Mikä olisi hyvä dieseliautoksi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

jkairt kirjoitti: Tehoa melkein 200 hv, hiljainen kuin huopatossutehdas ja mielestäni hyvän näköinen. Varusteita oli kaikki, mitä rahalla saa ja kilometrejä ne myllyt kestävät ilmeisen hyvin. Mersut ovat mersuja hyvässä ja pahassa. Niillä on pappa imago, muttei se taida vanhempiasi haitata. Hinta voi olla pikkasen "yli" ominaisuuksiin verrattuna, mutta säilyypähän ainakin toistaiseksi ja kestäviähän ne ovat kuin mitkä.
uudessa 530d beemerissa on 218hp. Tähän tulee nyt moottoripäivitys, tehot nousee 240hp ja väännöt 700Nm :evil:
Mikään moottori ei kestä ikuisesti. Naapuripitäjässä naksahti taksin 270CDI moottori ennen 20tkm. Mutta näitähän sattuu kaikille moottoreille.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Rimuli kirjoitti:Eipä sentään vielä ole jaguarilta etuvetoa tullut!
Kyllä vaan on, jos et muuten usko niin katso vaikka tämä
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Dieseliauto

Viesti Kirjoittaja kallejh »

juhokare kirjoitti:Audi, hmm... En usko, että se kelpaa vanhemmilleni. Ei ainakaan isälle. Mutta Volkkari voisi olla hyvä. Mutta kun se on 'halpa'...
Täh, siis volkkari kelpaisi mutta Audi ei???? Varmasti n. 99% VW miehistä haluaisi ajaa Audilla, mutta samapa tuo... :wink:

Noista Mesen dieseleistä on kuullut paljon pahaa, moni tuttu on vaihtanut aika uuden mesen pois vikojen takia. Ja näitä tuttuja ei ole yksi eikä kaksi, vaan aika monta. Viimeisin vaihtoi kaksi viikkoa sitten. Aika ihme homma.

Bemari vois olla kyllä AIKA rok... tosin Audin 140hv Tdi:kin oli mun mielestäni ihan kiva.


...volvoa odotellessa...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Tämä oma-ajamani oli -00 vuosimalli, ja siinä kait ei 200 heppaa vielä mene rikki ? Oli miten oli, niin riittävästi, kun vääntö on kumminkin ihan eri luokkaa kuin vastaavatehoisessa pentsiinivehkeessä.

Sanotaanko, jotta positiivinen ongelma tuo autonvalinta ja ei muuta kuin koeajoa koeajon perään, siittä se sitten lähtee.
JK
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Dieselautoksi siis ehkä Mersu

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Juu, nyt kun tulin kotiin, niín isä olisi kuulemma kiinnostunut Mersusta. Minusta se ei ole huono ollenkaan. Minun mielestäni tuo BMW olisi paras, koska siinä olisi vähän tehoja. :lol: Kiihtyisi jopa 9,0 s nollasta sataseen. Mersun mukana saisi noita pieniä herkkuja: automaattinen ilmastointi ja metalliväri, joka tosin ei ole niin muodissa kuulemma jonkun tv-ohjelman mukaan.

Mutta sitten olisi kysymys teille tietävämmille: 'Onko Mersussa oma kone vai joku muu??'
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Haza kirjoitti:
Rimuli kirjoitti:Eipä sentään vielä ole jaguarilta etuvetoa tullut!
Kyllä vaan on, jos et muuten usko niin katso vaikka tämä
Onhan noita tehokkampia V10 moottorisisakin etuvetona.

tää taitaa olla tehokkain
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

No joo
Kysyit tietoja noista bmw:n ja mersun dieseleistä....
Bmw:llähän on montakin eri dieselmallia, ehkä tunnetuimpina nykyään E39-koriset 525 tds (nyt 525 d) ja 530 d. hyviä autojahan ne on, ei siinä mitään, mutta tosta 525 tds:n koneesta jäi vähän paha maku, se kun sattui hajoamaan! Hajosi viime talvena pohjoisen reissulla, pakkasta -32C, auto oli saksan tuontia ja se perkuleen saksanmalliin tehty huohotinputki jäätyi ja tuli sitten koneesta öljyt ulos kesken ajon. Ja yksikään varoitusvalo ei edes vilkahtanut, kun vauhti hyytyi ja kone otti ja leipoi kiinni. Jopa kansi halkesi. Mikä mielenkiintoisinta, autoon oli ed. viikolla tehty huolto jossa se huohotinputki oli muka vaihdettu.....Siis piti olla, mutta kun ei niin ei. Ei muutakuin bemu lavetille ja helsingin laakkoselle valittamaan, 4 kk:n taistelun ja noin 500 euron puhelinlaskun jälkeen laakkonen korvasi puolet ja tehdas puolet korjauslaskusta. Maksoi muuten kaikkine osineen ja töineen (koko kone ja työt, uusi akku, parikymmentä litraa öljyä jne..) yli 6000 euroa!!!! Auto saatiin kuntoon ja myytiin pois. Autolla oli ajettu ennen konerikkoa vain 150 tkm ja se oli vuosimallia 1998. Se oli siis rakkaan siskoni auto.........

Ajaa nykyään mersulla, vuoden 2001 E270 CDI farkulla. Automaattivaihteet ja kaikki muutkin herkut. On muuten ihan huippu auto toi mersu!!!!! ja mikä mahtava voima, lastutettu ja tehoa on +200 hp ja vääntöä 585 Nm. Siis KULKEE......!
Ainoa mesen huono puoli on hinta, tuokin maksoi ostettaessa 78 000 euroa, vaikka oli yli vuoden vanha ja 35 tkm ajettu. Mutta on kyllä mahtava peli. SUOSITTELEN!!!!!!!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Mersu lienee paras

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Juu, kyllähän se Mersu on minun mielestäni loisto peli dieselinä, mutta mikä tuossa TM-testissä on, niin siinä on vähiten tehoa verrattuna kilpailijoihin. Joka on pieni miinus. :( Mutta tiedätkö mitkä olisi parhaimmat lastut tollaisella 2.0-2.2 litran Mersulle??? Siis merkiltään?? Ja onko vielä nettisivuja?? Saisin ehkä tulevaisuudessa yllytettyä melko vanhaa isääni sellaiseen!! :lol: :lol: Paljonko ne lastut maksaa diesel-Mersuille?? Niin ja vielä yksi kymysys: Onko tuossa Mercedes-Benz C 200 CDI:ssä turboa edes minkäänlaista?? :? Luulen, että siinä on. Paljonko muuten maksaa 'herkut' tuollaiseen Mersuun? Esim: vaalea nahka sisustus, monipuolisin ajotietokonemalli, vakionopeussäädin, automaattinen ilmastointi ja kohtuu äänijärjestelmä. Ja manuaalivaihteistoa ollaan tietysti tässä talossa suosittu eli se laitetaan! Onko tuollaiselle mersulle olemassa erinlaisia manuaalivaihteistoja?? Vaikka esimerkiksi 6-vaihteinen sporttivaihteisto tai muu vastaava?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

En tiedä sitten lastujen merkeistä, paras ja varmasti varmin ja turvallisin tapa saada lisää hopoja on viedä auto veholle, ja sanoa että hieman "säätöä" kiitos! Ne ohjelmoi sen auton oman kompuutterin vaan uudestaan.

Kyllähän ne C220:setkin on hyviä kulkemaan,vakionakin.

Vakiona C-mallin 220:ssä on 6-pykäläinen manuaaliloota. Ja hyvät välitykset.

Kaikissa CDI-koneissa on turbo.

En ole varma varusteiden hinnoista erikseen, käy katsomassa http://www.mercedes-benz.fi
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

C220

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, minäkin tulin juuri samaan vaihtoehtoon. Minusta C200 on jotenkin tehoton, mutta C220 on jo sitten AUTO. :lol: Mersuliikkeestä oli sanottu äireelle, että siinä (C200) on vakiovarusteena automaatti-ilmastointi eli eiköhän tuo ole myös C220:ssakin. Ainoastaan se vaaleanahkasisustus pitäisi laittaa. Ainakin Autotalli.com:in sivuilla lueteltu noita varusteluita hyvin!! Mutta miten lie nykyään, kun ne muuttuvat.

Vai että on Mersun viritys jo niin helppoa. Siinä olisi ehkä Saab-liikkeillä esimerkkiä mielestäni. Paljonko sinulla maksoi tuo viritys rehellisesti kertoen?? Ja paljonko arviolta Oulun Vehon ukot 50 hevosvoiman lisäyksestä ottaisi töineen päivineen?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin