Saabien kilometrimäärät?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Omat on kaikki ollut suht vähän ajettuja... :roll:

9000i -88 340 tkm
900 C -89 360 tkm
900i -88 260 tkm
900 C -89 300 tkm (tekn. ~ 150 tkm)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mukavaa että tulee tämäkin puoli esille että Saabeilla myös Ajetaan.

täältä foorumilta, etenkin malli-osioista saa äkkipoika käsityksen, että tämä on joku Saabnistien vertaistukiryhmä vikoineen ja murheineen :lol:
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Kokemukseni perusteella og satkut joutuvat luovuttamaan kilvet keskimäärin 370 tkm:n paikkeilla.
Nimim. takapihalla 13 og satkua.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Noi sun 13kpl takapihan("Satkut" eli siis 900?) hajos ennen 400 000 km? 8O
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

251265 kirjoitti:Noi sun 13kpl takapihan("Satkut" eli siis 900?) hajos ennen 400 000 km? 8O
Ei suinkaan kaikki. Kuten kerroin ne ovat vain joutuneet luovuttamaan kilvet keskimäärin tuossa vaiheessa. Osa on jopa ihan ajokuntoisia.

Käsittääkseni suurimmat syyt rekistereiden poistoon ovat olleet ruoste ja kansiviat. Joissakin vikana vain vetonivelien pauke.

Tarkennuksena mainittakoon, että itse olen poistanut rekisteristä noista vain pari.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Löytyykö sulta yhtään automaattia?
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Viesti Kirjoittaja taunu »

Mulla on -84 tomaatti ja mittarissa 340000,käy ja kukkuu edelleen...mut ei kauaa!
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Aamulla tulin töihin 900iA:lla jossa on kohta tasan 350 tkm mittarissa eikä toi vielä näytä luopumisen merkkejä.

Korissa pohjan pitäis olla suht kunnossa, ovien alareunat ja kaaret on vähän haperot mutta pellit muuten suorat ja kunnossa. Tulee muuten myyntiin viimeistään keväällä, saa varata :D
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Itellä tossa tonnarissa vähän päälle 370tkm mittarissa, ja huomenna menossa kanspahvin vaihtoon.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Paljon pahvin vaihto kustantaa??
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Niin itsellä myös automaatti, eikä sillekään ole tehty muuta kuin öljynvaihdot+suodatin, eikä mitään ongelmia ole ollut vaikka mittarissa tosiaan se 460000.

Kerran vain kylmänä, pakkasta noin 30, ei tahtonut aluksi mennä neloselle mutta lämmettyään pelasi kyllä.
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Kuinka voi muutama sana rauhoittaakaan miehen pientä mieltä!!

Syksyä!! :D
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

251265 kirjoitti:Paljon pahvin vaihto kustantaa??
200e työt + plaanaus 35e + yläpään tiivistesarja motonetista (huom. elringin pahvi) 70e sis.pk. Eli siis yhteensä 305e.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

No toi 300 ei oo mikään kauheen paha rasti..
Olis tulevaan 900 tiedossa sytkän ajotus ja tiivistää öljypohja..?
Tartteekohan siihen vaihtaa samalla uus tiiviste?
Olisko sulla mitään hajua missä moinen homma kannattais teettää ja paljonkohan se tulis maksaan??

Noi hoituu kuullemma tunnissa..
merkkihuolto veloittaa 40- 50/t ???

tavallinen korjaamo ehkä hiukan halvempi?
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Vaikea sanoa missä kannattaa sielläpäin homma teettää, täälläpäin merkkiliike taitaa velottaa 65e/t ja muiden korjaamoiden hinnat vaihtelee 35-45e/t
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Vastaa Viestiin