Motonetin "autotalli" 38-8251 on partykatos, sökö!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Motonetin "autotalli" 38-8251 on partykatos, s

Viesti Kirjoittaja stara »

Raser kirjoitti:
Kaukaa viisaana (?) laitoinkin jo aiemmin kuormaliinoja (euron kappale) pitkittäin noiden katto-osan poikittaisten putkien väliin, niin että kattopressu ei muodostaisi aivan mahdotonta pussia lumen painaessa sitä.
kaveri myös laittoi noita kuormaliinoja mutta ei pitkittäin, koska silloinhan se tekee huonosti tyhjentyvää patoa sinne puoliväliin lapetta. Hän laittoi kattokannattajien välille niitä, minusta se tuntuu toimivammalta.
Taidan tosiaan omaan heppailla muutaman kannattajan vielä lisää, paremmin tyhjenee itsekseen suojakeleillä. Tämä talvi ny on ollut poikkeuksellisen helppo lumien suhteen. Hintaisekseen ihan toimiva suoja tuo on, ja ei tarvitse mitään lupia haeskella koska on kyse ns. väliaikaisesta ratkaisusta.
Minä en käytä ollenkaan niitä päätypressuja, koska ihan riittävän suojan saa jo ilman niitäkin ja ei niitä viitsi kelata edestakaisin käyttöautossa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Motonetin "autotalli" 38-8251 on partykatos, s

Viesti Kirjoittaja Raser »

stara kirjoitti: kaveri myös laittoi noita kuormaliinoja mutta ei pitkittäin, koska silloinhan se tekee huonosti tyhjentyvää patoa sinne puoliväliin lapetta.
Aivan oikein..., minun ratkaisuni johtui siitä yksinkertaisesta syystä, että en ylettynyt tikkaillani vetämään sitä liinaa harjaputken yli. Korkeutta sinne tulee sentään 3,5 metriä ainakin!?!

Onneksi sellaista "patoa" ei kuitenkaan muodostunut, eikä pusseja liinan molemmille puolille. Liinat ovat aika tiukalla ja itse pressu on melko tiukalla myös, ehkä vähän liiankin tiukalla tuohon materiaaliin --> saattaa tulla repeämiä.

Tosiaan, kesällä katto täytyy tehdä sellaiseksi että se kestää talven lumet.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

lisäidiksiä teltoista

Viesti Kirjoittaja stara »

Jos tolppaväli on luokkaa 2 metriä ( kuten usein on), niin kandee ostaa 2 teltaa ( halpoja kun ovat) ja modaa niistä katto/ tolpat mahdollisimman tiuhaan. Näin katto ei painu pahemmin notkolle ja saattaa jopa tyhjentyä lumesta itsekseen ( mallista riippuen) Varapressutkin ovat siten valmiina.
Tuo modaus ei kovin työläs ole ja vaatii vain putkien lyhentelyä.
Lisäksi n. metrin kattotuolien väli mahdollistaa myöhemmin esim pellin laiton katolle ( tietenkin laudat ensin ruoteiksi)
Jos hakee lisää jäykkyyttä niin peräpäätyyn ristikko talveksi ja räystäiden tasoon vinojäykisteet seinien välille ( päätyristikon jäykkyys siirtyy näiden avulla) ( saa tehtyä ylijäävistä putkista)
Kaikki liitokset varmistin lukitusruuvilla, eipähän aukea tuulessa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin