Miksi perä irtoaa kurvissa?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitä tulee äkikseltään mieleen syiksi, jos 900 on yliohjaava pienemmissäkin nopeuksissa:
-huonot renkaat takana
-huomattavasti etujousia jäykemmät takajouset
-huonot iskarit takana
-takapään puslat väljät tai muuten vain väsyneet
-etupyörissä tosi ärhäkät ohjauskulmat, ehkä jopa haritusta aurauksen sijaan
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kukaan ei vielä maininnut, että mutkassa pitää painaa kaasua, niin peräkin pysyy kiinni.

Päästämällä kaasun kesken mutkan perä kevenee huomattavasti moottorijarrutuksen ansiosta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin