Kokemuksia Gaz-kuormureista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Luin jostain että neukut olivat kopioineet chevrolet pikkulohko tekniikan aika perusteellisesti silloin 50 -luvulla. Jos tuollaiseen laittaisi esim 400 pikkulohkon mekaanisella ahtimella .. :twisted:
#2502
9000cs 2.0t -97
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

Jos maastokuorma-autoa himoitset niin osta mielummin suomalainen Sisu a-45 "proto". Siinä on diesel-moottori niin kulut inhimillisemmät. Osiakin pitäisi löytyä helpommin kuin neukkukoneisiin. Elokuussa oli Tervolassa PV:n huutokauppa jossa protoja myytiin 77 kpl ja hinnat oli 1000-1500 euroa. Ongelmana noissa huutokaupoissa on se ettei tavaraa pääse testaamaan. Se olikin suurin syy miksen mennyt tuollaista huutamaan. Nuo netti-autossa myynnissä olevat on sitten noista huutokaupoista peräisin olevia ajokuntoisiksi todettuja pelejä ja osassa on rekisteri-kilvetkin. Maksaako sitten toiselle auton testauksesta ja rekisteröinnistä 2000 euroa "lisää" niin on jokaisen omassa mietinnässä. No kun on terveet jalat niin ei ole akuutissa tarpeessa. Toki tuo olis havillisempi ajella mettäteillä kun saab.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Niiden neukkukoneiden virityksessä pitää vain ottaa huomioon se että ne koneet pyörivät väärinpäin. Siis vastapäivään.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu, armeijassa tuli myös ahkerasti gazia käytettyä, ohjaustehostin piti isompaa ääntä kuin rälläkkä, huippunopeus n. 75 isoon alamäkeen, sitten mentiin maastoon ja tarvittiin 4-vetoa, päällehän se tietysti jäi eikä millään pois, samalla huiput tippuivatkin sitten n. 10 ja oli aivan perkeleen raskas ajaa.
ja pensaa tosiaan meni tuo vajaa 100l/100km.
oletko itse ikinä tommoista ajanut? on aika "mukavassa" paikassa vaihdekeppi. ainakin oppii välikaasun ja kaksois poljennan, ilman ei vaihteita päälle saa, ainakaan pienemmälle!
ja tuosta tehosta, sitä ei todellakaan ole! ovat 4-vaihteisia, usein joutuu tiellä heittämään 2 päälle mäissä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mikkoimp kertoikin jo oleellisen Gazista. Kulutuslukematkin joku jo mainitsi eli se on luokkaa 50-100l/100km - riippuen yksilöstä. Huhupuheiden mukaan noista kun kantta hieman muotoilee niin paukkuja irtoaa huomattavasti enemmän ja kulutus puolittuu. Maastossa tuo on aivan verraton peli - siinä missä muut jäävät jumiin niin Gaz mennä porskuttaa vaan eteenpäin.

Äkkiseltään voisin kuvitella sopivan käyttökohteen löytyvän esim. puiden kuskaamiseen pois metsästä. Toki siihen käyttöön(kin) on parempia vehkeitä, mutta satunnaiselle metsänsiivojalle/-hoitajalle on varmasti oikein sopiva budjettiratkaisu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä tuo olisi ihan ehdoton peli. :)
Ajomukavuus ei tosin tietenkään ole sitä saab luokkaa. :D
Vaan muistan, kun vuonna 85 käytiin repiin suosta tuollainen 6 renkainen kotimainen, tolla meidän venäläis valmisteisella linkki autolla. :D
Sakari Satku
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Tutun näköinen peli. Tulee nyt varmaan ensi yönä nähtyä taas niitä painajaisunia, joissa armeija ei suinkaan ole ohitse. :x

Jos linkkimasto tulee kaupan päälle, voisi tuo GAZ ollakin ihan hyvä ostos :idea: Tv-lähetysten vastaanotto kun on viime päivinä ollut aivan surkea taloyhtiössäni.
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja lk »

On muuten huomenna ja ylihuomenna pv:llä taas huutokauppa: http://www.mil.fi/laitokset/pvmatl/kuljetusvarikko.dsp ja listalla näytti olevan muutama Sisu a-45 "proto", GAZ, Ural, Scania SWAB. Oli myös 1 kpl SAAB 900.


Jos sitten haluaa oikean suo menijän niin ruotsissa on runsaasti bensa-bankkuja myynnissä. Hinta luokkaa 5000-10000 euroa. Ja uusimmassa keltaisessa pörssissä oli muuten Sisu NA-140 diesel myytävänä mutta hinta olikin sitten jo 41 000 euroa!!!
Vastaa Viestiin