Homma kusee... ainakin mun mielestä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

lucaf kirjoitti:juttu meni jotenkin niin: irroittivat pyörän navan kumin vaihtamiseksi (mielestäni turhaan), no, osoittautui että napamutterin jengat oli sököt = piti vaihtaa koko ulompi vetonivel.
Jos oli vetonivel vanhaa mallia niin pitää irroittaa napa vetoakseleineen. Taitaapi olla paljon helpompaa tehdä niin.

Ja tuohon ap. Luulisi niillä olevan joku korvausvastuu. Vähän aika sitten vaimon kaverilta paloi autosta jotain sähköjohtoja liikkeessä. Itse kyllä peräänkuuluttaisiin sitä miten ne johdot kärysi, tai osa hajosi.

Minun mielestä huoltamot on huoltamoja eli kunnostaa autoja, muutenhan ne olis hajottamoita :lol: Ittellä on kuiten ollu sen verran hyvä tuuri ettei ole teetetyissä huolloissa hajonnut mitään. Enkä koputa puuta.

P.S. Ja nyt tekemään kompostilaatikkoa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
suorsa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kuten on jo esille tullutkin niin hajottaminen ja rikkoontuminen on kaksi eri asiaa. Takaiskujen katkeaminen menee mielestäni kategoriaan rikkoontuminen. Eli tässä tapauksessa korjaamo ei liene velvollinen korvaamaan takaiskua. Noin pitkästä korjausajasta kyllä sietäisi jotain hyvitystä saada. Pumpun vaihtoon ei saa kulumaan päivää enempää vaikka tuntityönä tekisikin.

Tosin, takaiskujen irrottamiseen on kyllä monta erilaista tapaa. Itseltäni en ole rikkonut kuin yhden ja ko. osa on tullut irrotettua jokunen kymmenen kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
patu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja patu »

Ei tuu mitään eeeeeei..... :evil: kävin maanantaina kyselee :arrow:
Juu saat tiistaina tai keskiviikkona :arrow:
Soitin keskiviikkona joko voin hakee pakko saada vknlopuksi käyttöön :arrow: juu ei laitan juuri osia kiinni huomenna saat :evil:
No tänään soitettiin :arrow: Kuule on niin paljon hommia et tiukkaa tekee että huomen illalla saat autosi, soitan päivällä missä vaiheessa on homma menossa.... 8O

Ei siinä mitään mutta mun tonnarin on seissy siin samassa kohtaa pihalla kolme viikkoa :evil: ja kaikki tarvittavat osat ovat olleet hänellä jo viikon ja ei oo tehnyt mitään asian eteen puhuu vaan p....a kun soitan hänelle "Öhöm oon just laittamas kasaan".
Ja nyt kun uusi viikko alkaa ja jos homma ei oo kunnossa huomenna hinautan sen pois sieltä :twisted: ois pitäny vaan aikoja sitten :evil:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Coltti
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Sellasta se on kun ei itse tee, kusetetaan, viivytellään ja RAHASTETAAN...
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

patu kirjoitti:Ei tuu mitään eeeeeei..... :evil: kävin maanantaina kyselee :arrow:
Juu saat tiistaina tai keskiviikkona :arrow:
Soitin keskiviikkona joko voin hakee pakko saada vknlopuksi käyttöön :arrow: juu ei laitan juuri osia kiinni huomenna saat :evil:
Käy pyytään kirjallisena lupaus valmistumispäivästä (olettaen toki, ettei tule n+1 uutta vastoinkäymistä autosta hajoavien/rikki olevien osien takia). Ellei onnistu, päivittäin lisää alennusta. Ellei kelpaa, auto pois.

Ja niin, arvaatte varmaan yhden syyn, miksi pyrin tekemään kaiken itse...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
stara
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja stara »

pitää olla aina vara- avaimet itsellä, jos saapas saa liikaa valohoitoa niin ajaa vaan kylmästi kärryn veke ja unohtaa koko jutun. Joku vammahan sellaisilla on jotka ei osaa pysyä aikatauluissa ollenkaan tontilla, työn laatu on todennäköisesti samaa luokkaa.
jos kyselee jotain niin sanoo vaan, jotta olis tullu liian kalliiks ku niin kauan kesti.
:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
patu
"Hölösuu"

:P :P :P :P :P :P
No tulihan se kuntoon viimeinkin tämän viikon keskiviikkona sain haettuna ehjänä takaisin 8O ..... tiistaina käytiin jo hinausköysi mukana kyselemässä ja taas oltiin joku liitin rikottu :evil: joten keskiviikkona saat ja nyt tälläkertaa sit tosissaan sanoi saavansa kuntoon....... No keskiviikkona sit vihdoin ja viimein soitettiin, että kunnossa on. Ei siinä mennyt kuin kuukausi ja kolme päivää :roll:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
stara
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja stara »

patu kirjoitti: Ei siinä mennyt kuin kuukausi ja kolme päivää :roll:
jos noin alkaa maailman kirjat olemaan, niin normiperhe tarvitsee ainakin yhden vara- auton. Ja aina kun vie korjaamolle niin pitää heti panna se seisomaan, eli aina tulee se kuukauden pakollinen seisotus, jos ei meinaa kaikista kolmesta vakuutusta maksaa
seurat ongelmat ovatkin seuraavan laatuisia:
- parkkipaikat loppuu
- viat, vahingot, varkaudet ja vandalismi lisääntyvät tietenkin suhteessa autojen määrään
kaikki saappaat on oltava just samanlaisia, jotta renkaat ja varaosat ovat kaikkiin käypäsiä
- ketutus lisii vissiin esimerkkitapauksessa 3/2 ² eli 2,25 kertaiseksi, ei oo heleppoo
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
himmee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja himmee »

Coltti kirjoitti:Sellasta se on kun ei itse tee, kusetetaan, viivytellään ja RAHASTETAAN...
Aivan samaa mieltä. Niin kauan kun itse pysyy kunnossa niin eikun ruuvaamaan. Kumminki tulee itsekkin tehtyä kaikki hommat pihalla, vaikka joskus vituttaakin kun tuloo vettä tai räntää, mutta näpit jäässä vaan hommiin.

Tottakai jotkut erikoislaitteita tarvitsevat hommat on hyvä teettää jossain (sekin on opittu :oops: ) tai erikoistiedot/taidot.

Tämmönen ruipelo puupääkin on oppinut ruuvaamaan pyörän pultin irti niin ei voi kun ihmetellä kun toiset ihmiset ei VIITSI! :?
VW transporter 2.5tdi vm.99
himmee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja himmee »

9-5T kirjoitti:
himmee kirjoitti:Tämmönen ruipelo puupääkin on oppinut ruuvaamaan pyörän pultin irti niin ei voi kun ihmetellä kun toiset ihmiset ei VIITSI! :?
Liian yksinkertainen homma itse tehdyksi :lol:
Aivan, ollaan vain viksuja vai oliko se fiksuja..kumminki. :D
VW transporter 2.5tdi vm.99
patu
"Hölösuu"

Onhan se tietenkin niin, että nopeemmin oisin saanut sen pumpun vaihdettuu itsekin... Mä oon nykyään niin laiska :lol: pääse paljon helpommalla kun vie korjaamoon (ei tuonne kyseiseen enään koskaan)
Poy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Poy »

Voit ehkä tietääkki tämän linkin, mutta tuonne kannattaa laittaa palautetta:

http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php?sivu=1
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
turkkaki
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

juu laitetaan nyt tuo lähinkin tapaus... ite en ollu maksajana, mutta k.o. auto on nyt mulla..

tonnai alko takkuamaan, sammuili, ja semmosta.
vietiin oikein valtuutettuun bosh huoltoon.. nonih ja sitte.. tutkivat pari päivää, ja ilmoittivat että vika täyty olla tuossa viri-lastussa, kun ei tässä tunnu mitään olevan.. ja sitähän ei uskottu, kun on toiminu ihan moitteetta tähänkin asti.
no nämä etsi vielä toisen viikon, ja sitte ilmottivat, että vika on pahentunu, ja nyt ei lähde enää käyntiin ollenkaan..
DI/APC rikki.. no hommattiin heille semmonen, pari päivää ja saatiin "ehjä" auto ulos. noh.. cruise ei toiminu, ja kun taas ajeltiin pidempää lenkkiä, niin vikakin palasi.. että hehheh..

no auto rengastielle, ja eräs jarkko pellin alle.. soittivat samalla viikolla, että tän sais tulla hakeman, kun oli tuo hall-anturi vaan paskana..

että semmosta.. ja voitte kuvitella millanen lasku tuli tuosta ensimmäisestä paikasta.. epäilisin, ettei sitä koskaan maksettu.

ai niin ja siitä cruisesta tuumasivat rengastiellä, että kyllä se ihan ehjä on, mutta täytyy noi johdot laittaa kiinni, että toimii..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
sefo
"Tuplakaasari"
Viesti:

Pumpun vaihto 900i16 -89

Viesti Kirjoittaja sefo »

Oudon vaikeata ammattimiehelle tuo pumpun vaihto! :?

Itse jouduin toissa kesänä korjaamaan tehtaan parkkipaikalle hyytynyttä Saabiani. Bensapaineen mittaus näytti 0bar ja pumpulle tuli jännite startatessa. Vastusmittaus näytti ääretöntä. Pumppu voisi lähteä käymään kunhan sitä voisi kolauttaa mutta miten sitä löisi sehän on kumityynyillä. Saatuani pumpun käteen pienen kolautuksen jälkeen se toimi, tosin väristen (virta irtojohdoilla akusta). Motonetistä hakemaan uutta pumppua tilalle. Hieman meni aikaa letkujen kanssa nysvätessä, koska letkukoko ei ollut aivan sama kuin ennen.

Koko hommaan Motonettireissuineen meni alle kolme tuntia pohjolan tallissa.

SF
patu kirjoitti:Ei se väärinkään oo.....
Perkele siel se autoni seisoi pihalla kun tänään ohi ajoin korjaamon edestä.... ei mitään ole tapahtunut, vaikka osat on viety oikeen käteen asti sille jo viime perjantaina ja sanoin, että tämän viikon aikana on pakko tulla kuntoon... ei siinä mitään, mut jos se vika ei olekaan bensapumpussa :evil:
Vastaa Viestiin