Yhdyn tähän itsekin, olisivat vaikka hieman pidempään vielä jaksaneet tarkkailla ajotyyliä.. niin ehkä olisivat ajatelleet toisin.peinu kirjoitti:No on mun mielestä pikkasen kyseenalainen sakko kyllä. Jos ohituskaistalle "sattuu" hitaampi ajoneuvo, niin tottakai siihen kertyy jonoa ja automaattisesti välit lyhenee. Pitäähän sinä sitten odottaa, että hitaampi ajoneuvo siirtyy oikealle, että muut pääsee ohi. Jos tuossa vaiheessa aletaan kovin pitkiä turvavälejä pitämään, niin poistuu koko ohituskaistan merkitys. Eihän sieltä takahorisontista enää kukaan ohi kerkeä. Sitäpaitsi jos lähtee kaukaa kiihdyttämään ja meinaa päästä vielä ohikin on vauhti sitten ohituksen jälkeen jossain kortinlähtörajan tuollapuolen.
Ja toisena pointtina tuosta perässä ajamisesta:
Usein siellä ohituskaistalla ajaa joku papparainen nissanillaan mittarinsa mukaan 2km/h yli nopeusrajoituksen tuntien vauhdin huumaa. Matelee siis ohi just sen 2km/h nopeampaa kuin oikea kaista. Mitenkä välität viestin tuolle hepulle, että voisi alkaa suunnitttelmaan oikealle kaistalle siirtymistä ja päästää nopeammat ohi, jos olet sata metriä taempana? Ja jos olet sata metriä taempana on siihen sun eteen tunkemassa jo turbodiisseli Dethleffi tai bensaa suoneen tykittänyt -82 1.0L Fiesta-kuski. Ohituskaistan jälkeen rimpulakuskit ovat edelleen edessäsi - vauhti vaan on laskenut taas sen 10-15km/h.
Ainoa keino päästä ohi tilaisuuden tullessa on olla iskuetäisyydellä.
Ensi kerralla sitten ehkä parempi tuuri
