Nexen N3000 -kesärenkaat (kellään kokemuksia?)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

en oikein itse koe mielekkääksi maksaa jotain 1000€ rengas sarjasta, mikä sitten kestää jonkun vajaan 10tkm, kuten pirellin p zerot kuulema ovat. Ainakin omilla kilsoilla tulisi liian kalliiksi, kun menisi kaksi sarjaa renkaita kesää kohti.
nuo halpis renkaat pelaa suomen 120 max rajoituksilla oikein hyvin, ainakin mulla toiminut. Koskaan ei ole voinut renkaita moittia :)

tämä esimerkki hinta oli arvioitu, mutta ajomatka aika liki paikkansa pitävä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Jamppa kirjoitti:en oikein itse koe mielekkääksi maksaa jotain 1000€ rengas sarjasta, mikä sitten kestää jonkun vajaan 10tkm, kuten pirellin p zerot kuulema ovat. Ainakin omilla kilsoilla tulisi liian kalliiksi, kun menisi kaksi sarjaa renkaita kesää kohti.
nuo halpis renkaat pelaa suomen 120 max rajoituksilla oikein hyvin, ainakin mulla toiminut. Koskaan ei ole voinut renkaita moittia :)

tämä esimerkki hinta oli arvioitu, mutta ajomatka aika liki paikkansa pitävä.
No tuo kulutus on kyllä jo metsästä tai sitten sen pzeron täytyy olla todella pehmeää seosta, jolloin rengas kuluu varmasti. Minulla ei viime kesänä kulunut uudet kumit kuin 0,5-1,0mm ja kyllä niillä tuli ihan ajettua. Kumit oli Uniroyal RS1:set, hintaa oli rengasliikkeessä ovh:na yli 700€ (maksoin 600€). Pito oli kuten olen monesti jo mainostanut märällä aivan tautinen ja muutenkin huipputurvallinen rengas. Märkä- ja sivuttaispito vaan olivat sitä luokkaa etten sellaisia kuitenkaan enää tarvitse eikä niiden käytössä ole mitään järkeä. Mainittakoon, että motarilla kovassa kaatosateessa pystyi aivan huoletta ajamaan yli 120km/h ilman että olisi tarvinnut pelätä vesiliirtoa yhtään.

Toinen hyvä esimerkki oli kun piti syksyllä välillä leikkiä Sellon vieressä kadulla, johon aina sadettua tuli himokokoinen ja syvä "lammikko". Eka vilkasu ettei vesipatsas lennä kenenkään päälle ja sitten kakkosella teinimäinen kiihdytys lammikkoon (lammikko oli vain toiselle kumille). Siitä sitten lensi aina hillitön vesipatsas ylöspäin ja hauskaa oli, mutta rengas meni suuntaa muuttamatta kuin kiskoilla eteenpäin eikä tonnari hievahtanutkaan, vauhti vain hidastui.

Nämä nyt oli sellaisia testailuja kun tiesi että pito ei lopu, mutta ei tuollaisia ominaisuuksia renkaassa tarvitse olla eikä huonolla kelillä tarvitse ajaa niin kovaa. Ja jos lätäkkö näkyy, niin voi hiljentää. En usko, että muilta yleisiltä ominaisuuksilta Nexen voisi olla "liikaa huonompi" kuin kalliimmat kilpailijansa. Jos joku ominaisuus on oleellisesti huonompi, sen voi ottaa ajossa huomioon. Eihän kitkarenkaillakaan voi ajaa kuin nastoilla. Kyllä Nexen varmasti pysähtyy ja sateessa pärjää. Kyllä tuo kuvio varmasti toimii. Jos kumi nyt ei ole Silicaa, niin riittää minulle ilmankin.


Tilasin Nexenit tuolta halvimmasta muutama päivä sitten. Katsotaan millaiset ovat. Hyviä palautteita noista on paljon nyt luettu ja kyllä kiitos. Ja eikös se niin kuitenkin ole, että joka asiassa huonoja palautteita pitäisi tulla esille hyviä enemmän.
Sitten vaan vielä valitsemaan uudet 18" vanteet...ai herkku :wink:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.vannetukku.fi/ecsta-mx-ku15-p-3232.html

tuossa vielä halvempi rengas :twisted:

en oo tutustunut kyllä postikuluihin vielä, mutta ehkä noita vois koklaa kun on niin halvat :D
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

saabracing kirjoitti:http://www.vannetukku.fi/ecsta-mx-ku15-p-3232.html

tuossa vielä halvempi rengas :twisted:

en oo tutustunut kyllä postikuluihin vielä, mutta ehkä noita vois koklaa kun on niin halvat :D
En kiinnostunut Nexenistä vain siksi, että on edullinen, vaan siksi kun siinä on hyvä kuvio hintaansa nähden. Onhan noita vielä halvempiakin. Jos halvinta hakee, niin voihan sitä leikkiä pelkillä kankailla :D Sitäpaitsi ei toi oo niin hyvännäkönen :lol:

Kyllä nykyrengastekniikalla edullisetkin ovat varmasti hyviä kumiseoksia. Ennen oli ennen... (nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt :lol: )
Viimeksi muokannut saapasi, Pe Helmi 02, 2007 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Hyvää huulta... :D ...ei kai nyt renkaita pelkästään ulkonäön perusteella valita... niin, ja ei tässäkään tapauksessa ilmeisesti. Mikäs testi se nyt olikaan kun pari kingkong pingpong rengasta olivat ihan normaalin näköiset, mutta hengenvaaralliset jos jotain piti nopeasti tehdä. Eli paskaa tehdään nykyisin vähäintään yhtä paljon kuin aikaisemmin.

