Ostin uuden japsin!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Saappi Kuski kirjoitti: Toinen mitä en ymmärrä on että kysyttekö te tosiaan vaimon mielipidettä auton hankinnassa? Täysin vieras ajatus meillä.
Meillä emäntä tykkää ihan hulluna tuosta 9000:sta...
Meillä kysytään. Itse halusin avoimin mielin kokeilla muita merkkejä, Skodasta lähtien (joka oli muuten erittäin hyvä!), mutta vaimolta (uuden auton pääasialliselta kilsojen kerääjältä) tuli vahva mielipide että vain saab käyp. Okei, ajattelin, passaa mulle.
Meillä taas ei tykännyt tonnarista. Jos pihalla oli og900 ja tonnari molemmat tarjolla, lähti rouva aina liikenteeseen satkulla. Kuulemma ajomukavuus/helppous syistä. Että meitä on moneen junaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Meilläkin vaimo omi tonnarin siten, että minä saan armollisesti suorittaa ainoastaan huollot ja siivoukset. Ajaa saan joko tankille tai katsastukseen. Muuta hupikäyttöä ei hyvällä katsota :D
900C -86
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Onhan tuo uusi Civic ihan jännän näköinen ja moderni peli. Tuon kokoluokan japseista ihan ehdoton valinta.

Kuitenkaan itse en ehkä Suomen talveen juuri sitä valitsisi, mutta kesällä varmaan ihan jees ajokki.

Henk. koht. pikku Lexus eli 220:nen pitää käydä kyllä koeajamassa - kuulemma aikas laadukkaan oloinen peli - tosin tuo nykyinen eli Saab 9-3SS asettaa varsinkin talviominaisuudet huomioiden riman varsin korkealle.
make_saab
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 17:43
Paikkakunta: Tampere/Kangasala

Re: Ostin uuden japsin!

Viesti Kirjoittaja make_saab »

HMK kirjoitti:
Kovimmat saabistit pitävät minua varmaan hulluna, mutta itse olen ainakin avoimin mielin liikenteessä ja uskon vakaasti, että Civic lunastaa paikkansa hauskana käyttöautona.
Onhan se uusi auto hauska niin kauan kuin se toimii ja takuut on voimassa.

Takuut loppuu ja auto rupee pamahteleen suunnasta jos toisestakin niin kyllä se vanha saabbikin taas kelpaa teidänkin talviautoksi :lol:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Mulla oli -97 GT Primera lähes uutena hankittuna. Ajoin 5v/100tkm ja meni ajovalopolttimot, takaluukun kaasujousi, jarrupalat ja toinen raidetangon pää vaihtoon sinä aikana. Huollossa vaihdettiin suodattimet ja öljyt. Extrana jouduttiin vaihtamaan ilmastoinnin katkaisijaan taustavalopolttimo.

Kuva

Auto oli sellainen, että olisi silmää räpäyttämättä voinut lähteä vaikka maailman ympäri ajamaan. Erittäin luotettavan tuntuinen peli.
900C -86
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ASTech kirjoitti:Mulla oli -97 GT Primera lähes uutena hankittuna. Ajoin 5v/100tkm ja meni ajovalopolttimot, takaluukun kaasujousi, jarrupalat ja toinen raidetangon pää vaihtoon sinä aikana. Huollossa vaihdettiin suodattimet ja öljyt. Extrana jouduttiin vaihtamaan ilmastoinnin katkaisijaan taustavalopolttimo.
Auto oli sellainen, että olisi silmää räpäyttämättä voinut lähteä vaikka maailman ympäri ajamaan. Erittäin luotettavan tuntuinen peli.
Ja silti menit ostamaan saappaan :D . Itsetuhoinen kaveri :D . Vaan missäpä näissä olisi vikoja jos huoltaa silloin tällöin. Eri asia mitä autoa ajelee sujuvasti luottamuksella 400tkm jälkeen mutta se ei ole kaikille ajankohtaista. Ei tuo primera huono kärry tosiaan ole. Tosin pieni sisätiloiltaan.
Eriävän mielipiteen heitän tuohon Hondan ulkonäköön; minusta se ei ole kaunis. R-typet kyllä kulki kivasti jos muisti pitää kierrokset yli 5000 jatkuvasti, alle sen oli ihan kuin mikä tahansa auto.
Mutta jokainen ostaa autonsa tarpeensa mukaan. Ei pidä unohtaa HMK:n kaunista cabriolettia, josta meistä monet on kateellisia :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Heh cabriosta ei tarvi olla kateellinen. Sen takia nälkävyötä kiristellään vielä monta vuotta 8O Toivottavasti valitus tuo edes jotain takaisin karmeista veroista.

Huhujen mukaan joku muukin olisi tuonut Viggen cabrion Suomeen? Vahvistakoon ken tietää. Avosaabien hinnat ovat joka tapauksessa laskeneet Saksassakin huomattavasti.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Njoo. Meillä menee homma niin, että minä maksan bensat, vakuutukset ja verot. Ja silti auto jää pihaan, kun aamulla lähden töihin :lol: No, mulla onkin 3 kilsaa työmatka joten sen takia ei kannata Saabia startata. Tosin niitäkin aamuja on ettei jaksa pyöräillä. Mutta se siitä.

Semmoinen on pakko myöntää, että tuollainen PrimeraGT on monen muun auton kanssa erittäin siistin näköinen. Kaipa siinä olevat spoilerit yms. seikat on vaan niin simppelit, että mun silmä tykkää ja ku ottaa huomioon et se on autotehtaan tekemä. Roissa on tuommoinen pyörinyt vuosikausia ja se on vielä sellainen kuparin/messinginvärinen. Nykyäänhän samaa sävyä jokaisessa tuunatussa autossa mutta eipä siitä spoilerihärpäketuningista siistiä saa maalilla :D

Niin, mites on HMK, onko tuossa Civic sportissa sitä sporttia kanssa? Tuli vaan niin hyvin mieleen eräs kerta, kun vaimon kanssa käytiin Kokkolassa jollain messuilla ja koeajamassa Ford Focus sporttia. Kiihdytin 8-tiellä ja kysyin mukaan lähteneeltä autoliikkeen hepulta missä kohtaa se sportti tulee? Heppu kysyi perään, että minkälaisella autolla minä ajan ja vastasin ajavani 900Turbo16 Saabilla. Heppu vaan tyynesti vastasi, että nyt hän ymmärtää esittämäni kysymyksen. Mutta eikös siinä ollut 140hp kone, joten sillä luulis saavan jo sporttia pieneen autoon? Tai no, eipä Civicikään mikään pieni enää ole.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

No 140hv Civic ei ole tosiaan mikään tykki. Vanha 97-mallin 150hv GTI Golf (entinen auto) tuntui kiihtyvän paremmin. Mitään mahdottomia eroja en tosin huomannut koeajolla, mutta kierroskone tuo honda on luonteeltaan jos reippaammin haluaa ajaa. Kun on turboon tottunut niin sitä jäi kaipaamaan. Parasta kyytiä on saanut isän vanhalla 1988-mallin 900 turbolla, jossa oli muistaakseni 155 hv. Siinä se turbon potku oli aivan mahtava ja ajaminen todella hauskaa.
Kyllä se todellinen sportti turbon vaatii!


Sekä mikä Hondassa erityisesti miellytti oli täsmälinen vaihteisto. Vitonen sopi mainiosti kaupunkiin ja kutosellakin pystyi ajamaan muutenkin kuin satasta. Vaihtamistarve oli aivan eri luokkaa kuin Golfissa, missä kolmosta isompaa ei voi kaupungissa käyttää. Samoin auton halllintalaitteet (vaihteisto, ratti, polkimet ym.) vaikuttivat juuri passeleilta kaupunkiajoon mihin autoa tullaan eniten käyttämäänkin.

Varmaan se tuleva s-type tarjoaa halukkaille parempaa kyytiä, mutta tällaiselle 37v. se menee taas liikaa tuningin puolelle :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eipä nykyään nuo pienemmän luokan autokkaan kauhean kevyitä ole joten en yhtään ihmettele ettei tuo kivikki ole tuolla 140hv/174nm mikään kauhia raketti. 8)

hondan sivuilta:
omapaino 1240kg
suurin sallittu kokonaispaino 1750kg


esim. kuuppaa tuo pannu voisi jo liikuttaa ihan kivasti :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jos minä kysyisin vaimolta että mnkälainen auto sen mielestä pitäisi hankkia niin se todennäköisesti vastaisi että "ööh.. vaikka punainen?" :)
9000CS 2,3
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

Meillä kyllä emäntä osallistuu aktiivisesti autonhankintaan.. Ei kai kukaan sentään autoa hanki antamatta vaimon sitä koeajaa, jos sen sillä on tarkoitus joskus ajellakin.

Olemme nyt koeajelleet toistakymmentä menopeliä muutaman päivän aikana, ja kun emäntä ratin takana painaa rampilla tallan pohjaan yleisin kommentti on "it's not bad, but it's not as gutsy as our Saab was".

Saabejahan täällä on turha yrittää etsiä. Koko provinssissa on täkäläisen nettiauton tapaisen palvelun listoilla kaksi Saabia, '84 satku (lähtisi reilulla 3000 eurolla, ajettu 200tkm) ja '95 cabrio muutaman sadan kilometrin päässä.

Japanilaisilla autoilla on täällä melko hyvä maine, Saabit rinnastetaan kohtuullisesta mainonnasta huolimatta Lada Nivaan, niitä kun aikoinaan myytiin täällä rinta rinnan. Kun täällä mainitsee että on ajellut Saabilla, tavallisin kommetti on jostain syystä "It's not really a good winter car eh?"
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...jea what about those kanadians :roll: ....elikkäs Asteriksiksi "hulluja nuo kanukit" :lol:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

HMK kirjoitti: Sekä mikä Hondassa erityisesti miellytti oli täsmälinen vaihteisto. Vitonen sopi mainiosti kaupunkiin ja kutosellakin pystyi ajamaan muutenkin kuin satasta.
Onko se sit niin että tuo kutonen on jo liian pieni maantielle 100 km/h nopeuteen :?:
Ihmettelin yhtä uuden auton ostajaa kun kriteerinä oli että täytyy 3 vaihteella saada kadun kulmat ajettua.....siis sehän on ihan siitä kiinni kuinka vaiheet välitetty.
Muistan autokoulu ajoilta kun mondeolla vedeltiin 60km/h vitosella mutta se vitonen oli sit jo auttamattomasti liian pieni 100km/h verrattuna esim 9-3 2.0t laatikkoon.

Jos tää tyyli jatkuu, että vaihteita vaan lisätään ja niiden välit pienenee niin itse en osta enää muutakuin automaattivaihteisia autoja, ettei tule kulumia oikeaan käteen :D
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mitä tuli kokeiltua niin kyllä sitä kutostakin voi käyttää alle satasessa. En tosin kokeillut ihan pienissä nopeuksissa. Kutosella ei juuri kiihdytellä eikä se siihen ole tarkoitettukaan. Omasta mielestä kutonen on aika turha. Vitosella pärjäsi 120:iin hyvin eikä melukaan ollut mahdoton. Kai sitä kutosta pitää opetella käyttämään jo bensan säästönkin takia.

Välitykset on Civicissä tosiaan eri luokkaa kuin 10v vanhassa Golfissa. Itselle se on ainakin plussaa, että vaihtamistarve vähenee huomattavasti.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Vastaa Viestiin