projekti potkii pahasti päähän
No osaa tosiaan onni potkiasaapasjalkakissa kirjoitti:No nyt on tonnari ollut jo toistamiseen maalauksessa. Ovien alareunat olivat tälläkertaa hyvät, (tai ainakin niistä ei puuttunut paloja ja pelti oli uutta) Mutta, mutta... Auto on edelleenkin appelsiinipintainen, eikä pohjia ole vieläkään tehty kunnolla ja maaliin on päässyt roskia. Molempien sivupeilien valumajäljet oli hiottu, mutta ei ilmeisesti maalattu koska olivat aivan karheat. Syyssateet eilen aamulla toivat ikävän yllätyksen; autossa satoi sisällä yhtä paljon kuin ulkona. Kuskin penkillä lätäkkö, jalkatilassa toistasenttiä vettä, kattopahvi läpimärkä, yksi hälyn tunnistin tiputti vettä.. Tänään vaihdoin talvinakit alle ja puhalsin kattoluukun vedenpoistoreiät paineilmalla. Pesin auton ja kaatelin sen jälkeen taas matoilta litratolkulla vettä pois. Hienosti ruostekorjattu luukku.. Vedenpoistoreiät vetää kyllä, mutta vesi tulee sisään reunoista. Olishan se pitänyt tietää, kun ruostekorjauksen jäljiltä luukku alkoi vinkumaan.. Ei siinä muuten mitään mutta ei kovin kiva ylläri ja olishan se ihan kiva olla auto jota vois säilyttää ulkona. Perkeleen perkele. Ja tilasin siihen viimeviikolla rengaskeskiömerkit, että saan keulille, olin kyseisiä jo kauan hamunnut mutta ne lähetti mulle niiden sijasta ne samaiset "uistimensyöneen lokin näköiset" mitä saa Motonetistä. Eikä uusi vaihdekepinnuppikaan käynyt vaikka piti.. Että näinpä hienosti jatkuu tämä projekti. En ole paha ihminen, mistä minua rankaistaan!? Nyt selvitetään kuka on pilaantuneesta sisustasta ja mahdollisesti hälystäkin korvausvastuussa..

-
- "Aero"
Juu eihän maalari tietenkään myönnä mitään, väittää vaan, ettei parempaa jälkeä voi saada aikaan ja ettei ruostekorjauksen jäljiltä luukku ole millään voinut alkaa vuotamaan.. Tästä tulee pahimmassa tapauksessa tonnien lasku. Yritän selvittää kuka on korvausvastuussa, kun oma vakuutuskaan ei ilmeisesti korvaa tämmöisiä ylläreitä. Mitään ennakkotapaustakaan ei vastaavasta tilanteesta löytynyt ja vakuutusyhtiön sivuillakin käsitellään vain talojen maalausta ja vesivahinkoja..
Olen yrittänyt pitkin päivää soittaa kuluttajaneuvojalle, mutta puhelimeen vastaaminen tuntuu siellä ylitsepääsemättömän vaikealta. Alkaa kohta usko loppumaan koko auton kanssa. 

ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
-
- "Aero"
Joo-o. Kuluttajaneuvoja sanoi, että pitää hakea kirjallisena toisesta maalaamosta selvitys siitä, ettei jälki ole asianmukaista. Ja lähettää se kirjallisen reklamaation kanssa maalanneelle maalamolle. Jos siitäkään huolimatta, eivät suostu hyvitykseen tai sovitteluun niin voivat vasta auttaa. Eivätkä sittenkään takaa että saisin rahani takaisin, vain korkein oikeus voi määrätä maalaamon vahingonkorvauksiin ja kauppahinnan palautukseen. Ja luukku ja sen vuotamisesta aiheutuneet vahingot mun pitää korjauttaa itse ja jos vahingonkorvaukset tulevat maalarin maksettavaksi niin sitten saan rahat siitäkin takaisin. Ei paljon lohduta. Ei mulla oo rahaa enää korjauttaa sitä. Se siitä autosta sitten. Kai täytyy vaan tyytyä myymään rakkaani pois ja ostaa joku rottelo. Enkä enää ikinä sijoita autoon penniäkään. 