Mielestäni jokavuotisissa rengaslöpinöissä usein unohdetaan olennainen; käytös ääritilanteissa. Tällä tarkoitan vesiliirtoa, paniikkijarrutusta, väistöä. Radalle on omat renkaansa ja renkaasta ei tee hyvää sen mukavuus, suoraan kulkevuus tai hiljaisuus - tai se, miten se pitää 300 hevosvoimaisen etuvetoauton kiihdyttäessä.

En myöskään aja ilman turvavyötä - parkkipaikalla voi istuskella ja syödä eväitä ilman turvavyötä ja samaan tarkoitukseen voi laittaa sitten kivannäköiset renkaat - vaikka korinväriset.

Tämä oli siis mielipide.
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Onko noi oikeasti nyt niin huonot vai ei?
Yritin jotain pientä vertailua tehdä(kumho, Nexen) olisiko ollu http://www.tyretest.com kautta, mutta ei noi varmaan ihan kauheen surkeat ole?
Saab 900S Combicoupe
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

saapasi kirjoitti:
saabracing kirjoitti:http://www.vannetukku.fi/ecsta-mx-ku15-p-3232.html

tuossa vielä halvempi rengas :twisted:

en oo tutustunut kyllä postikuluihin vielä, mutta ehkä noita vois koklaa kun on niin halvat :D
En kiinnostunut Nexenistä vain siksi, että on edullinen, vaan siksi kun siinä on hyvä kuvio hintaansa nähden. Onhan noita vielä halvempiakin. Jos halvinta hakee, niin voihan sitä leikkiä pelkillä kankailla :D Sitäpaitsi ei toi oo niin hyvännäkönen :lol:

Kyllä nykyrengastekniikalla edullisetkin ovat varmasti hyviä kumiseoksia. Ennen oli ennen... (nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt :lol: )

http://www.vannetukku.fi/ecsta-supra-712-p-3231.html

siinä ompi hienompi kuvio :D eikä hinta siltikään kova :D
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

saapasi kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:en oikein itse koe mielekkääksi maksaa jotain 1000€ rengas sarjasta, mikä sitten kestää jonkun vajaan 10tkm, kuten pirellin p zerot kuulema ovat. Ainakin omilla kilsoilla tulisi liian kalliiksi, kun menisi kaksi sarjaa renkaita kesää kohti.
nuo halpis renkaat pelaa suomen 120 max rajoituksilla oikein hyvin, ainakin mulla toiminut. Koskaan ei ole voinut renkaita moittia :)

tämä esimerkki hinta oli arvioitu, mutta ajomatka aika liki paikkansa pitävä.
No tuo kulutus on kyllä jo metsästä tai sitten sen pzeron täytyy olla todella pehmeää seosta, jolloin rengas kuluu varmasti. Minulla ei viime kesänä kulunut uudet kumit kuin 0,5-1,0mm ja kyllä niillä tuli ihan ajettua. Kumit oli Uniroyal RS1:set, hintaa oli rengasliikkeessä ovh:na yli 700€ (maksoin 600€). Pito oli kuten olen monesti jo mainostanut märällä aivan tautinen ja muutenkin huipputurvallinen rengas. Märkä- ja sivuttaispito vaan olivat sitä luokkaa etten sellaisia kuitenkaan enää tarvitse eikä niiden käytössä ole mitään järkeä. Mainittakoon, että motarilla kovassa kaatosateessa pystyi aivan huoletta ajamaan yli 120km/h ilman että olisi tarvinnut pelätä vesiliirtoa yhtään.
:wink:
no kuulin tuon semmoiselta, joka noiden renkaiden kulumista päässyt seuraamaan hyvin läheltä, työnsä puolesta. sanoi että kestolta se on surkea rengas. mutta pitoa kyllä löytyy, sitä ei voi kiistää.

joskus olen itse kirjottanut esim good yearistä, miten se kului loppuun hyvin lyhyessä matkassa. noin 2000km(viikon kalajoen reissu) menomatkalla oli vielä sakkorajalla, mutta tulo matkalla joutu vaihtaa vararenkaan, kun ei kankaat alko lätistä asfaltissa pahoin. enkä poltellu kumia yms.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

saabracing kirjoitti:
saapasi kirjoitti:
saabracing kirjoitti:http://www.vannetukku.fi/ecsta-mx-ku15-p-3232.html

tuossa vielä halvempi rengas :twisted:

en oo tutustunut kyllä postikuluihin vielä, mutta ehkä noita vois koklaa kun on niin halvat :D
En kiinnostunut Nexenistä vain siksi, että on edullinen, vaan siksi kun siinä on hyvä kuvio hintaansa nähden. Onhan noita vielä halvempiakin. Jos halvinta hakee, niin voihan sitä leikkiä pelkillä kankailla :D Sitäpaitsi ei toi oo niin hyvännäkönen :lol:

