Tietäväinen kauppias

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
alustar
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

J-ani kirjoitti:

Hyvä tarina kehkeytyi myös tästä uusimman nopan evoluution tekniikan luovuttajan hankinnasta mutta siitä toisella kertaa. :lol:
Pistähän nyt samaan syssyyn niin saa muutkin kivat naurut :)

Omista kokemuksista sen verran, kun olin katselemassa itselle og900:sta. Muutamilta ehdokkailta pyytelin laittamaan kuvia tarkemmin esim. perinteisistä ruostepaikoista. Paras myyntipuhe oli, että auto on "vähäruosteinen", peräkontissa vain pintaruostetta, noh pyytelin tarkemmat kuvat ja nepä kertoikin enemmän kuin tuhat sanaa. Peräkontissa todellakin oli vain pintaruostetta, sen helvetin ison reiän ympärillä :lol: . Ilmeisesti tämä vähäruosteinen on hyvin laaja käsite eri puolella suomea... :roll:
SAAB 99 -83 GL
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Heh. Kokemuksia tuntuu olevan monilla.

Itse kävin kerran katsomassa yhtä og900, kun tarvitsin varaosia tuohon ilmastointiin. Piti olla vähäruosteinen auto ja toimiva ilmastointi.

Noh, ovien alareunat oli paikattu uretaanivaahdolla, mikä oli sitten muotoiltu veitsellä ja maalattu yli. Ja se ilmastointi, no...... olihan siinä se puhallin mikä puhaltaa ilmaa matkustamoon.......... En kokeillut toimiiko se.

Seuraavaa ilmastoitua varaosayksilöä kun ostin, niin vaadin saada sähköpostilla kuvan kompuran tyyppikilvestä (ei siksi, että niitä kompuroita olisi ollut erilaisia, vaan siksi että se yleensäkin on olemassa...). Tuntemattomista kun ei voi tietää...
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
mestari
"Hölösuu"

kerran kauppaa puhelimessa

Viesti Kirjoittaja mestari »

kerran olin ostamassa saab 95 kaverilta ja keskustelu meni jotenkin näin

O: onko kori kunnossa
M: on see
O: miten renkaat?
M: 2 renkaat kesä ja talvi
O: onko kesärenkaat nokian 06:t ilman nastoja ja talvikumit 06 nastoilla?
M.: hetken hiljaisuus= MISTÄ ARVASIT
O:onko kone kunnossa ja miten tasapainoakseli?
M:kyllä se tyhjäkäynnillä vähän loimuaa mutta suoralla tiellä menee kuin juna.
(todellisuudessa tasapainoakseli oli jo lopussa samoin laakerit)
Kaupat kyllä tehtiin mutta hintaa piti hieman tarkistaa.
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

lucaf kirjoitti:Myyjän ja ostajan välisestä kommunikaatio-ongelmasta löytyy mielestäni klassisia tapauksia käyettyjen renkaiden markkinoilta. Kerran eläessäni olen positiivisesti yllättynyt nähdessäni myytävän tavaran livenä, joku saabisti myi minulle kaksi vuotta sitten uudenkarheita talvirenkaita, ja meinasin tipahtaa nähdessäni renkaat, sillä ne tosiaan olivat uudenkarheat.
Tämä on niin totta kyllä tämä!

Pakko vastata kun kerran itsekin yllätyin positiivisesti.
Oli täällä Saabclubilla myynnissä 16" vanteet renkaineen. Eturenkaat olivat kuulemma kuluneet mutta pintaa vielä jäljellä, takarenkaat hyvät.
Juurikin tuota Lucan sanastoa sovelsin ja ajattelin itsekseni, että nojoo, ihan OK-hinta on, jos ei tartte tuohon settiin vaihtaa kumit kuin eteen, josko niillä takakumeilla vielä tätä kesää vähän ajaisi.

Olihan siinä hieman yllätystä kun vanteet tulivat renkaineen. Olen nyt niillä huonommilla kumeilla ajanut koko kesän, taitaa riittää loppuun asti.
Paremmat olivat uuttavastaavat.

Kiitoksen vain nyt nimeltämainitsemattomaksi jäävälle myyjä-klubilaiselle hyvistä kaupoista!
Vastaa Viestiin