Miten turbo-saabistista tulee murheellinen ja surullinen
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Tuota injection cleaneria saa joka huoltoasemalta melkein maksaa n.5e ja kaadetaan tankkiin ohjeiden mukaisesti, itsellä ainakin tasoitti tyhjäkäyntiä. Saabin korjaamokäsikirjassa todetaan että kärkiväli oltava väh.1mm voi antaa jopa vikakoodin jos heittää paljon.
Vai oirehtii ohjaus onko vain kylmänä vai myöskin kun auto ajettu lämpimäksi?
Kampiakselin oireita tuottava laakerivika pitää mahdotonta meteliä sen voit myös unohtaa.
Vai oirehtii ohjaus onko vain kylmänä vai myöskin kun auto ajettu lämpimäksi?
Kampiakselin oireita tuottava laakerivika pitää mahdotonta meteliä sen voit myös unohtaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitti!!!turbotalladega kirjoitti:Tuota injection cleaneria saa joka huoltoasemalta melkein maksaa n.5e ja kaadetaan tankkiin ohjeiden mukaisesti, itsellä ainakin tasoitti tyhjäkäyntiä. Saabin korjaamokäsikirjassa todetaan että kärkiväli oltava väh.1mm voi antaa jopa vikakoodin jos heittää paljon.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lampöisenä.turbotalladega kirjoitti:Vai oirehtii ohjaus onko vain kylmänä vai myöskin kun auto ajettu lämpimäksi?
Asiasta 11:een: mitenkäs sulla se Maptunin steg 4? Joko on kiinni ja kuinka pelittää?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Ohjaustehostimen nesteiden vaihto saabin suosittelemiin vois auttaa asiaa, en usko että autosi tukkoisuus johtuu tuosta. Pitää olla jo paha tuo laakerivika että sen menossa huomaa ja silloin ääntelee jo laakerit pahasti yleensä.
Maptun steg 4 on kiinni ja pelittää hyvin dynolle pitäis keretä, alakierroksilla ei eroa sp steg 1 boksiin ole mutta 3500 jälkeen saab kulkee tosi iloisesti
Max paine n.1.35bar.
Turbo mittari on aivan punaisen lopussa 4 ja 5 vaihteella 3 vaihteella jää pari milliä![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Maptun steg 4 on kiinni ja pelittää hyvin dynolle pitäis keretä, alakierroksilla ei eroa sp steg 1 boksiin ole mutta 3500 jälkeen saab kulkee tosi iloisesti
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Turbo mittari on aivan punaisen lopussa 4 ja 5 vaihteella 3 vaihteella jää pari milliä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tästäkin nähty kyllä esimerkki. Kaverilla hajosi autosta ohjaustehostimen pumpun laakerit. Ainut mistä etukäteen huomasi oli se, että käynti muuttui aina vaan enemmän traktoria muistuttavaksi (tyhjäkäynnillä). Sitten eräänä päivänä oli kuulemma kuulunut pieni rusahdus ja sen jälkeen hihna ulvahtanut ja ohjaus muuttunut niin saakelin jäykäksi. Vähän tämän jälkeen oli ulvonta loppunut ja kone ruvennut taas käymään kunnolla (hihna katkesi).turbotalladega kirjoitti:Ohjaustehostimen nesteiden vaihto saabin suosittelemiin vois auttaa asiaa, en usko että autosi tukkoisuus johtuu tuosta. Pitää olla jo paha tuo laakerivika että sen menossa huomaa ja silloin ääntelee jo laakerit pahasti yleensä.
Tapaus ei ollut saapi, vaan saman konsernin romurautaa, joten tehoissa ei paljoa huomannut, kun lähtökohtakin on aika surkea
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Mulla on ng900 ja kyllä se ilmastointi toimii eri tavalla jos vaikka painaa AUTO tai ECON nappia. Ja kyllä mä olen resetoinut ACC:n, ei se mitään muuttanu. Sillä ei oo niinko mitään eroo painaako puhaltimen nappia kerran vai sataa kertaa. Puhallus ei oikeastaan yhtään muutu. Kyllä se tuntuu yrittävan mutta ei vaan jaksa.
Täytyy varmaan yrittää mennä Saabin jälleenmyyjälle Poriin kysymään lisätietoja. Mutta ei millään tekisi mieli mennä PORIIN, mihin tahansa muualle kuin Poriin
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Täytyy varmaan yrittää mennä Saabin jälleenmyyjälle Poriin kysymään lisätietoja. Mutta ei millään tekisi mieli mennä PORIIN, mihin tahansa muualle kuin Poriin
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
Saabisti900! Nouseeko korvakuulolla puhaltimen moottorin kierrosluku kun painat lissä tehoa puhallukseen? Vai eikö tapahdu mitään nopeuden muutosta? Vika voi tällöin olla itse puhaltimen moottorissa tai esivastuksesessa. Toimivatko ohjausnapit siten kuin pitää eli kun painat tuulilasille saat sinne enemmän ilmaa...?
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
turbotalladega kirjoitti:Maptun steg 4 on kiinni ja pelittää hyvin dynolle pitäis keretä, alakierroksilla ei eroa sp steg 1 boksiin ole mutta 3500 jälkeen saab kulkee tosi iloisestiMax paine n.1.35bar.
Turbo mittari on aivan punaisen lopussa 4 ja 5 vaihteella 3 vaihteella jää pari milliä
![Kuva](http://www.howardforums.com/images/smilies/ohmygod.gif)
![Kuva](http://www.howardforums.com/images/icons/icon14.gif)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Kiitti kun lähetit ton transistorin vaihtojutun, vaikka en ymmärtänyt siitä yhtään mitään.
Kävin kuitenkin tänään siellä Porissa kysymässä vähän lisätietoja. Huoltomies sanoi heti kun katteli ilmastoinnin toimintaa, että vika on joko puhaltimen moottorissa tai vastuksessa. Vien sen sinne perjantai aamulla vähän tarkemmin katottavaksi. Täytyy toivoa, että vika on vastuksessa, se maksaa vain 50e kun uus puhallin maksaa 300e
. Kerron sitte myöhemmin mikä siinä oli vikana.
Kävin kuitenkin tänään siellä Porissa kysymässä vähän lisätietoja. Huoltomies sanoi heti kun katteli ilmastoinnin toimintaa, että vika on joko puhaltimen moottorissa tai vastuksessa. Vien sen sinne perjantai aamulla vähän tarkemmin katottavaksi. Täytyy toivoa, että vika on vastuksessa, se maksaa vain 50e kun uus puhallin maksaa 300e
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Kirjoittelen vaan jos jotakuta kiinnostaa tietää mikä mun ilmastoinnissa oli vikana. Siinä oli vikana joku lämmönsäätöyksikkö
, joka oli rikki. Ei ollut iso vika mutta osa maksoi 100e. Mutta kyllä nyt myös puhaltaa
. Tuntuu, että lähtee hiukset päästä kun laittaa puhaltimen täysille.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
#1948