Joo-o, on kyllä oikein taas nerokkaasti suunniteltu tämä autovero...Sinänsä siis hyvä idea, että verokauden määrittelyyn on tullut jotain järkeä, mutta toi uudemmasta ja vähemmän saastuttavasta autosta "sakottaminen" on jotain aivan järjetöntä. Meidän perheen "luonnonystävällisellä" kaasaritekniikalla ryyditetyn satkun verot (rek.nro:n vika numero 0) ~36€, ja vähäpäästöinen -92 tonnari ~60€ (ensirek. päivä 18. joulukuuta). Ja näyttää edellisten postausten perusteella vielä uudempia sakotettavan isolla kädellä. Hienoa, ellei peräti upeaa.
Ei voi muuta sanoa, että vaikka Saksa erään entisen huippu-urheilijan ja nykyisen tullimiehen mukaan onkin "paska maa", niin kyllä siellä on keskivertoautoilijalla kissan päivät verrattuna armaaseen Suomenmaahan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
0,35€ per päivä.
Karkausvuosikin tulee kalliiksi, menee extra päivä siitäkin
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Ilmeisesti ihan niinkun ennenkin, ennen -94 käyttöönotettu on halvempi (mainittiin myös siinä lapussa joka tuli laskun mukana). Käsitin silloin aikoinaan kun tämä käyttömaksu (nykyään AUTOVERO) otettiin käyttöön että siinä olisi joku jatkuva liukuma, mutta ilmeisesti -94 ja myöhemmin käyttöönotetuista maksetaan korkeempi vero paaliin saakka.
Kun kerta kyseessä on autovero, niin eikös autojen hinnasta sitten pitäisi poistua autoveron osuus? Ei tässä ole mitään järkeä. Käyttömaksun nimellä tuon vielä voisi hyväksyä pitkin hampain, mutta ei autoverona, kerta autosta on maksettu ihan riittävästi veroa jo ostaessa...