Ei reilua kaupankäyntiä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

tää on tällästä hauskaa salapoliisi työtä. Nyt on jo IP numba selvillä ja katsellaan mitä siitä sais irti.

IP nooh nooh mä olen kyll ihan vaatimaton tällänen nahjus ihan kuin presidentin puoliso. Kiitos kuitenkin kivasta runosta se lämmittää sydäntä näin joulun alla, kumpa pukki tois mulle sen koko putkiston vaikka en ole siitä kirjottanutkaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Tuo on ihan asiaa potkis sellaiset pitää heti sulkea ulkopuolelle.

Itse ostan ja myyn paljon tavaraa netistä, pörssistä sun muualta.
Ei ole viellä ollut mitään ongelmia koskaan, no pitää koputtaaa puuta.
Itse tykkään käyttää matkahuoltoa sitä kautta tulee paketit yleensä nopeammin kun postin kautta toki ainakin painavammat tavarat matkahuollon kautta. Olen kyllä monta kertaa maksanut rahat suoraan kaverin tilille ettei tarvi aina maksaa ennkko maksuja, mutta olen ottanut osoitteet sun muut selville että voi mennä kirveen kanssa hakemaan tavarat jos ei ala kuulumaan.

Pari auton katsojaa on tänne Heinolaankin tulossa ovat tosin olleet matkalla jo pari vuotta mutta odotellaan eiköhän ne joskus ilmesty. :o :o
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Toinen keino välttää moisia tapahtumia on että Saab-klubi perustaa tilin, jonne maksu suoritetaan, ja kun vastaanottaja on kuitannut saaneensa tavarat, maksaa Saab-klubi summan myyjälle. Toki vaatii paljon "hallinnollista läskiä", mutta ainakin moiset kusetukset jää tekemättä.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hitto aina sitä viisastuu tuo tosiaan selvä asia kannattaa ottaa osoitteet ja puh.numero ylös ennenkuin maksaa mitään. 8O
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabisti2 kirjoitti:
dimebak kirjoitti:
Ant_ti kirjoitti:Asiapuhetta Potkis! :twisted:
110% mielipiteessä mukana...
"Potkis on Kova,
Potkis on Karski."
:twisted:
"On ihailuni suuri,
Potkis on Cooli."
8)
"Ei iske Suru,
Potkis on Guru."
8O
"Sä Potkista Kumarra,
Potkis on JUMALA!!!"
Kuva
Kuva

Runon arvostelu:

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

:wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tähän asti olen elänyt siinä uskossa että Saabbipiireissä ei kuseteta. Todella useasti olen tehnyt tilisiirtoja ennen tavaran saamista ja ihan yhtä usein myös toisinpäin eli myyjä on lähettänyt roinat ilman mitään varmuutta maksusta. Homma toimii ja kaikki on tyytyväisiä.

Mutta tämäkin foorumi alkaa paisumaan sellaisiin mittasuhteisiin että väkisinkin sekaan mahtuu kaikenlaista yrittäjää, nämä tuskin ovat edes Saabisteja, saati klubilaisia. Kunhan kusettavat.

Niinpä ehdotankin että seuraile vähän mitä tavaran myyjä on puhunut, katsele kotisivuja, ilmoittaako oikean nimensä, onko nimi jo entuudestaan tuttu? Yleensä jos on vain pari hassua myynti-ilmoitusta koko foorumissa niin voi jo alkaa olla varovainen. Taas joku "Viggen"-tittelillä kirjoittelija tuskin uskaltaa kusettamaan lähteä.

Ja tähän samaan syssyyn peräänkuulutan sitä oikeaa nimeä. Vaikka monille nimimerkki onkin tärkeä (minulle myös), niin käytän kuitenkin AINA allekirjoituksessa oikeaa nimeäni ja minusta se sopisi hyvin vaikka foorumin sääntöihinkin. Jos ei uskalla oikealla nimellään kirjoittaa niin ehkä olisi parempi jättää kokonaan kirjoittamatta...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

qaw kirjoitti:Ja tähän samaan syssyyn peräänkuulutan sitä oikeaa nimeä. Vaikka monille nimimerkki onkin tärkeä (minulle myös), niin käytän kuitenkin AINA allekirjoituksessa oikeaa nimeäni ja minusta se sopisi hyvin vaikka foorumin sääntöihinkin. Jos ei uskalla oikealla nimellään kirjoittaa niin ehkä olisi parempi jättää kokonaan kirjoittamatta...
Mä en taas ymmärrä sitä, että oma oikea nimi pitäisi sotkea näihin foorumeihinkin? Nettifoorumin tyyliin kuuluu, että esiinnytään nimimerkillä, eikä omaa nimeä tarvitse paljastaa. Klubin jäsenet voivat kuitenkin käydä jäsenlistasta katsomassa jokaisen jäsennumeron ja tsekata, että kuka kirjoittaja on. Eli kannatan sitä, että jäsennumero laitetaan näkyviin, mutta ei nimeä (kuten STCS:n foorumissa näyttää oleva tapana). Tällöin klubiin kuulumattomat eivät pääsisi perille fooruminkäyttäjien oikeista nimistä. Ja miksi? No mun mielestä kaikkien (klubin ulkopuolisten) ei tarvitse tietää täällä kirjoittavien tyyppien henkilöllisyyttä.

Tälle palstalle täytyy kuitenkin rekisteröityä. Mielestäni tämä rekisteröinti pitäisi ulottaa koskemaan kaikkia foorumeita, jopa myös kauppafoorumia. Sitten voidaan tsekata, kuka ilmoituksen on laittanut, jos tapahtuu välistävetoja.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, henkilöllisyys selviää varmasti viimeistään yv:llä jos kiinnostaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Turbo Sensonic kirjoitti: Tälle palstalle täytyy kuitenkin rekisteröityä. Mielestäni tämä rekisteröinti pitäisi ulottaa koskemaan kaikkia foorumeita, jopa myös kauppafoorumia. Sitten voidaan tsekata, kuka ilmoituksen on laittanut, jos tapahtuu välistävetoja.
laitettu on eilen
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ikäviä tapauksia tuommoiset kusetukset :evil: . Itsekkin erään kaupan tehneenä voin sanoa, että mahtuu tähänkin maahan jos jonkinlaista tossunkuluttajaa.

Aikanaan tilasin posti-ennakolla 6*9" kajarit teinimopooni viimeisillä rahoillani, piti olla vielä uuden veroiset. Paketin avattuani lensin kirjaimellisesti persiilleni..oli uudet ehkä isäni syntymän aikoihin 8O . Kummastakin kajarista oli kalvot lahonnut kauttaaltaan irti ja ritilät puuttuivat (oli sovittu annettavaksi mukaan). Soitin myyjälle heti, ja tämä sanoi että niiden on täytynyt hajota matkalla :evil: . Ja ritilätkin lienee hypänneet pois paketista kuljetuksen aikana. Myyjä asui länsi-rannikolla, joten se homma jäi siihen.

Pari kertaa olen laittanut paketin menemään ennakolla ostajalle, ja tämä on jättänyt ostoksensa lunastamatta postista. Kyllä pisti sapettamaan, kun kuukauden perästä tuli ilmoitus postista, että pakettia ei ole haettu. Tuli maksettavaksi sitten paketin takaisinlähetyskin.

Saapistien kanssa ei ole tähän mennessä ollut minkäänlaisia ongelmia (pitänee koputtaa päätä eli puuta), vaikka usein on tullut maksettua rahat ennakkoon tilille puolin ja toisin.

Matkahuollon JV on ehkä pätevin lähetyksen muoto..pakettiin voi halutessaan kirjoittaa, että vastaanottajalla on lupa avata ja tarkistaa sisältö ennen lunastusta.

Kannatan tuota rekisteröitymistä ennen ilmoittelua tällekkin foorumille. Pitääpä laittaa tuo oma jäsennumero näkyviin :wink: .
Foxbody turbo
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No niin nyt neljän päivä kovan taistelun jälkeen tuli tulosta puhelin soitot ja sähköposti pommitusta.... myyjä vastasi ja lupasi toimittaa tavaran selityksiä selityksien perään ...no näin julkisestikin vielä Lämmin kiitos potkuhousulle hänen avullaan saatiin henkilöllisyys selville ja näyttää asia ratkeavan tosi ei huokaista vielä ennen kuin tavara on käsissä oli tämä kumminkin hyvä opetus meikäläiselle mitäs luotat kaikkiin... kaikista huolimatta uskallan sanoa teille jotka ei vielä tiedä , että tuo potkuhousu on hyvä tyyppi KIITOS VIELÄ :lol: :lol: .

ps. tarttis antaa näin vuoden lopussa jokin renikka hänelle!!
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Loistava homma jos juttu selviää.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Hyvä Potkis!
Ootsä aika v-mainen ku sille päälle satut, siinä sai liero kuulla kunniansa Kuva

LOISTAVAA TOIMINTAA! Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Peltsi
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 05:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Hmmm... Puhuukohan Reijo meidän kaupankäynnistä :oops:
Jos näin on niin mistään kusetuksestahan ei ole kysymys.

Toisaalta en ole kyllä saanut kuin yhden mailin enkä ainoatakaan puhelin soittoa... mutta saa mulle soittaakin :wink:

Mika
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vesilasissa kuohui ja myrsky on laantunut. Taas kaikilla nokka kohti joulua.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin