Alfa Romeo 159
Niin. Järkevän autonostajan valintahan tuo alfa ei ole, mutta jos fiilistä, hauskuutta, omaperäisyyttä, noin vain esimerkiksi haetaan, niin kyllähän 159:ssä sitä on, vertasi mihin vain uuteen kinneriin.
Kyllä sitä 159:ä on tullut viimepäivinä mietittyä...
Kyllä sitä 159:ä on tullut viimepäivinä mietittyä...

Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Juu. Alfa Romeo on auto, joka ostetaan tunteen perusteella.
Kyllä Italiassa on aina osattu tehdä moottoreita ja ajo-ominaisuuksia autoihin.
Se auton tekeminen näiden ympärille on toisinaan ollut vähän hakusessa.
Oma kokemus Alfoista on -80 luvun puolivälistä: 33, Sprint, Giulietta, 75, 90, GTV. Sen kokemuksen perusteella en ostaisi Alfaa omilla rahoillani. Työsuhdeautoksi huoltoleasingilla kylläkin. Ja talveksi olisi silloin tarvinnut kuitenkin toisen auton. Jospa 20 vuodessa olisi jotain kehitystä kuitenkin tapahtunut.
Kuten sigussanikin lukee. "Muoto ei ole tärkeää, vaan tunne"
Kyllä Italiassa on aina osattu tehdä moottoreita ja ajo-ominaisuuksia autoihin.

Se auton tekeminen näiden ympärille on toisinaan ollut vähän hakusessa.

Oma kokemus Alfoista on -80 luvun puolivälistä: 33, Sprint, Giulietta, 75, 90, GTV. Sen kokemuksen perusteella en ostaisi Alfaa omilla rahoillani. Työsuhdeautoksi huoltoleasingilla kylläkin. Ja talveksi olisi silloin tarvinnut kuitenkin toisen auton. Jospa 20 vuodessa olisi jotain kehitystä kuitenkin tapahtunut.
Kuten sigussanikin lukee. "Muoto ei ole tärkeää, vaan tunne"

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Itse ajoin reilut kolme vuotta 156 -98 vm 2.5 v6 mallia ja kilometrejä kertyi 54000. Kyllä tykkäsin, ajettavuudesta varsinkin. Talvikaan ei ollut todellakaan mikään ongelma. Puolet tuosta kolmesta vuodesta asuin Rovaniemellä. Ainoa tekninen ongelma oli laatikon laukeaminen 50000 km kohdalla, oli se 6-lovinen, mutta maahantuoja laittoi takuuseen, joten ei huolta ja ei kait se ollut mikään isompi epidemia. Etualatukivarret ovat kulutus tavaraa, kestävät noin 50000 km. Alumiinista kun tekee ja laittaa teräs pultilla kiinni niin ei kai siitä voi muuta tullakaan kuin ondelmia, sama ongelma tosin on jo liki kaikilla auton valmistajilla (ainakin eurooppalaisilla). Sähkövikoja ei ollut yhtään. Sen ongelman ne ovat kuitanneet pois. Jos mulla joskus on varaa niin voisin kyllä enemmänkin kuin harkita taas Alfaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Työkaverilla oli -00 V6:nen ja itse harkitsin kovasti ennen Saabia -03 V6:sta, joka jälkikäteen näin katsottuna ei ehkä olisi ollut mikään huono ratkaisu.
Enemmän tässä Saabissa on ollut osia paskana kuin yhdessä italialaisessa voi olla.
Enemmän tässä Saabissa on ollut osia paskana kuin yhdessä italialaisessa voi olla.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Turussa oli 156 2.5 v6 myynnissä aika sopivan tuntuisesti, ja koitin sitä kaverille mainostaa että käydään edes koeajamassa (se ei huoli saabbia pirullakaan ja jotain vähän erikoisempaa kuitenkin haluais), mutta kaveri KOETTI istua kuskin penkille ja vähän aikaa yritettyään nousi ja meni katsomaan 700- sarjan bemua. Ei reilu 190cm ja 120+kg kaveri oikein sopinut luonnollisesti.
Omaan kätöseen se kyllä tuntui ihan sopivalta. En silti ruvennut vaihtamaan kuitenkaan.
Ko kaveri ei itse asiassa ole vieläkään löytänyt mieleistään autoa, se kun löytää kaikista aina liikaa huonoja puolia, mikä on liian tavallinen, mikä kuluttaa liikaa, missä on liikaa vikoja, mikä taas liian kallis. Oli jo melkein ostamassa Avensista d4d koneella kun tajusi "että ei s**tana, sehän olis järkevä valinta ja määhän oon vasta 24!"
Löydä siinä nyt sitten mieluinen auto...
Omaan kätöseen se kyllä tuntui ihan sopivalta. En silti ruvennut vaihtamaan kuitenkaan.
Ko kaveri ei itse asiassa ole vieläkään löytänyt mieleistään autoa, se kun löytää kaikista aina liikaa huonoja puolia, mikä on liian tavallinen, mikä kuluttaa liikaa, missä on liikaa vikoja, mikä taas liian kallis. Oli jo melkein ostamassa Avensista d4d koneella kun tajusi "että ei s**tana, sehän olis järkevä valinta ja määhän oon vasta 24!"
Löydä siinä nyt sitten mieluinen auto...
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Kaverisi kokoinen nuorimies meidän firmassa ratkaisi asian ostamalla BMW 325 Ci:n, vuosmalli tais olla -02 mutta tätä E46-mallia kuitenkin. Hyvin mahtuu ja naisetkin tykkää.georges kirjoitti:
Löydä siinä nyt sitten mieluinen auto...
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Alfoista tuli vaan mieleen, että jos rahaa olisi, olisi ensimmäisenä hankintalistalla Autodeltan Alfa Romeon 156 GTA AM.
On muuten aivan *****tin tyylikkäitä nuo Auto Deltan Alfat. Itse ainakin rakastuin ensinäkemällä. Eivätkä muuten ole hitaitakaan. Top gearissa ajoivat 328hv 147 GTA:ta ja oli muuten heidän radallaan 1,5 sek nopeampi kun BMW M3. Aika hyvin etuvedolta!
http://www.autodelta.co.uk/ Käypääkä katsomassa!
On muuten aivan *****tin tyylikkäitä nuo Auto Deltan Alfat. Itse ainakin rakastuin ensinäkemällä. Eivätkä muuten ole hitaitakaan. Top gearissa ajoivat 328hv 147 GTA:ta ja oli muuten heidän radallaan 1,5 sek nopeampi kun BMW M3. Aika hyvin etuvedolta!
http://www.autodelta.co.uk/ Käypääkä katsomassa!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
IMO Alfa 156 on (tai oli) nykyään valmistetavista autoista, pl. urheiluautot, ylivoimaisesti parhaan näköinen. Etenkin pre-facelift. Itse asiassa pidän sitä _ainoana_ oikeasti kauniina autona johon palkansaajalla on varaa. 159 on asia erikseen, ihan tyylikäs mutta kylkilinjasta puuttuu se italialaisen kengän muoto joka teki 156:sta niin uskomattoman hyvän näköisen. 159 on enemmän saksalais-ruotsalaisella panssarivaunulinjalla. 
Maine "laatuautona", tilat, huono arvon säilyminen, kalliit varaosat ja huolto-organisaation kehno maine ovat sitten niitä seikkoja joiden takia Alfasta ei ehkä sittenkään ole huolettomaksi käyttöautoksi. Mutta ehkä 159 osaltaan korjaa tilannetta? Tässähän voikin syntyä sellainen houkutteleva yhtälö, että jos 159 osoittautuu edes keskiverto eurooppalaisen merkin laatuiseksi, mutta maine pitää käytettyjen hinnat edellen alhaalla (kuten Skodan tilanne oli vielä taannoin - nythän ne lienevät käytettyinäkin suht haluttuja), niin joku 159 Q4 voisi olla sopivasti käytettynä kova ehdokas seuraavaksi autoksi...
Vai kävisikö sittenkin niin, että sopivasti käytetty Saab vie jälleen pidemmän korren.
-h

Maine "laatuautona", tilat, huono arvon säilyminen, kalliit varaosat ja huolto-organisaation kehno maine ovat sitten niitä seikkoja joiden takia Alfasta ei ehkä sittenkään ole huolettomaksi käyttöautoksi. Mutta ehkä 159 osaltaan korjaa tilannetta? Tässähän voikin syntyä sellainen houkutteleva yhtälö, että jos 159 osoittautuu edes keskiverto eurooppalaisen merkin laatuiseksi, mutta maine pitää käytettyjen hinnat edellen alhaalla (kuten Skodan tilanne oli vielä taannoin - nythän ne lienevät käytettyinäkin suht haluttuja), niin joku 159 Q4 voisi olla sopivasti käytettynä kova ehdokas seuraavaksi autoksi...
Vai kävisikö sittenkin niin, että sopivasti käytetty Saab vie jälleen pidemmän korren.

-h