Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Ei edes ongelmaa. Eilen duunista kotiin tultua tempaisin eberin ajastimen alkavaksi 0700 ja tuossa vartin vaille kahdeksan aamulla menin starttaamaan. Saabas lähti, kuten tavallista, kuin palmun alta.

Kyllä se eberi vain on kiva laite. Ja erityisesti nyt kun se toimii ja on paikallaankin. 8)

Zand
Saab 9-3 TiD '99
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Miksi ei olisi lähtenyt 8O
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

startatessa ei huomannut mitään muutosta siihen -5 asteeseen tuossa OGssa, mutta sitte... ei perkeles.. se oli jäätyny... no vika ei vissiin ole autossa vaan käyttäjässä... mitäs käytän halpis nesteitä...

no tästä oppii... nyt kun vaan sulaksi saa, niin kunnon nesteet tupiin.... toivottavasti nyt kumminkaan ei ole haljennut ths mistään... onko noilla muuten semmoseen taipumusta, että lohko halkee... kansi ainaki tuntui olevan ehjä... onneksi..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Kyllähän tuo lähti -24 pakkasesta tunnin lämmityksellä ihan mukisematta, vähänhän se on aluksi kankea sompailtava mutta mikäpä ei olis.

Alkaa näillä keleillä näkyä hyytyneitä autoja pitkin kylää...
#2029 Kari Kutuniva
JB
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2004 18:58
Paikkakunta: pargas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JB »

Kyllä Saabit yleensä starttaa. Eilen tonnari oli n 10 tunti - 17. Vanha akku (lokakuu -99) toimii vielä ja auto lähti hyvin käyntiin, jännite laski kyllä alemmas (10V) kuin yleensä.
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Aika tahmeaa oli -22asteen pakkasesta ilman lämmitystä, mutta kyllä se satku vaan käyntiin hörähti. Ei kyllä viitsisi ihan joka aamu antaa autolle tuollaista herätystä, sen verran tuskaiselta se kuullosti.

Vaihdelaatikko lämpeni yllättävän nopeasti, vajaan parin kilometrin ajon jälkeen ei tahmannut enää yhtään. Kytkin-poljinta täytyisi varmaan vähän rasvailla, kun pitää näin kovemmilla pakkasilla inhottavaa vinkunaa ja kitinää, kviiik kviiik. :D
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Parisenkymmentä astetta eikä Viggeni läheny mihinkään :(
Akku temppuillu jo aikasemmin niin en tiiä johtuiko sit siitä.. :roll:
Hieman kyllä ärsytti mut elämä on...
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kolmea tuplaysiä jouduin kiusaamaan aamulla. ykkösautossa (99 -84 sin) startti jäässä, vaati mäkilähdön, oli tosin lohkolämmittetty.

seiskakutonen (gls aut) starttas vielä eilen aamulla -15:ssa, mutta nyt reilu 20 pakkasta ja yyh,yyh, put, yyh, eli melkein lähti mutta akku väsähti.

toinen kasinelonen (pun) lähti vaivoin käyntiin ja sen avulla sain työnnettyä sinistä autoa mäen harjalle josta mäkistarttiin...

oli muuten veikeätä tehdä mäkistartti perä edellä. oli vielä pirun loiva mäki ja peruutusvaihteella liukkaalla alustalla eka yritys, renkaat meni lukkoon, toka yritys, vielä vähän mäkeä jäljellä, lähti! eihän tota peruutusvaihdetta edes näköjään saa vauhdissa päälle, pitää muistaa valmiiksi laittaa ja kytkin pohjaan ja sit vasta vauhdinotto.

näin hyvinkäällä klo 08.xx
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eilen lähti hienosti -21 astetta pakkasta, johto oli unohtunut laittaa :oops:

Tänään lähti myöskin nätisti -24 astetta, johdon päässä, ainakin piti vähemmän meteliä startattuaan. :lol:

Edit: Ja eilen meni autokaupat puihin, kun Jettan ostaja tuli, eikä käynnistynyt kun oli -22 astetta sillä hetkellä. Vou-vou-naks sanoi vaan. :evil:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Eihän parinkymmenen asteen pakkanen ole vielä edes kylmä. Sitten kun elohopea laskee kolmeenkymmeneenviiteen ja alle, niin alkavat olemaan vähissä ne autot, jotka ilman piuhoja ja peitteitä yön yli seistyään lähtevät ilman apukonsteja käyntiin. Vanha Lada on yksi niistä. :D
NG 900S 3d 2.3i -98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Aamulla ennen kouluun lähtöä kaksi tuntia sähköhoitoa lohkolle ja interiöörille. Taitaa tuo kaksi vuotta vanha Boschin akku olla se heikoin lenkki tässä paketissa. Kovin vaivalloiselta vaikuttaa tuo startin pyörittäminen, muttakun mylly käynnistyy, on se enemmänkin "Joko mennään?"-henkinen. Normaalisti en valokatkaisijaan koske (kun ei oo tarpeen 8) ), mutta näin pakkasilla pudotan valot kokonaan pois startin ajaksi, niin ei tuo ranskan lahja akkuteollisuudelle hyydy kesken startin.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kaveri just viestitti miten hänelle vuosi sitten 150 eurolla löytämämme fiat uno (-89) toimi aamulla moittettomasti. pahus, tuli oikein mieleen se turhapuron tunnussävel "uuno on numero yksi". onkohan kukaan koskaan duunannut fiat-unon kylkeen turhapuron kuvaa ko. tekstillä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Oma lähti kans ku palmun alta. :D Tosin saattaa jotain vaikutusta olla sillä, et pirssi seisookin yöt ihan omassa lämpimässä tallissa. :wink: Alkaa kyllä jo oleen sellasia pakkaslukemia täällä etelässäkin et pitäis varmaan asennella se lohkolämppäri siihen lohkoon kun on jo kieriny toista kuukautta siinä autotallin pöydällä..
9-3SC 2.0t Aut. -08
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

nuo saabit lähteny meidän perheessä aina käyntiin ilman piuhoja...

vanha kuuppa oli siitä villi, että 32 astetta miinuksella, niin ei paljon tarvinnu pyöritellä... tosin -5 olikin sitten pahempi...
veljellä ei entisessä tonnarissa ollut lainkaan lämmittimenjohtoa.. kertaakaan ei kuulemma jäänyt lähtemättä sen takia, vaikka välillä kuulemma kipeää ottikin..
mulla on tässä nykyisessä satkussa pistoke rikki, joten ei paljon lämpee, vaikka johdossa olisikin... ja ainakin tosiaan tänään -25 ja pelkästään avaimesta kääntämällä käyntiin... aivan kuin pikkupakkasillakin...

vaihdeaski toimi hyvin, mutta ohjauksesta ei voi sanoa samaa...
oliskohan tuohon tehostimeen jokin parempi öljy, joka pysyis vetreänä?
tosin niitä ei ole kyllä tietääkseni edes koskaan vaihdettu... saattaa olla vettä seassa jo 18 vuotiaassa autossa... :roll:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
saabturbo9-5w
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja saabturbo9-5w »

Moro vaan kaikille. Ei lähteny ysivitka käyntiin mut en kyllä yrittänytkään. Pakkasta aamul 30 mut onneks vinkka hellittäny, pitänee lähtä laittaan saab liekaan ettei karkaa omia aikojaan :D . On muuten hyvin lähteny käyntiin, paitsi jos sytkä kasetti rikki sillon ei lähteny. :(
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
Vastaa Viestiin