Autoliike vastuuseen
Ei yksityinenkään mitään petosta autokaupassakaan saa suorittaaa. Yksityistä koskevat samat lait, mutta usein voi olla hankalampaa periä rahoja yksityiseltä. Kyllä romunkin ja rikkinäisenkin auton voi myydä, mutta ei sitä ehtana voi myydä. Luonnollisesti ostaja on velvollinen tarkistamaan tuotteen, ja selvästi näkyvä ja todettava vika menee ostajan piikkiin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
96 V4 1,7 -76
http://www.kuluttaja-asiamies.fi/user/l ... sp?id=3780
tuossa vielä tarkemmin.
tuossa vielä tarkemmin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
96 V4 1,7 -76
juu tuo on käytäntö jota odotetaan suurilta autotaloilta. Valitettavasta minun tilanne on vähän erilainen kuin myyjänä toimii Tuusulassa sijaitseva pikkuliike - semmoista "duunari" sorttia joka on erikoistunut tuontiautojen myyntiin . Soitin jo tyypille ja se vaan sanoi että se ei tiennyt mitään siitä että auto olis kolaroitu, että se myi sen tutun nimiin, ja että se meni laulaen läpi katsatuksesta ja hän ei näe omaa vikaa missään ja jos mua huvittaa niin lakimieheni tai kulutusvirastosta saa hänelle soittaa.Saabinsti kirjoitti:J" jos auto ei tunnu mukavalta voitte vaihtaa sen mihin vaan ja saatte siitä saman verran hyvitystä kun mitä maksoitte siitä."
Cender
Classic Cars are like wine:
the older the better
Classic Cars are like wine:
the older the better
Tuo kuulostaa pahalta, tai sitten vartavasten suunnitellulta.Cender kirjoitti:Soitin jo tyypille ja se vaan sanoi että se ei tiennyt mitään siitä että auto olis kolaroitu, että se myi sen tutun nimiin, ja että se meni laulaen läpi katsatuksesta ja hän ei näe omaa vikaa missään ja jos mua huvittaa niin lakimieheni tai kulutusvirastosta saa hänelle soittaa.
Eipä muuta kuin soittamaan kuluttaja-asiamiehelle, se tietää ainakin sen onko vastaavia tapauksia samalla myyjällä enemmänkin

Periksi ei tuossa vaiheessa kannata ainakaan antaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."