Tunturi löytyy itseltäkin, mutta koska tätä nykyä autoilu on niin hauskaa, niin tunturi väistämättä jää vähälle ajolle, vaikka aivan hyvin sitä vois käyttää vaikka töihin menoon...Montoya kirjoitti:Tunturi kuljettaa töihin, joten kaikki autoajelut on harrastustoimintaa ja kyllähän harrastukset maksaa
Bensan hinta/kulutus?
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Eipä tuo merkin vaihto ole käyny mielessäkään. Sehän on ihan minkä laittaa etusijalle autoa valitessaan. Mikäli ykköskriteeri olisi kulutus niin tottakai tuolla parkkiruudussa seisoisi joku paljon pienempi 1.x kottero joka menisi melkein höyryillä. Siinähän säästäisi varmasi polttoainekuluissa melkoisesti mutta entäpäs sitten? Itsellä valintaperusteina autolle on joku aivan muu kuin se kuinka tiheään sitä pitää mittarilla käyttää, siksipä tuo merkki ei taida ihan heti vaihtua.
Ja niinkuin täällä joku jo mainitsi niin meneepä tuota rahaa paljon älyttömämpäänkin ja vielä useasti sen kummemmin hintaa murehtimatta. Esim. joku 4e oluttuopistahan on jo laillistettu ryöstö, sillähän saa sixpäkin mistä vaan... Niimpä vaan nekin kuitenki kauppansa tekevät. Tuoppejakin kun jättää muutaman väliin niin taas riittää euroja saapin tankkiin .
Itsellä jos alkaa bensakulut hirvittämään (kyllä, joskus näin käy) niin silloin vaan pittää hieman karsia ajoja ja höllätä kaasua. Seuraaviin valoihinkaan ei ehkä ole niin kauhea hoppu jos sattuu olemaan hieman arvokkaampaa litkua tankissa. Mutta niimpä se on että harrastuksethan maksaa...
Ja niinkuin täällä joku jo mainitsi niin meneepä tuota rahaa paljon älyttömämpäänkin ja vielä useasti sen kummemmin hintaa murehtimatta. Esim. joku 4e oluttuopistahan on jo laillistettu ryöstö, sillähän saa sixpäkin mistä vaan... Niimpä vaan nekin kuitenki kauppansa tekevät. Tuoppejakin kun jättää muutaman väliin niin taas riittää euroja saapin tankkiin .
Itsellä jos alkaa bensakulut hirvittämään (kyllä, joskus näin käy) niin silloin vaan pittää hieman karsia ajoja ja höllätä kaasua. Seuraaviin valoihinkaan ei ehkä ole niin kauhea hoppu jos sattuu olemaan hieman arvokkaampaa litkua tankissa. Mutta niimpä se on että harrastuksethan maksaa...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Minä en voi käsittää miten jotkut saavat Saabin syömään matka-ajossa 10:n sataselle...Make^ kirjoitti:Maksaa toki mut jos esimerkiksi joku auto viä 6l/100km ja toinen 10l/100km ni kyä siinä julma ero on, esimerkiksi juuri työmatka ajossa...ruohonet80 kirjoitti:saappi ei vaihdu. Maksaa se bensa koppimopoihinkin.
Joo, saa varmasti menemään. Mutta jos oma ajotyyli on sellainen niin silloin on minusta turha rutista bensan hinnasta. Sain minä äiteen 1.6 12v Sunnynkin kuluttamaan kaupungissa lähes 15, kun taas äiteen rauhallisessa ajossa noin 9.9-5T kirjoitti: Ei vaikeeta ole Mutta 9000/9-5 menee kyllä pienellä ja varsinkin vastaaviin verrattuna.
Joskus viime vuosituhannella jouduin ajelemaan pari päivää micralla, sama 10l /100km sillä sain kulumaan kuin i16 satkullakin silloisilla ajoilla. Moottoritiellä ei kaivannut cruiseakaan, riitti kun ruttasi kaasun pohjaan ja piti siellä. Tietysti sitten sai kaksin käsin yrittää pitää sitä kippoa tiellä
Kait siinä jotain vikaa oli, silti ei tulisi mieleenkään alkaa vaihtaa kalustoa mihinkään foliosta tehtyihin idän ihmeisiin, varsinkaan kun tuntuu että keskimäärin kerran kahdessa vuodessa olen osallisena pellinrypistystalkoissa. Enkä ole edes ollut syyllinen osapuoli, taino hirvikolarista voi olla eri mieltäkin..
Kaveri meinasi että se on halpaa kun rahalla saa..
Edit: niin, i16 (eri auto kuin ym.) oli viimeksi tankatessa vienyt 8, tämä tankillinen menee vielä vähemmällä.. 7,7 oli, koskaan ei ole satkua saanut noin vähällä liikkumaan, turbotonnari kyllä joskus oikein yrittämällä ~6,5
Kait siinä jotain vikaa oli, silti ei tulisi mieleenkään alkaa vaihtaa kalustoa mihinkään foliosta tehtyihin idän ihmeisiin, varsinkaan kun tuntuu että keskimäärin kerran kahdessa vuodessa olen osallisena pellinrypistystalkoissa. Enkä ole edes ollut syyllinen osapuoli, taino hirvikolarista voi olla eri mieltäkin..
Kaveri meinasi että se on halpaa kun rahalla saa..
Edit: niin, i16 (eri auto kuin ym.) oli viimeksi tankatessa vienyt 8, tämä tankillinen menee vielä vähemmällä.. 7,7 oli, koskaan ei ole satkua saanut noin vähällä liikkumaan, turbotonnari kyllä joskus oikein yrittämällä ~6,5
Viimeksi muokannut Haza, Pe Syys 16, 2005 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Osta T8 satku automaatillarälläkkä kirjoitti: Minä en voi käsittää miten jotkut saavat Saabin syömään matka-ajossa 10:n sataselle...
Vimme tankkaus 46 litraa, trippimittarissa 425km --> n. 10,8 l/100km kulutus. Tuo on kyllä emännän työmatkailun puitteissa osittain kaupunki/ruuhka-ajoa (Pasila-Sipoo).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ei tuo vanha tuplaysikään paha ole:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=5324
EDIT: Nyt näytää todellisen keskikulutuksen. Tuo 9,2 on täysin työmatka-ajoa. Koko kesän keskikulutus 8,35.
Emännän 1,6l Golf syö melkein saman:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=5323
Eroa keskikulutuksissa on karkeasti laskien 0,8l/100 km. Tämä tekee vuositasolla 15000 km ajoilla 150 * 0,8 * 1,4e/l = 168 euroa bensakuluissa VW:n hyväksi.
Onko Saabilla ajaminen sen arvoista?
Valinta on vapaa.
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=5324
EDIT: Nyt näytää todellisen keskikulutuksen. Tuo 9,2 on täysin työmatka-ajoa. Koko kesän keskikulutus 8,35.
Emännän 1,6l Golf syö melkein saman:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=5323
Eroa keskikulutuksissa on karkeasti laskien 0,8l/100 km. Tämä tekee vuositasolla 15000 km ajoilla 150 * 0,8 * 1,4e/l = 168 euroa bensakuluissa VW:n hyväksi.
Onko Saabilla ajaminen sen arvoista?
Valinta on vapaa.
Viimeksi muokannut Svc, Ma Syys 12, 2005 09:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
niin että vähemmän kuluttavaan... no voishan se tietysti olla ihan hyvä vaihtaa... mutta kun ei niin uuteen saabiin ole oikein varaa... se suuri kulutus on niin pirun venyvä käsite... ite en ole ruiskusatkuni kulutusta vielä koskaan moittinu... ei mikään ton ikänen vääntävä iso auto mikään eko-ihme ole... kaikki ne vie yli 8 ja mun jalalla corollakin vei yli kymmentä... kaasujalasta se kiinni on...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Nykyisillä bensan hinnoilla litran pudotus keskikulutuksessa 20 000 km vuotuisella ajomäärällä tekee 200 * 1,4 e = 280 e / vuosi.
Tästä voi laskea, paljonko kannattaa käyttää rahaa auton vaihtoon pieniruokaisempaan.
Jos vähillä polttoainekuluilla haluaa päästä, niin sitten tuollainen:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=5889
Uusi Audi A2 diesel maksaa tosin Saksassakin sellaiset 20 000 e.
Suomeen mallia ei tuodakaan.
Tästä voi laskea, paljonko kannattaa käyttää rahaa auton vaihtoon pieniruokaisempaan.
Jos vähillä polttoainekuluilla haluaa päästä, niin sitten tuollainen:
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=5889
Uusi Audi A2 diesel maksaa tosin Saksassakin sellaiset 20 000 e.
Suomeen mallia ei tuodakaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11