Sami kirjoitti:
Kun nostat kaasun, niin kaasuläppä sulkeutuu ja ilmamäärämittarin lautanen asettuu myös. Vähän sen vuoksi kierroksetkin alkaa putoamaan ja moottori jarruttamaan, kun sinne ei päästetä ilmaa tai bensaa.
Paitsi sinne päästetään ilmaa tyhjäkäyntikanavan kautta ja kierroksillahan moottorin imu on suurempi kuin tyhjäkäynnillä, joten ilmaakin menee enemmän kuin tyhjäkäynnillä ja bensaa juurikin sen verran mitä ilmamäärämittarin lautanen jaksaa moisella imulla nousta, eli kuitenkin reilusti enemmän kuin tyhjäkäynnillä.
K-jetin eri variaatioissa ilmeisestikkin ei ole kuin sähköisesti ohjatussa jenkkimallissa(KU-Jetronic) polttoainesyötön katkaisu, ellei sitten eurooppalaisessa versiossa sähköisesti ohjatusta k-jetistä(eli KE-Jetronic) ole myös(tästä ei ole tietoa minulla).
Edit: Ja tieto syötön katkaisuun voidaan saada kahdella seuraavista kolmesta tiedosta: Tyhjäkäyntikärjet kaasuläpällä, alipainemittaus imusarjasta tai kierroslukutieto.
Sitä en tiedä mitä kyseisistä tiedoista on käytetty, mutta yksinkertaisimmillaan syötön katkaisu on toteutettu hieman tyhjäkäyntikanavaa suuremmalla kanavalla magneettiventtiilillä ohjattuna määränsäätimen lautasen ohi.