjeiden mukaisesti, itsellä ainakin tasoitti tyhjäkäyntiä. Saabin korjaamokäsikirjassa todetaan että kärkiväli oltava väh.1mm voi antaa jopa vikakoodin jos heittää paljon.
Kiitti!!! :D
turbotalladega kirjoitti:Vai oirehtii ohjaus onko vain kylmänä vai myöskin kun auto ajettu lämpimäksi?
Lampöisenä.

Asiasta 11:een: mitenkäs sulla se Maptunin steg 4? Joko on kiinni ja kuinka pelittää?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Ohjaustehostimen nesteiden vaihto saabin suosittelemiin vois auttaa asiaa, en usko että autosi tukkoisuus johtuu tuosta. Pitää olla jo paha tuo laakerivika että sen menossa huomaa ja silloin ääntelee jo laakerit pahasti yleensä.


Maptun steg 4 on kiinni ja pelittää hyvin dynolle pitäis keretä, alakierroksilla ei eroa sp steg 1 boksiin ole mutta 3500 jälkeen saab kulkee tosi iloisesti :D Max paine n.1.35bar.

Turbo mittari on aivan punaisen lopussa 4 ja 5 vaihteella 3 vaihteella jää pari milliä :D
Gedu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Loka 16, 2003 11:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Gedu »

turbotalladega kirjoitti:Ohjaustehostimen nesteiden vaihto saabin suosittelemiin vois auttaa asiaa, en usko että autosi tukkoisuus johtuu tuosta. Pitää olla jo paha tuo laakerivika että sen menossa huomaa ja silloin ääntelee jo laakerit pahasti yleensä.
Tästäkin nähty kyllä esimerkki. Kaverilla hajosi autosta ohjaustehostimen pumpun laakerit. Ainut mistä etukäteen huomasi oli se, että käynti muuttui aina vaan enemmän traktoria muistuttavaksi (tyhjäkäynnillä). Sitten eräänä päivänä oli kuulemma kuulunut pieni rusahdus ja sen jälkeen hihna ulvahtanut ja ohjaus muuttunut niin saakelin jäykäksi. Vähän tämän jälkeen oli ulvonta loppunut ja kone ruvennut taas käymään kunnolla (hihna katkesi).

Tapaus ei ollut saapi, vaan saman konsernin romurautaa, joten tehoissa ei paljoa huomannut, kun lähtökohtakin on aika surkea ;)
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Mulla on ng900 ja kyllä se ilmastointi toimii eri tavalla jos vaikka painaa AUTO tai ECON nappia. Ja kyllä mä olen resetoinut ACC:n, ei se mitään muuttanu. Sillä ei oo niinko mitään eroo painaako puhaltimen nappia kerran vai sataa kertaa. Puhallus ei oikeastaan yhtään muutu. Kyllä se tuntuu yrittävan mutta ei vaan jaksa.
Täytyy varmaan yrittää mennä Saabin jälleenmyyjälle Poriin kysymään lisätietoja. Mutta ei millään tekisi mieli mennä PORIIN, mihin tahansa muualle kuin Poriin :lol: :lol:
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Saabisti900! Nouseeko korvakuulolla puhaltimen moottorin kierrosluku kun painat lissä tehoa puhallukseen? Vai eikö tapahdu mitään nopeuden muutosta? Vika voi tällöin olla itse puhaltimen moottorissa tai esivastuksesessa. Toimivatko ohjausnapit siten kuin pitää eli kun painat tuulilasille saat sinne enemmän ilmaa...?
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Kyllä ohjausnapit toimii, saan ilman siirrettyä sinne minne haluan. Itekin olen ajatellut, että puhaltimen moottorissa on jotain vikaa. Tuntuu kyllä, että moottori yrittää puhaltaa mutta mitään ei vaan tule ulos.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mä veikkaisin kanssa, että puhaltimen moottorissa on jotain vikaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

turbotalladega kirjoitti:Maptun steg 4 on kiinni ja pelittää hyvin dynolle pitäis keretä, alakierroksilla ei eroa sp steg 1 boksiin ole mutta 3500 jälkeen saab kulkee tosi iloisesti :D Max paine n.1.35bar.

Turbo mittari on aivan punaisen lopussa 4 ja 5 vaihteella 3 vaihteella jää pari milliä :D
Kuva OH YEAH!!! Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Kiitti kun lähetit ton transistorin vaihtojutun, vaikka en ymmärtänyt siitä yhtään mitään.
Kävin kuitenkin tänään siellä Porissa kysymässä vähän lisätietoja. Huoltomies sanoi heti kun katteli ilmastoinnin toimintaa, että vika on joko puhaltimen moottorissa tai vastuksessa. Vien sen sinne perjantai aamulla vähän tarkemmin katottavaksi. Täytyy toivoa, että vika on vastuksessa, se maksaa vain 50e kun uus puhallin maksaa 300e :x . Kerron sitte myöhemmin mikä siinä oli vikana.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Kirjoittelen vaan jos jotakuta kiinnostaa tietää mikä mun ilmastoinnissa oli vikana. Siinä oli vikana joku lämmönsäätöyksikkö 8O , joka oli rikki. Ei ollut iso vika mutta osa maksoi 100e. Mutta kyllä nyt myös puhaltaa :lol: . Tuntuu, että lähtee hiukset päästä kun laittaa puhaltimen täysille.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Vastaa Viestiin