Kyllä nykyrengastekniikalla edullisetkin ovat varmasti hyviä kumiseoksia. Ennen oli ennen... (nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt :lol: )

http://www.vannetukku.fi/ecsta-supra-712-p-3231.html

siinä ompi hienompi kuvio :D eikä hinta siltikään kova :D
Tätä en suosittele kenelläkkään! Kuluu todella nopeasti. Itsellä kului kankaille viime kesänä etukumit ja ei tosiaankaan sudittelun takia.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Jamppa kirjoitti:joskus olen itse kirjottanut esim good yearistä, miten se kului loppuun hyvin lyhyessä matkassa. noin 2000km(viikon kalajoen reissu) menomatkalla oli vielä sakkorajalla, mutta tulo matkalla joutu vaihtaa vararenkaan, kun ei kankaat alko lätistä asfaltissa pahoin. enkä poltellu kumia yms.
Oliko kyse Eagle F1-renkaasta? Jos on niin hiukan ihmettelen tuotakin siltä pohjalta, kun olen kuullut niiden olevan astetta kovemmat ja äänekkäämmät (verraten Uniroyal RS1 ostopäätökseen). Se taas puoltaisi ettei rengas kuluisi niin nopeasti. Ja vaikea muutenkin uskoa että kallis imagorengas olisi kulutuskestävyydeltään kovin huono :? .
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Karu faktahan on, että noi F1, SC2, PS2, PZero jne. kuluvat nopeasti, mutta pitävät paremmin. Aika loogista, eikö? Sitten oma valinta haluaako sitä. Itse ostan 2 renkaat kesässä ja nautin pidosta. Sitten on näitä renkaita, mitä usein testataan tuulilasissa jne. Eli laatumerkkejen aivan normaaliin ajoon suunniteltuja malleja. En muista lyhenteitä, mutta Contilla taisi olla juurikin jotain Premium Contact jne. Nämä kuluvat huomattavasti hitaammin, mutta pitävät kuitenkin vallan mainiosti normaaliajossa. Tämä on se luokka mihin itse "sortuisin" jos haluaisin vain turvalliset renkaat normaaliin ajoon. En edes vilkaisis halpiksiin, vaikka joku niitä kehuisi.

Kaveri hankki Euromaster renkaat autoonsa ja kertoi niiden olevan vallan mainiot. Itse kun autoa ajoin, meinas eka tolppa heilahtaa märällä säällä. En liikaa perusta siis sille, että joku on ollut tyytyväinen renkaisiin, joista ei ole kuitenkaan varmaa tietoa.

Tuossa Bemussani oli ostohetkellä alla Aurora merkkiset renkaat. Mitään en niistä tiedä ja toivon vain, että en jatkossa enää koskaan mokomiin törmää. Sen verta kauheat olivat. Rengasliikkeessäkin sanoivat, että kun loppuu rahat, tuollaiset ovat "hyväostos". Eli ovat kuulemma enemmän muovia, kuin kumia. Eivät kulu ja pitävät kuivalla ihan OK:sti. Märällä pitävät myös vesiliirron kannalta ok, mutta jos koitat vähänkin rajoja, niin huomaat, että tulevat vastaan aika kivasti ja sit valutaan.
STCF #3
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Speedou kirjoitti:.......
Karu totuus on myös se, etä kaikilla ei ole laittaa toista tuhatta euroa renkaisiin joka kesä. Halvalla ostan hyvän jos mahdollista, aivan sama onko se sitten rengas vai televisio.
Saab 900S Combicoupe
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Mimmi kirjoitti:Edelleen: Mielestäni halpaa hintaa ei voi pitää tekosyynä huonon ostamiseen.
Eikä hintaa voida pitää laadun mittarina.
Saab 900S Combicoupe
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Mimmi kirjoitti:Edelleen: Mielestäni halpaa hintaa ei voi pitää tekosyynä huonon ostamiseen.
Halpa hinta on ainoa syy ostaa huonoa!
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mimmi kirjoitti:Edelleen: Mielestäni halpaa hintaa ei voi pitää tekosyynä huonon ostamiseen.
Eihän kukaan ole huonoa tietoisesti ostamassakaan. Jos tietäisi tuon olevan "huono", ei sitä ostaisi, mutta se että se on halpa, ei tee siitä heti huonoa. Ja kuten pakinenkin tuossa tokaisi ei myöskään kallis hinta tee renkaasta automaattisesti parasta tai laadukasta.

Tämä topikki onkin perustettu sitä varten, että saataisiin käyttökokemuksia otsikon mukaisesta renkaasta, jolloin voitaisiin muodostaa käsitys sen laadusta ja liikennekäyttäytymisestä. Parhaat kokemukset olisivat sellaisia, joissa olisi itse ajettu ko. renkailla (eikä vain katsottu hintalappua).
Vastaa Viestiin