Saab PSA C9

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Haikara kirjoitti:Sehän on tyyppivika noissa PSA konsernin autoissa tuo huohotinjärjestelmän tukkeutuminen talvella.
Putkisto kerää kylmälimaa huohottimessa olevaan metalliverkkosuodattimeen ja se jäätyy pakkasella, jolloin paineen noustua öljytikku pomppaa ylös ja öljyt lentää pitkin konehuonetta. Kun huohotinjärjestelmästä poistaa sen suodattimen ja pitää letkut kylmälimasta puhtaana, tuota ongelmaa ei ole.
Noin teki meikän bx:ssä (16gti, maksoi 130euroa), oli päässyt huohotin jäätymään, ja korjaukseksi riitti ajo muutamaksi tunniksi lämpimään talliin, ja haljenneen huohotinletkun vaihto johonkin vanhan Saabin vesiletkuun.
Koneessa oli reilu litra öljyä kun laskin loputkin pois, eikä painevalo vielä ruvennut palamaan, nostimet kyllä tosin roplattivat aika ikävästi :lol:

Mutta on nuo nestejousitetut sitikat vanhemmiten aikamoisia murheenkryynejä, pakkasilla sai aina jännittää nouseeko perä vaiko ei, ja mistä kohdasta alkaa seuraavaksi tiputtelemaan LHM:ää, ja naksuttaako pumpun venttiili loputtomiin. Kerran jäi pumppaamaan sinne jostain syystä ylipaineen, ja silloin poksahti taakse menevä pitkä putki (tietenkin) :evil:
Ok, järjestelmä olisi pitänyt kunnostaa kokonaisuudessaan, ehkä vika ei ollut kuin jossain ylipainekytkimessä tms, mutta nuo hydraluliikan viat ovat erityisen epäkiitollisia talvella :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin