V70:n penkit kyllä muistuttaa enemmän surkeaa nojatuolia kuin autonpenkkejä joissa viitsii istua satoja kilometrejä putkeen. Oulu-Ylivieska välillä jo alkaa vituttaa...Olli Kinaret kirjoitti:Ainakaan nykyisen 93:seni penkit ei pärjää mitenkään ex-V70 penkeille.
Pitää tunnustaa on se komee....
Ostinpa minäkin ysisatkun ja tonnarin jälkeen kesällä 2001 vajaan vuoden ikäisen, 25 tkm ajetun V70 Classicin (eli vm -00). Luulin ostaneeni hyvän auton. En tiedä sattuiko kohdalle maanataikappaleiden maanantaikappale vaiko vain huonoa tuuria, mutta auto oli aivan perseestä. Saattaa tietysti olla, että auto oli susi ja sen takia vaihdettu uudenkarheana.
Olihan siinä kaikki mahdolliset varusteet ja kivat, hyvät nahkajakkarat ym. Autossa oli kuitenkin niin paljon pieniä ja isoja vikoja ja ongelmia (en ala niitä tässä ruotimaan), että minun pinnani kesti noin 10 kuukautta. Sitten lähti Volvo kiertoon. Osa vioista oli sellaisia, että huollon jälkeen ilmestyivät takaisin jo kotimatkalla. Osalle vioista ei huolto pystynyt löytämään edes syytä - kaikkensa yrittivät ja pahoittelivat, sitä ei voi kiistää.
En olisi kyllä ikipäivänä uskonut, että noinkin kalliissa ja noin paljon myydyssä autossa voisi olla niin paljon kaikkea ongelmaa... no, ehkä se on se imago jonka takia ollaan valmiita kärsimään. Minä olin kuitenkin todella pettynyt.
Se oli tietysti silloin ja nyt on kehissä uudet mallit, mutta luottamukseni meni kyllä niin totaalisesti, että en usko koskaan ostavani mitään Volvoa.
Volvo-seikkailun jälkeen ostin nykyisen 9-5 farkkuni, enkä kadu ostosta.
Kokemuksia on varmaan monenlaisia, tällaiset ovat minun Volvo-kokemukseni.
Olihan siinä kaikki mahdolliset varusteet ja kivat, hyvät nahkajakkarat ym. Autossa oli kuitenkin niin paljon pieniä ja isoja vikoja ja ongelmia (en ala niitä tässä ruotimaan), että minun pinnani kesti noin 10 kuukautta. Sitten lähti Volvo kiertoon. Osa vioista oli sellaisia, että huollon jälkeen ilmestyivät takaisin jo kotimatkalla. Osalle vioista ei huolto pystynyt löytämään edes syytä - kaikkensa yrittivät ja pahoittelivat, sitä ei voi kiistää.
En olisi kyllä ikipäivänä uskonut, että noinkin kalliissa ja noin paljon myydyssä autossa voisi olla niin paljon kaikkea ongelmaa... no, ehkä se on se imago jonka takia ollaan valmiita kärsimään. Minä olin kuitenkin todella pettynyt.
Se oli tietysti silloin ja nyt on kehissä uudet mallit, mutta luottamukseni meni kyllä niin totaalisesti, että en usko koskaan ostavani mitään Volvoa.
Volvo-seikkailun jälkeen ostin nykyisen 9-5 farkkuni, enkä kadu ostosta.
Kokemuksia on varmaan monenlaisia, tällaiset ovat minun Volvo-kokemukseni.
Viimeksi muokannut 9-5 3.0t, To Marras 30, 2006 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Re: Pitää tunnustaa on se komee....
No tottakai kannattaa! Tuohan on se vastaus mitä hait saabclubin foorumilta?patu kirjoitti:kannattaisko vaihtaa tonnarini jonka arvo ei ole oikeen mitään muutakuin tunnearvo... joko 850 turbo koneelliseen tai johonkin s90seen...

9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Pakko mikä pakko....
ei siinä muukaan auttanut.... hei kauhee vaiva liittyä volvolandiaan ja kysyy tuota samaa asiaa ja varmaan vastauksen voi päätellä mitä siel samasta kysymyksestä ois sanottu, eli ihan turhaan se kaikki vaiva...

9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Yamahahan siellä on ollut mukana..juhokare kirjoitti:Samaa mieltä Tri-Lon kanssa.![]()
Tuo V8-kone on erikoisen oloinen, joka on saatavissa S80:neen. Kenenkähän suunnittelema se olikaan? Volvo oli muistaakseni sen suunnittelussa mukana mm.
Arkkitehtuurissa ja kuten auton suunnitellussakin taitaa olla kysyttyä ajattomuus muotoilussa, joka on taitolaji.
kävin ajaa kyseistä V8 volvoa AWD tourin ollessa paikkakunnalla 2viikkoa sitten. Kone tuntui varsin onnistuneelta ja ennen kaikkea vastasi hyvin kaasuun ja autokin oli varsin miellyttävä ajaa,mutta ei kuitenkaan mielestäni niin hyvä,että maksaisin 100t€ siitä pitäis olla jo paljon muutakin.
Oli muuten tietyllä tapaa aika mielenkiintoinen ratkaisu se et kasi kone oli konetilassa poikittain kun tottunut näkemään aina pitkittäin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Niin no nämähän on makuasioitarälläkkä kirjoitti:V70:n penkit kyllä muistuttaa enemmän surkeaa nojatuolia kuin autonpenkkejä joissa viitsii istua satoja kilometrejä putkeen. Oulu-Ylivieska välillä jo alkaa vituttaa...Olli Kinaret kirjoitti:Ainakaan nykyisen 93:seni penkit ei pärjää mitenkään ex-V70 penkeille.

Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No ei nyt sentäänpatu kirjoitti:samaa peltii ne kaikki on..

Volvo on Fordin tekosia ja Saab GM:n

Ainakin Saabin ergonomia on omiaan verrattuna Volvon vastaavaan.
P.S. Faijani tilasi tuollaisen S80:n (2.5tA) heti, kun ne tulivat myyntiin. Oli käynyt koeajamassa Audi A6:n, Volvo S80:n, BMW:n ja Mersun vastaavat mallit vastaavine tehoineen, mutta päätyi Volvoon. Eipä sitten tullut käyneeksi koeajamassa 9-5:sta, koska se on kuulemma "vanha malli"



#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pitää hommaa Volvo 460 eli DAF niis on sentään rellun kone
volvolandian pojil oli siitä hyvät arvostelut kyseisistä härveleistä.... heidän sanojaan lainatakseni "ei muuta kommentoitavaa" Eli jos virheen tekee parempi tunnustaa suoraan eikä tekosyitä....

volvolandian pojil oli siitä hyvät arvostelut kyseisistä härveleistä.... heidän sanojaan lainatakseni "ei muuta kommentoitavaa" Eli jos virheen tekee parempi tunnustaa suoraan eikä tekosyitä....
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
S80 2,5T manuaali 0-100 7,7sekHitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:2.5T tuntuu oudon laiskalta ainakin automaattina. Ainakin tutun vanhempi v40 t4 tuntui paljon sähäkämmältä kuin s80. Ajoin tuota S80 vuokra-autona Tanskassa. Toisaalta tuosta 2.5T:stä on kuulemma sellainen alennetun tehoinenkin versio, ettei vaan ollut juuri sellainen mikä minulle sattui. En tykännyt automaatista muutenkaan, koska auto tahtoi jäädä välistä hitaasti liikumaan eteenkäsin tasaisella ellei pitänyt koko ajan jarrua pohjassa.
Mutta mikä ettei jos manuaalina ostaa, ei se ainakaan susiruma ole.
S80 2,5T automaatti 0-100 8sek
V40 T4 manuaali 0-100 7,3sek
Onko 0,7 sekuntia paljon vai vähän

Tuosta S80:stä. Kävin kaverin kanssa ottamassa tyypit. Kyllä on hieno peli. Suorituskykyä ei tunne auton sisään, mutta nopeusmittari kertoo kyllä missä mennään.
joo sen tiedän et ne on(2-litraisia niinku volvon koneita)... mut tuosta en tiennyt et noissakin on jo käytetty niitä moottoreita (DAFeis)Mimmi kirjoitti:Kaikissa 460:ssä ei ole Rellun/DAF:n kone, vaan esim. 2-litraiset ovat Volvon omia.
Luulin, että näis S ja V40sis on vasta alettu käyttämään
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Hei älkää nyt viitsikö tuota vanhaa väärinkäsitystä enää levittää..!patu kirjoitti:joo sen tiedän et ne on(2-litraisia niinku volvon koneita)...Mimmi kirjoitti:Kaikissa 460:ssä ei ole Rellun/DAF:n kone, vaan esim. 2-litraiset ovat Volvon omia.


Ne on kaikki Renaultin koneita Volvon 4-sarjalaisissa.Tri-Lo kirjoitti:"Eipäs mimmi ollut oikeassa, vaikka luulee olevansa kaikki tietävä, niin täällä kuin muuallakin."Mimmi kirjoitti:Kaikissa 460:ssä ei ole Rellun/DAF:n kone, vaan esim. 2-litraiset ovat Volvon omia.![]()
Sitä mä kokoajan koitin sanoa.... mut ei muakaan noi DAFit, mut noi isot ne vähän kiinnostais.. 
Ne on yhtä kiinnostavia malleja kuin saabarut ja ooppelin koneet saabeis ...(ja tällä tarkoitin DAFfeja)
"ei muuta kommentoitavaa"

Ne on yhtä kiinnostavia malleja kuin saabarut ja ooppelin koneet saabeis ...(ja tällä tarkoitin DAFfeja)
"ei muuta kommentoitavaa"
Viimeksi muokannut patu, Ti Joulu 05, 2006 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)