-
- "Aero"
Kylläpäs tuntui tuo neuvoja p*rkele osaavan asiansa... Juu. Yksikään maalaamo ei suostunut kirjoittamaan, eivät kuulema voi ruveta toisen työtä väheksymään. Käännyttivät suomen vahinkotarkastukseen. Vahinkotarkastuksessa kysyivät vakuutusyhtiötä ja vaikka tää ei vakuutusasia olekaan niin eivät suostuneet katsomaan, koska yhtiöni ei kuulu vahinkotarkastukselle. Käskivät sieltä sitten oman yhtiön vahinkotarkastajalle. Oman yhtiön piste oli mennyt silloin jo kiinni, joten soitin ja kysyin onnistuisiko muina aikoina. Selitin asiakaspalveluun koko tarinan ja yrittivät ensin, etteivät tarkasta koska ei kuulu heille. Hetken mietittyään kuitenkin myöntyi, että kyllähän sen lausunnon voi silti antaa. Otin sitävarten töistä vapaata, että pääsin tarkastukseen.. mutta: vakuutustarkastaja kieltäytyi antamasta lausuntoa koska ei ollut kolaritapaus, vaikka puhelinkeskustelussa vakuutusyhtiön edustajan kanssa sovittiin että he katsovat sen. Tarkastaja käski hoitaa asiani muuten. Mitä h*elvettiä ne oikein kuvittelee! Nyt oon sitten taas alkupisteessä, että näin. Eivät edes sitten suostuneet autoa siellä muutenkaan katsomaan, että olis saanut vahinkotapauksia ajatellen autoni arvon arvioitua uudelleen, etteivät yrittäisi sitten jotain paria sataa tarjota jos vaik menis lunariin. Tais toi tarkastajakin olla vähän liiaksi elämäänsä kyllästynyt, niinku mäkin kohta, ellei tähän tule jotain selvyyttä. Kyrsii vaan lievästi ilmastuna kun tonnikaupalla uponnut tohon rahaa ja sit käy näin. 

Otappa selvää tarkastaako tuo suomen vahinkotarkastus jos maksaa tarkastuksen itse(koska oikeusjutun mahd. ratketessa eduksesi, pystyisit vaatimaan tarkistuskulut takaisin)? Minä voin kysäistä parista tutusta maalaamosta neuvoa asiasi suhteen ensiviikon alussa.. itseasiassa yhdestä jo viikonlopun aikana kun senverta tuttu että ilkeää soittaa vapaa-aikanakin.
Saisitko mailiini(myrkky@luukku.com) muutaman lähikuvan(mieluiten JPG formaatissa) maalipinnasta ja sen kauheimmista kohdista, niin kyselisin(muutamaltakin) ammattilaiselta mitä sille pitäisi hänen mielestään tehdä.
Pistä privana tai mailina jos asiassa on jotain muuta erityisesti huomioitavaa.
Edit: Ja kattoluukun ruostevaurion korjasi tämä sama taho joka maalasi auton?
Edit2: Ja onko pinta tosiaan silmäänpistävän epätasainen? Normaali maalauksessa pinta jää enemmän tai vähemmän appelsiiniksi aina.. katso vaikka uusia autoja kriittisin silmin. Peilisileät ovatkin jo välihiontojen kanssa tehtäviä erikoismaalauksia.. ja ne maksavat.
Saisitko mailiini(myrkky@luukku.com) muutaman lähikuvan(mieluiten JPG formaatissa) maalipinnasta ja sen kauheimmista kohdista, niin kyselisin(muutamaltakin) ammattilaiselta mitä sille pitäisi hänen mielestään tehdä.
Pistä privana tai mailina jos asiassa on jotain muuta erityisesti huomioitavaa.
Edit: Ja kattoluukun ruostevaurion korjasi tämä sama taho joka maalasi auton?
Edit2: Ja onko pinta tosiaan silmäänpistävän epätasainen? Normaali maalauksessa pinta jää enemmän tai vähemmän appelsiiniksi aina.. katso vaikka uusia autoja kriittisin silmin. Peilisileät ovatkin jo välihiontojen kanssa tehtäviä erikoismaalauksia.. ja ne maksavat.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)