Ylilämpöä ysisatasessa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
persetinpersetti
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja persetinpersetti »

Kaverilta kuultua: Jäähdytysjärjestelmän saa huuhdeltua tehokkaasti "muljulla" eli leikkuunesteellä.
Pokalla se väitti, että muljua nesteiden tilalle, ajoa pari kertaa lämpimäks ja alavesiletku irti, niin paskat lähtee.
En ole kokeillut, arveluttavaa.
Ei se kyllä yleensä höpöjä puhu..

[/quote]
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
Jim Goose
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 21:08

Viesti Kirjoittaja Jim Goose »

Mulla kans kävi oikeesti kuumana -87 900 i viistokeula, kun lähdetiin heinäkuun alussa helteellä perheen kans lappiin. Jo heti motarilla lämmöt nappas melkein punaiselle, lämppäri päälle lämmöt putos melkein puolenvälin ja punaisen välin. Matka jatkui lämmöt suht korkeella Kuopioon, missä parkissa ollessa rupes puskemaan nestettä paisarin korkin alta ja flektin parkuessa pitkään veden pinta putosi paisarissa kohdilleen, siellä sitten vaihdettiin 88 asteinen termari paikalla olleen tilalle ja kaveri joka vaihtoi sanoi että pääsyy tuohon lämpöjen nousuun on syyläristä rikkoutuneet lamellit. Termarin vaihto auttoi hieman, eikä loppumatkalla noussut kuin hieman yli puolenvälin. Perillä lapissa mietin millä pudottaa lämpöjä vastaisuudessa kun nuo helteetkin jatkuivat. Otin sitten keulan ritilän lamppujen välistä irti ja johan putosi lämmötkin puoleenväliin ja alemmaskin, vaikka hieman rujolta Saabi näytti ilman sitä. Paluumatka tehtiinkin yötä vasten, eikä lämmöt päässeet nousemaan liikaa. Syylärin vaihto mulla tuossa on varmaan silti edessä.
Vastaa Viestiin