![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Kokemuksia Gaz-kuormureista
Jos maastokuorma-autoa himoitset niin osta mielummin suomalainen Sisu a-45 "proto". Siinä on diesel-moottori niin kulut inhimillisemmät. Osiakin pitäisi löytyä helpommin kuin neukkukoneisiin. Elokuussa oli Tervolassa PV:n huutokauppa jossa protoja myytiin 77 kpl ja hinnat oli 1000-1500 euroa. Ongelmana noissa huutokaupoissa on se ettei tavaraa pääse testaamaan. Se olikin suurin syy miksen mennyt tuollaista huutamaan. Nuo netti-autossa myynnissä olevat on sitten noista huutokaupoista peräisin olevia ajokuntoisiksi todettuja pelejä ja osassa on rekisteri-kilvetkin. Maksaako sitten toiselle auton testauksesta ja rekisteröinnistä 2000 euroa "lisää" niin on jokaisen omassa mietinnässä. No kun on terveet jalat niin ei ole akuutissa tarpeessa. Toki tuo olis havillisempi ajella mettäteillä kun saab.
juu, armeijassa tuli myös ahkerasti gazia käytettyä, ohjaustehostin piti isompaa ääntä kuin rälläkkä, huippunopeus n. 75 isoon alamäkeen, sitten mentiin maastoon ja tarvittiin 4-vetoa, päällehän se tietysti jäi eikä millään pois, samalla huiput tippuivatkin sitten n. 10 ja oli aivan perkeleen raskas ajaa.
ja pensaa tosiaan meni tuo vajaa 100l/100km.
oletko itse ikinä tommoista ajanut? on aika "mukavassa" paikassa vaihdekeppi. ainakin oppii välikaasun ja kaksois poljennan, ilman ei vaihteita päälle saa, ainakaan pienemmälle!
ja tuosta tehosta, sitä ei todellakaan ole! ovat 4-vaihteisia, usein joutuu tiellä heittämään 2 päälle mäissä!
ja pensaa tosiaan meni tuo vajaa 100l/100km.
oletko itse ikinä tommoista ajanut? on aika "mukavassa" paikassa vaihdekeppi. ainakin oppii välikaasun ja kaksois poljennan, ilman ei vaihteita päälle saa, ainakaan pienemmälle!
ja tuosta tehosta, sitä ei todellakaan ole! ovat 4-vaihteisia, usein joutuu tiellä heittämään 2 päälle mäissä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Mikkoimp kertoikin jo oleellisen Gazista. Kulutuslukematkin joku jo mainitsi eli se on luokkaa 50-100l/100km - riippuen yksilöstä. Huhupuheiden mukaan noista kun kantta hieman muotoilee niin paukkuja irtoaa huomattavasti enemmän ja kulutus puolittuu. Maastossa tuo on aivan verraton peli - siinä missä muut jäävät jumiin niin Gaz mennä porskuttaa vaan eteenpäin.
Äkkiseltään voisin kuvitella sopivan käyttökohteen löytyvän esim. puiden kuskaamiseen pois metsästä. Toki siihen käyttöön(kin) on parempia vehkeitä, mutta satunnaiselle metsänsiivojalle/-hoitajalle on varmasti oikein sopiva budjettiratkaisu.
Äkkiseltään voisin kuvitella sopivan käyttökohteen löytyvän esim. puiden kuskaamiseen pois metsästä. Toki siihen käyttöön(kin) on parempia vehkeitä, mutta satunnaiselle metsänsiivojalle/-hoitajalle on varmasti oikein sopiva budjettiratkaisu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
- Paikkakunta: Turku
On muuten huomenna ja ylihuomenna pv:llä taas huutokauppa: http://www.mil.fi/laitokset/pvmatl/kuljetusvarikko.dsp ja listalla näytti olevan muutama Sisu a-45 "proto", GAZ, Ural, Scania SWAB. Oli myös 1 kpl SAAB 900.
Jos sitten haluaa oikean suo menijän niin ruotsissa on runsaasti bensa-bankkuja myynnissä. Hinta luokkaa 5000-10000 euroa. Ja uusimmassa keltaisessa pörssissä oli muuten Sisu NA-140 diesel myytävänä mutta hinta olikin sitten jo 41 000 euroa!!!
Jos sitten haluaa oikean suo menijän niin ruotsissa on runsaasti bensa-bankkuja myynnissä. Hinta luokkaa 5000-10000 euroa. Ja uusimmassa keltaisessa pörssissä oli muuten Sisu NA-140 diesel myytävänä mutta hinta olikin sitten jo 41 000 euroa!!!