



Mikäs siinä tiessä niin vialla on?ruohonet80 kirjoitti:kivaitte ajelen noitten seassa jatkuvasti. (Kutosta välillä imatra lappeenranta) Montako tolla tiellä pitää kuolla, että ne tekee tiestä paremman liikennemäärään suhteutettuna
![]()
![]()
![]()
Työpaikkani on järjestänyt jos jonkinlaisia työturvallisuuskursseja, mutta suurin hengenvaara on tuolla kutostiellä![]()
![]()
Sille ei voi meidän firma mitään.
Joo täytyy myöntää, että aika satunnaisesti tuota tulee ajettua, mutta nyt viimesen kuukauden sisään olen joutunut ajamaan tuon väliin 5-6 kertaa, enkä ole huomannut mitään ihmeellistä, niin ajattelin, että missä tuolla on joku "vaaran paikka" mitä varoa, vai onko koko tie sellanenMimmi kirjoitti: Rommitommi: et ole sitten sattunut kulkemaan ko. tiellä kuin satunnaisesti, jollet ole huomannut asiaa.
Itekkin viikoittain siellä päin ajelevana olen täysin samaa mieltä. Läheltä piti -tilanteita tulee liki joka kertaruohonet80 kirjoitti:Muutama vaaranpaikka:
*
Ohitusmahdollisuudet minimaaliset, ja ohitettavaa paljon. Rekkoja, "turvallisia autoilijoita" ajavat 70km/h, paitsi joutsenon nelikaistaisella reilusti yli sataa.
*
Rampeissa ei ole kiihdytyskaistoja. Rekat tulee päälle "isomman oikeudella"
Kiva seistä jarrun päällä kun nopeus ero on 50km/h
*
Venäläiset autoilijat ja autot. Niissa ei juurikaan enää sanomista, vielä muutama "kuoleman vankkuri"
*
Tie viettää ojaan päin ja pinta on mitä on.
*
Osa risteuksistä on kärkikolmio risteyksiä ja ei kiihdytyskaistaa.
*
Ja joko laitoin että rekkoja on vi*usti
*
Vastaantulijoiden ohittelijat "osaavat" arvioida etäisyydet oikeen.
No lisätietoa saat kun ajelet ko. tietä aamu- tai iltapäiväruuhkassa
"Todistusaineistoa":dimebak kirjoitti:...ei voi muuta todeta kuin, että ollaan me ainaki idiootteja tien päällä.
Siitä ei monestikkaan ole kysymys.dimebak kirjoitti:Kaikki ei tunnu tajuavan sitää, että 60 tonnia ei pysähdy sillä matkalla tonni stoppaa.
Itsekkin tulee tuota yhdistelmää ajettua nopeusrajoitusten mukaan opiskelun ohella ja pyrin aina näyttämään merkin vilkulla jos on tilaa ohittaa kun huomaan että takaa tulee reippaampaa vauhtia tuleva henkilö-tai pakettiauto. Mutta voi olla että perässäkin joutuu köröttelemään useamman kilometrinkin jos ei mielestäni ole turvallista paikkaa ohitukselle vaikka ei olisi vastaantulijoitakaan, sillä eihän sinne mäen taakse näe jos sieltä vaikka joku sattuu vastaan tulemaan.peinu kirjoitti:OFFTOPIC:
Täällä kun on nyt raskaammankin liikenteen edustajia, niin löytyisköhän vastausta seuraavaan:
Aikaisemmin, vuosia sitten, muistan, että rekka vilkautti oikeaa vilkkua ohituspaikan merkiksi. Kiva tietää, että edellä ajava on tilanteessa mukana kun lähtee ohittamaan. Useimmiten tuntuu siltä, että kovin moni ei peileihin suotta vilkuile. Ohituksen jälkeen onkin kiva kiittää ohitettvaa lapasta heilauttamalla ja vasemmalle vilkauttamalla.
Tuntuu, että nykyään tuota "mene vaan tokkiisa ohi"-signaalia ei näe juuri koskaan. Mitä nyt kesälomalla Virossa ja Latviassa sitä näki. Ruotsissakin on kaikki tiet ohituskaistateitä vaikka eivät olisikaan. Kotimaassakin kaistalle mahtuu helposti kaksi henkilöauto rinnakkain, varsinkin jos tilaa annetaan. Yleensä ei.
Miksi ei suomalainen anna tilaa vaan melkein mieluummin blokkaa tai kiihdyttää? Jos jostain syystä sattuu päästämään ohi, niin sitten roikutaan perässä.